Şiirler arası duygu çatışmasına şahit olduğum elinde mızrak gibi kalem taşıyan şairleri körkütük dizeler yazarken gördüm bembeyaz sayfaları al’a bulayan içinden güve’n geçmiş cümleleri usanmadan ve utanmadan masmavi denizlerin bir taşı simgeleyen, ağırlığına bedenlerini asmış gözlerini bir yeminle akıtmış nice ruhlar vurmuştu dibine.
Yağan çirkin itibar çamuru omuzlarda bir kalkan gibi hazır-cevaplar sonu gelmeyen inanç sapkınlıklarıyla yeni senaryolar yazan buruşuk k’âğıtlar art arda yerini alıyordu ateşin savrulan cazibesinde günah seviştiren kırmızıcehennemin de bir mum misâli ve aşkla usul usul kendilerine eriyorlardı.
Bitmeyen tükenmesi imkansız bir azim kurtlanıp duruyordu saklandığı köşesinde görüyordum hissediyor ama hayatın karanlığı engeldi siyahtı heryer, hiçbir şey duyamıyordum.
Sesim nazlı bir kelebek gibi kısa gülüşlü ödülü bağrına basıyordu olur olmaz tınılar diskalifiye bir tek sevi bir de annemi kutsal emanet gibi soluyordum kâlbimden her şey geçecekti geçecek ve soğuyacaktı ateşi cehennemimin devam etmeliydi korların üstünde kötürüm ayaklarım şimdilik yanmaya k’özlenip özlemince kavrulmalıydı ahvâlimin sabır yanı.
ki dünyanın canı cehennemin az berisinde ben hâlâ damla niteliğinde gramı huzuru dengeleyen sular serpiyordum aminlerinde sonsuz duâlarımın her şeyin farkında ve ağırdan aşarak bu devranı inanıyor susuyor kâlbim de ağlak çiğdemler yetiştiriyor dilimin öksüz yanına şükrü kızgın mızraklarla iliştirip görüyordum az ilerisi masmavi az ötesi gök’yüzüydü bitecek olan her şeyin..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yolu dünyadan geçenlere dair.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yolu dünyadan geçenlere dair.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yalnızlık kokuyor burası. Hem de çok eskiden kalma bir yalnızlık, hangi tozlu rafta unutuldu geceye hapsolan sessiz çığlıkların. ümitsizlik eylemi yapan serçe gibi yüreğinden âh'lı feryatlar tütüyor.
senin 'bir gün' dediğin umuda saklanmıştır. ve bütün hayat 'bir güne' gebe biliyorsun. şimdi bana, gözlerinin aralık kalmışlığından, şifâlı tebessümler yollar mısın?
zeynn tarafından 5/7/2017 11:51:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu günlerde ellerim ceplerimde, gözlerim yerde. En berbat şarkıların ıslık sesi dilimde öylesine geçiyorum dünya dediğiniz yerden. Karincalari ezmeden.
Rabbim her nefeste huzur doldurduk güzel yüreğine. Sevgiyle ve şiirle yaşa kardeşim
Kimi geçip gider o yoldan, içinde ne telaş, ne tasa, ne özlem geldiği gibi gidişi de yolsuz, yolcusuz... Kimi kalır, dinler kalbini, eritir içinde biriktirdiği ne varsa, doldurur düşlerini avuçlarına, çeker gider... kimi de uzun uzun bakar gelene, gidene kendine, kendinden giden herşeye...
Burası dünya ... Ne cok kıymetlendirdik Oysa bir tarlaydı ekip, biçip gidecektik. Cahit Zarifoğlu
aslolana varacak her şey son durakta ekip biçip gidene zarar vermeyene kimsenin hakkını yemeyene selam ola... ve gerçeğe ulaşan tüm sevdiklerimize içimizden sevgiyle geçip gidenlere...
Yüreğinizde/kiler o kadar dolu ki her gün bir hüzün bir tebessüm ile acısına, şekerine bulanmış taze kelimeler ile bizi doyurabilirsiniz.
Yaşamı size anneniz gitmeden önce yüreğinize nakşetmiş. Sizi burada yağmurlu günkü kelimelerinizle baharın papatya kokulu günlerini kahvenizle beklerken buluyorum. Duygu sağanağına tutulup şiirlerinizin altına sığınmak gerektiğini hissediyor şiir sevenler, biliyorlar ki sizde olan umut onları da sarabilir. Nar-ı lehçe dediğim iç içe girmiş anlam içeren kelimelerinizi gergef yapmış bize en özel haliyle gösteriyorsunuz.
Yolumuz dünyadan geçer iken iyi ki size rastlamışız, şiir sanatında daha çok öğreneceklerimiz var.
K'ağıtlarınız umut ve huzur koksun temennimle, daimi saygılar.
İnsan olmanın getirdiği ağır bilinci satırlarınız etkileyici vurgu ve tonlarla okumak çok değişik bir haz oluşturdu bende. Yaşanılan çağın karanlık yüzüne ışık tutan bir güneş gibiydi satırlarınız. Aynaların ötesini görebiliyorum dizelerinizde ve yaşamın içinde kendimizi nasıl hırpaladığımızı.
' ki dünyanın canı cehennemin az berisinde ben hâlâ damla niteliğinde gramı huzuru dengeleyen sular serpiyordum aminlerinde sonsuz duâlarımın '
ne kadar can çekişlerimiz olsa da dünyanın bizim düzenimiz için kurulduğunu ve güneşin bizim efrafımızda döndüğünü ve bizim dualarımızla yiner bir şeylerin düzeleceği gerçeğini çok iyi imgelerle dile getirmişsiniz. Yolumuz dünyadan geçti, geçecek, ruhumuz ise ahirete ait ebedi, sonsuz. Kutluyorum değerli kaleminizi, yüreğinizi şairem. Nicelerine efendim. Saygı ve selamlar...
Beğenerek okudum…
Kutlarım…
……………………………….. Saygı ve Selamlar…