Camdaki ses hafifçe Tık tık ediyordu Yaklaştım pencereye Araladım perdeyi Bir de ne göreyim Çağrısız bir konuk Geceleyin bir güvercin, Işığı yanık görünce Yalvarır gibi adama Gagasını vuruyor cama Dışarısı bembeyaz Kar yağmış sessizce Haberimiz olmamış, Açtım pencereyi Aldım içeriye, Donmuş soğuktan Kanadını kaldırıp Uçacak gücü yok Isındı sabaha kadar, Birkaç gün konuk ettik Salıverdim, uçup gitti...
Bin Dokuz Yüz Altmış Üç Döşemealtı, Killik köyü Çocukluğumdan bir öykü; Şimdi çok değişti iklim Havalar daha da ayaz Eskisi gibi değil bahar Kış ortası yaz Yazın ortasında kışlar Daha başımıza gelecek Beklenmedik çok iş var!
Şaban AKTAŞ 21.04.2017
Babam haber salmış; ’ Oğlum hazırlığınızı yapın!’ diye... Bazen söz tükeniyor işte... Ölmeden öleceği günü beklemek kadar hüzünlü bir duygu var mı acaba?!
ADIN İNSAN İSE SOYADIN FANİ
Ne yapsan neylesen fayda etmiyor Adımın atacak hal mi kalıyor Adın insan ise soyadın fani Hani tutunacak dal mı kalıyor?!
Sanki ölümünü her insan bilir Eşine dostuna haber gönderir Can istemeyince ölüm tez gelir Daha gidilecek yol mu kalıyor?!
Ye dersin bir lokma ümükten geçmez İç dersin bir yudum su bile içmez Elinde değil ki nasıl vazgeçmez Adım adım yolun sonu geliyor
Uyudun uyandın çok yattın kalktın Dolandın dünyayı seyrine baktın Sen de bir yıldızdın eridin aktın Gözler derin bir uykuya dalıyor
Aktaş her can gibi gelip geçecek Biraz hava nefes alıp gidecek Bir gün tüm heyecan heves bitecek Herkes adı gibi bunu biliyor!
Şaban AKTAŞ 21.04.2017 -
OYLAR, TOYLAR ?!
Elin terazi gibi maşallah! Diyen çok oldu bana; Ne zaman manava gitsem Bir kilo dediysem 1000 gr. Yarım dediysem 500; Ne dediysem o; Gramı gramına Hak bu, sezgi bu işte!
Keşke yargıç olsaydım Ya da Adalet bakanı; Ya da YSK başkanı Ne bir fazla ne bir eksik Hatalı saymazdım Kaydırmazdım oyları Ben yargıcım demek kolay Adam etmek zor toyları!
Oy deyince oyuyorlar Koy/verince koyuyorlar(?) Habire hak yiyorlar Hiç mi hiç doymuyorlar!..
Şaban AKTAŞ 21.04.2017
ÖYKÜMÜZ UZUN
Ne sağcıydı ne solcu Futbolcuydu futbolcu Çektiği şutların hepsi Kendi filesine gol oldu; Bütün ağlar delik deşik Sağdaki ağlar / soldaki ağlar Yola düşen ağlar!..
Cengaver oğlan yola düştü Oklar hedefinden şaştı Sandık hile doldu taştı Atı alan Üsküdar’ı geçti, Hele topa bir dokun Topçuluk bana da bulaştı(?)
Yalan değil; arayıp sorun Topçu Osman Çavuş’tan Saymadım kaçıncı torun; Ben dedemin torunuyum!
Sakarya Dumlupınar İzmir’e varana kadar Dedemdi düşmanı vuran, Topu ile tek atış Düşman bataryasını dağıtıp Tankının namlusunu kıran! Ne toptan tüfekten Ne hain düşmandan Ne de bunca hile Yalan ile dolandan Yok benim korkum; Atatürk ile yaşıyor ruhum Onun ordusu benim ordum Kuvayi Milliye!
Lâkin Yeni Türkiye Elde yay ile okun Böyle yuvarlak Meşin topun peşinde Topun yedek eşinde Yeşil sahalar Yağmur çamur Yöneticilerin bile tabanı Yalan dolan hile Pislik içindeyse Kodum mu oturturum!..
Topçu torunuyum Yok hain ile alçakların topundan Zerre kadar korkum Sanmayın Yeni Türkiye Bir topun peşinde kurulacak; Nerede hain var ise Elbet hesap sorulacak Yoksa yazık değil mi Cennet, güzel ülkeye?!
Şaban Aktaş 21.04.2017 - 08.28
NURSUZ YÜZÜNE LÂNET!
Tanrının verdiği upuzun gün Yetmez iken bana Yarıdan fazlasını günümün Sen çalıyorsun utanmadan Nerede senin gibi Arsız hırsız Uğursuz adam varsa Yalnızca yazık değil Yüzmilyon yüzüne tüküreyim Yüz de lânet olsun sana!
Şaban AKTAŞ 20.04.2017 - 22.05
ADALET İSTİYORUM
Görmez duymaz ise yargıç savcısı Biter mi milletin derdi sancısı Eli kolu bağlı yurttaş ne yapsın Hakça doğru yolun kim yalancısı?!
Gücü yeten ezip geçsin mi denir Gerçek bir adalet hukuk beklenir Bağımsız mahkeme, vicdan istenir Doğru değil midir, nedir sencesi?!
Yalan dolan rüşvet zimmet çarkında Kör sağır değiliz milet farkında Hukuk üstünlüğü erkin terkinde Kangrene dönüyor şir-i pençesi?!
Şu bizim yaylanın çiçekleri yok Doğrandı sedirler çilekleri yok Devrildi obalar direkleri yok Hani kabak kemane kemençesi?!
Aşık Aktaş söyle söz kime kaldı Sazdan anlamayan tezene aldı Zırıltı gürültü düzen mi kaldı Hani bülbül dilin gülü goncası?!
Zırıltı gürültü bize ne kaldı Hani bülbül dilin gülü goncası?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇAĞRISIZ KONUK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇAĞRISIZ KONUK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.