Hicrana Bulandım Yaslar İçinde
Başımın üstünde bir kara duman
Geceden sabaha isler içinde Yokluğun acısı nasılda yaman Hicrana bulandım yaslar içinde Sen benden gittiğin o günden beri Toz bulutu sarmış sanki her yeri Kalmadı tükendi gözümün feri Sağımda,solumda puslar içinde Kapattım yolları aşka geçilmez Şans kader diyerek sevda seçilmez Bu gönül kapısı artık açılmaz Kalbimin kilidi paslar içinde Ben böyle kederle coşup taşarken Öldüm mü,kaldım mı?bilmem yaşarken Umudun peşinde sana koşarken Ruhum perperişan hisler içinde... Gülseren MORKAN 05/02/2017 DOST KALEMLER Bir çiçek misali, sevgiyle anıl Her yürek olmalı, ya Tuna, ya Nil Eğer sevmiş ise şu deli gönül En güzel duyguyu, süsler içinde..........Aşık Lüzumsuz Değerli dost kalem Aşık Lüzumsuz üstadıma sonsuz teşekkürler... |
Bu muhteşem şiirden bu gün haberim oldu....
Mutlaka bestelenmesi gereken, melodisini metninde taşıyan muhteşem bir şiir...
Severek, gönülden isteyerek bir şiire yorum yazma mutluluğuna eriştirdiğiniz için tebrik ve teşekkürlerimi iletirim. Ben bu şiiri Favorim + Tebrik ile selamlıyorum. Çünkü şiir:
6 + 5 = 11, abab, cccb, dddb,.... hece vezni şiir kalıbının kusursuz bir örneği
Şiirin bütün kıtalarına duygu yoğunluğunun etkili ve eşit yoğunlukla dağıtılışı var. Ne aşırı duygu yüklenimi ile çökmüş bir dörtlük ne de duygusuz kaldığı için ayağı yere basmayan havada uçuşan bir dörtlük görmedim.
Aslında uzunluğuna rağmen duygu yükünün şiir boyunca kuvvetten düşmeyerek şiirin devamı süresince, kendini her dörtlükte etkili ve kusursuz bir şekilde hissettirmesi başlı başına yeterli bir beğeni ve tebrik sebebidir.
Üstelik bu şiir, sanat ve edebi yönden özel değer taşıyan kusursuz bir eserdir. Kimsenin şüphesi olmasın ki gereken ilgiyi görecektir.
Güzel şiirlere tepki duymak yerine onlardan ilham almasını bilmek gerekir. Benim de kendilerinden ilham aldığım benden daha kudretli yazan yüzlerce kardeşime sayfanızda teşekkür etmek isterim. Zaten şair böyle bir yolu seçtiği sürece zaman içerisinde gittikçe daha güzel ve sanat ve edebi yönü ağırlıklı eserlere imza atabilir.
Zamanını, okumak, kendini geliştirmek, çok güzel bir şiire canı gönülden bir yorum yazmak ve şaire destek vermek ve moral kazandırmak yerine; Kıskançlı,. bir birine çelme takmakla, veya bir cümlecik de olsa yorumu esirgemenin kimseye bir yararı da yoktur, aksine gönüldeki yüce duyguları köreltmek ve basit tatmin duygusuyla yetinmenin getireceği pasif ve sıradan duyguların içinde kalarak yeteneğini geliştirmemek gibi, Şairin edebi yönünü körelten bir tehlikeyi de beraberinde getirir ki en sakıncalı yönü de budur.
Severek altına yorum yazdığım bu vesile ile bir kaç konuda görüşümü de belirtmeme vesile olan bu güzel şiiriniz için tebriklerimi lütfen kabul buyurunuz. Bundan da daha güzel eserlerin altına imza atacağınıza olan inancımla sevgi ve saygılarımı sayfanıza bırakıyorum.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Dr. İrfan Yılmaz. Bodrum.