Uzun bir nehir gibi aksa insan Ayna gibi berrak, saydam Derin ve dingin Suyun yüzüyle baksa göğe İçi dışı bir olsa, Geçtiği her yerde yaşam Kıyısında ulu çınarlar Oluk oluk pınarlar İçimine doyum olmayan Su olsak, yudum yudum leziz...
Yaşam su gibi aksa Toprak bizi içmeye kanmasa Derinleşsek vadilerde Havada biz, karada biz, suda biz Göğe kanat açan kuşun Hüznünü bulut gibi Koynumuzda saklasak Ardımızda derin iz; su gibi aziz...
Yurdumun güzellikleri eşsiz Dağı taşı, kurdu kuşu Yalçın kayaların yamacında Dal dal sallanan Mağrur, soylu duruşu Başı dik, başı eğik, Endemik uçurum çicekleri Lale, sümbül, nergis Çiğdem, yaban gülü, gelincik Zakkum, zambak, adaçayı, kekik; Hele dön de bir bak; Ah biz hangi dağları aştık geldik Hangi çamlı belleri Türkü türkü dolaştık geldik?!
Bir yel eser, huşu içinde huşu Ne dumanlar gelir geçer Anadolu’da dağların başından Ne efsaneler düşlenir Kurgulanıp işlenir Verimli toprağıyla taşından Ses vermiş çağlar boyu Çağlayan sularının akışından...
Şaban AKTAŞ 18.11.2016 - 23.57
Fotoğraf: Köprüçay; Köprülü Kanyon Milli Parkı Sevil Bulba
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SU GİBİ AZİZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SU GİBİ AZİZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.