Gündüz vakti soyuluyor bir şehir manzarası emsal bir anne gibi memelerinden süt çıkıyor kaldırımların hizasında uzanmış bir ray öpüyor sıcak onu terinden
salınmış bir tren boş vagonların hatrına çekiyor bir işçiyi işçi geçiyor trenin içinden gündüz matinesi yorgun bir şehir raylar,yaslıyor trene ayıpçasına
bir çift kadın gözü alabildiğine oturuyor raylara koskoca bir şehir üflüyor arkasından karanlık duyuluyor uzaktan boynu bükük elektrik direği boşalıyor toprağın içine
oğlan yeminli sevişmemeye şehrin arkasını döndüğü gibi yapıştı sımsıkı tuttu ellerinden tekrar tren çiğnedi inadına onu her yerinden öptü ray.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ray şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ray şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tavuklar çiçek açmış ellerinde puğaça, Madem yüzme bilmiyordun neden çıktın ağaca? Alakaya maydanoz bu ne biçim lacivert? Ben annemi özledim yaşasın Cumhuriyet... Al sana AFORİZMA bir anlam bütünlüğü kur bakalım. bu şiirde; Kafiye yok! Anlam yok! Kaldırımda meme süt veriyor, vede Terinde öpüyor raylar... Ray ray Kasım beyin öğrencisi olabilir sanırım :D
Ayrıca şiir kafiye demek olmuyor 2.sınıf edebiyat öğrencisiyim bana bu yönde bilgi verildi 2 yil boyunca ki kafiye ve anlam ile şiir tartmak garip akımını ikinci yeni akımını hice saymaktir.Yorumunu silmicem ama lütfen bir daha bana yorum atma.
Edebiyat okumanızı tavsiye ederim ben gördüğüm bir manzarayı tasvir ettim bir kadın ile bir adam el ele yururken arkalarından o an tren geçmesi trenin bos olması bunların da sıcak bir kasabada olması bu yazıyı çıkardı.Sizce ne eksik anlamadım ama dalga gecilecek bir şey yok.Necip Fazıl ben kaldırımların doğurduğu çocuğum derken bunu mecaz olarak söylüyor ama mecaz diye belirtmiyor.Bunu anlayacak yetiye sahipsiniz diye umuyorum.sizin yazdığınız dalga amaçlı yazı ise yeterince komikti guldum sayende teşekkür ederim :)
Farklı olmak adına yazılmadı ki zaten ben normalde uzun yazarım bir manzarayı tasvir etmem gerekti bunu da burda kaydetmek istedim.Çok ciddiye alınacak bir şey değil zaten ama altında yatan anlattığım şey yinede çok özel.
Muhteşemdi en altta yatan aforizma.Sade bir dil ile yüklenilmiş ağır duygular öylesine saf geçti.Kesinlikle kayda değer bir şiir olmuş.Hele bir de onca boş şiirin yazıldığı bir günde..
Beğenerek okudum...
Kutlarım...
................................... Saygı ve Selamlar.