Okuduğunuz şiir 24.10.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Örtün
Sende örtün gece gibi herkesin karanlığı var kucak dolusu hiçbirinin ki yarışmaz birbiriyle kıskanmaz seni çağlayan akarsudan düşüp taşlara çarpan taşralı bir damla,öyle öksüz öyle yetim savrulmalar sana özeldir günün bu saatlerinde ezan okundu,okunacak
elveda kireç kokulu ekmek sepetim sende örtün başından kapan bir kuş gibi iki taş arasına yağmur elleyemesin seni dokunan rüzgar olsun sadece
algın karanfiller tutturalım dilimizin altına dişlerimiz uyuşur düşlerimiz geçer belki bakışların işçilerin alnını aydınlatır ikindi zamanı veda edilir vardiyaya eldiven siyah eller beyazgüneş değdikçe aklanır sen gülümseyemezsin ağzına takılır ekimler
ağaçların gölgeleri var toprağa en güzel örtünen sarılmak istiyorum gölgelere kadın gibi güzel sende örtün gece gibi ilk önce ellerinden başla kaçak çayı demler gibi ağır ağır
öldüğün ilk gece beni de çağır akasyalardan önce mevsimlerin kırılmasından önce tarih belki milattan önce ya da isa’dan önce belki adem’den de önce dönence yavrum bu da dönence sen yine de örtün herkesin karanlığı var kucak dolusu görmemek de var seni bakamamak da var böyle açıktan görmektense.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Örtün şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Örtün şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok iyi şiirlerini de okudum. Beğenilerimi sundum. Ama kötü ve vasatın altında kalan şiirlerin de var. Bu şiir gibi. İyi bir şairin kötü yazma lüksü olmamalı. Bu benim kişisel düşüncem. Sürekli yazmak, zorunlulukmuş gibi, her gün yazıp bunu paylaşıma sunmak; bence korkunç bir şey bu. Okumamak, araştırmamak, üzerinde kafa yormamak. Edindiğim izlenim budur. İyi bir şair imla kurallarına uymalı, dikkatsizlik sonucu hatalar veya yazım yanlışları olabilir, ayrı bir konu. Ama sizin yazdığınız şiirlerin çoğunda bu yanlışları gözlemledim. Örneğin bu şiirde "Sende örtün gece gibi" dizesinde "sende" olayı nedir anlamadım. Yoksa "sen de" şeklinde mi olmalıydı. Şiir boyunca devam ediyor bu. Okurken sıkıldım. Bu tür hatalar okuyucuyu rahatsız eder, şiir istediği kadar iyi olsun, o şiir rahatsız edici bir şiirdir. Şiiri bir kaç kez okudum, ne anlatıyor, nasıl anlatıyor, toplum için mi, sanat için mi veya herhangi başka bir şey için mi, emin olmadan ayrıldım. Telaşla, ısrarla bir yazma isteği yerine bence duygu ve bilgi birikimini dinlendirerek her yazdığının üzerine daha güçlü ve daha nitelikli şeyler koymalı şair.
Öncelikle çok teşekkür ederim günün yorumu buydu benim için.Bu konu hakkında konuşmak istiyorum sizinle kendimi yazmaktan alikoyamiyorum 2 gün yazmasam çok şey birikiyor gibi oluyor doluyorum bunu atmak için yaziyorum ama dinlenmesi lazım kesinlikle ve ileride bütün siirlerimi bastan göz gezdirip tekrar yayinlayacagim. Şiir toplum için yazıldı bu bana özgü değil bu şiire özgü çünkü sanat için yazan biri bunu elbet eksik yapacak pastacidan börek yapmasını bekleyebilirsin ama borekcinin ki ayrı olur.Konu bakımından açık ve net olduğunu düşünüyorum her şeyin gizlenince güzel olacağı taraftarıyım resim de ise bunun detaylarını gördüm o yüzden ele aldım. Eksiklik konusunda sizinle aynı düşünüyorum aklımdan geçeni direk yazıyorum çünkü umarım bir yolunu bulurum yine uygun bir zamanda görüşelim bu konuyu.
bu kısımdaki söyleyişi anlayamadığım için sormak istedim.. ya yazım yanlışı var ya da anlatım bozukluğu ya da benim fark edemediğim bir sanat durumu...
Kısa ve özetleyici yazmak için bu şekilde yazdım anlayabilecek bir insan ve ben de anlayacağı dilden ona bunu aktardım.O yazıyı da telefondan yazdım şu an bilgisayardayım harflerin eksik ya da yanlış olmasını yazarken önemsemedim ama siz bir hayli önemsemişsiniz.Şimdi şuradan başlayayım ikinci sınıf Türk Dili ve Edebiyatı öğrencisiyim bütün noktalama işaretlerine hakimim bu konuda şüpheniz olmasın eğer ki olursa şahsınıza özel bir yazı teşekkül edebilirim.
Ben 'sanat toplum için'dir görüşüne bir nevi bağlıyım 'sanat sanat içindir' görüşüne karşı değilim orada telefondan yazmamın azizliği diyelim ama beni bir nebze de olsa tanıyan bir insanın buna karşı böyle bir tepki değil gözünden kaçmış bak,dikkat et tarzı bir yaklaşım göstereceğine eminim.
Eleştiriye saygım sonsuzdur her zaman eleştirmene de aynı şekilde amma bunu benim diğer yazılarımı okumadan,benim şiir yapımı bilmeden sadece ve sadece bir şiirden yapan insana ne demeli hiç bilmiyorum.
Şu notu da bırakayım size ilk tanıştığım ödüllü yazara sizinle röportaj yapabilir miyim mesaj yoluyla kendisi bana ''Röp yok sohbet var..'' dedi sadece ne yazım hatasına baktım ne de kelimenin yanlış yazılımına çünkü o kişiyi çok iyi tanıyorum ve okuyorum.
Mantıklı eleştiri olumlu sonuçlar doğurur beni kendime getirir ama böyle yersiz bir eleştiri de çileden çıkarabiliyor umarım edebiyat dünyasında yolumuz karşılaşmaz.
''SAÇMA'' kelimesini lütfen bir daha bana karşı kullanmayın.
Metin Akdeniz'i kutlarım; yerinde bir eleştiri... Şairin yanıtı bile yanlışlarla dolu! Yazın; yazınsal yapıtı yazmak kadar da yazım kurallarına uymayı gerektirir. Kendini şair, yazar gören herkes, yazım kurallarını önemsemelidir. "Şiir toplum için yazıldı bu bana özgü değil bu şiire özgü çünkü sanat için yazan biri bunu elbet eksik yapacak" vb İlkokul öğrencisinin bile yapmayacağı yanlışlar... Öteki cümlelerde bunun gibi saçmalıklarla dolu.
algın karanfiller tutturalım dilimizin altına dişlerimiz uyuşur düşlerimiz geçer belki bakışların işçilerin alnını aydınlatır ikindi zamanı veda edilir vardiyaya eldiven siyah eller beyaz güneş değdikçe aklanır sen gülümseyemezsin ağzına takılar ekimler
Bu kıta da özel şeyler var hatta çok güzel şeyler var..