Yaş onaltı delikanlılığımın ilk kilometre taşlarındaydım, Sevdiğim kızın kiraz ağacının altında seranat taydım, O sırada seçim zamanıymış/ ben başka dünyalardaydım, Bir kaçışmaca / bir patırtı dur ulan yoksa ateş ederim sesleri duymaktaydım. O şaşkınlıkla ben kolumdan tutulduğumu hatırlamaktayım. Saf saf korkuyla bir tekme yedim çok acıdı ayağım, Tek ayakkabım bir yana ben bir yana savrulmaktayım, Bir otobüse doldurulduk tüm polislerce nöbetleşe joplanmaktayım, Yaş on altı dostlar/ 2.şubede ayaklar asılı falakalardayım. O gece sabaha kadar dayağın bini bir para, Adliyeye çıkarttılar hepimizi/ ayağımda kalmış tek kundura, Sordu nöbetçi hakim ne oldu oğlum kalmışsın tek ayakkabıya, Başım öne eğik polis amca tekme attı dedim hakim amcaya. Hakim kızdı polis amcalara dedi; daha bu çocuk, Sevilecek çağda daha baksanıza dedi gözleri boncuk, boncuk, Ne olur her tarafı komünist olsa bu yavrucuk, Serbestsin oğlum annen seni merak etmiştir koş evine çabuk.
Çıktım özgürlüğe o gün/ hemen sevdiğim kıza koştum, Anam umrumda değildi daha sevdiğimin eviydi yolum, Delikanlıydık ya nerede kaldıysak kalmıştık ana kuzusu muydum, O zaman jöle yoktu saçımıza sürecek briyantin sürüyordum.
Yaş on altı; Salyangoz satmaya kalkışmış müslüman mahallesinde ,sağ bir parti, Beklemiş komünist denen gençler kahvede gelmiş toplantı saati, Parti yöneticileri gelmiş beyin yıkamaya/ sıralamışlar ard arda vaadi, Dağılmış masalar/ konuşmuş yumruklar partililer demişler kaçmanın vakti. İşte Olay böyle başlamıştı, Kazım suçsuz yere haşlanmıştı , O saatlerde sevdiğine seranattaydı Bu arada olan benim kundurama olmuştu.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAŞ ON ALTI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAŞ ON ALTI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
o yılları hatırladım birden...acıydı öle cok sucsuz fidan kırıldıki siz ucuz atlatmışsınız...bir kez daha o günler yaşanmasın...papatyalar yüreğine..sevgi ile
Hamiyet Göz tarafından 4/14/2008 1:30:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
"HAYATA NİŞANLI ÖLÜME SÖZLÜ" şiirinin ve bu şiirininde de baş kahramanı ilk aşkın ve 27 yıldır unutamadığın ilk göz ağrın, onun için o dönemin siyasi acılarınada katlanmışsın çünki aşklar masum, sevgiler göz göze bakışmaktan ibaret, yalan dolan yok, kariyerli görünmek, marka takınmak yok, gerçek sevgi ve aşk dönemiymiş o yıllar, sadece hakkın hukukla, adli makamlarca aranmasını bilmeyen, bilsede işine gelmediği için uygulamayan farklı siyasi görüşlerin ülke adına değilde şahsi çıkarlarına rant sağlamak için verdikleri taşlı,sopalı,silahlı mücadelede masum genç bir kıza sıkılan kalleş kurşunla umutlarına,hayallerine,yarınlarına ve sevgisine son verilmiş.........(Allah rahmet etsin).......(Amin) Böyle masum ve tertemiz aşkın mimarlarından biri toprakla kuçaklaşmış, bir diğeri ise ilk gözağrına duyduğu sonsuz aşkı ve sevgiyi duygularıyla harmanlayarak, saygı tadında, özlem pınarında güzel bir anlatımla kalemine yansıtmış, beğeniyle ve düşünerek okudum şiirinizi, canı gönülden kutlarım gönül dostumu..... Yüreğinize ve kaleminize sağlık.... Sevgiyle ve şiirlerle kalınız......
Yaş on altı; Salyangoz satmaya kalkışmış müslüman mahallesinde ,sağ bir parti, Beklemiş komünist denen gençler kahvede gelmiş toplantı saati, Parti yöneticileri gelmiş beyin yıkamaya/ sıralamışlar ard arda vaadi, Dağılmış masalar/ konuşmuş yumruklar partililer demişler kaçmanın vakti. İşte Olay böyle başlamıştı, Kazım suçsuz yere haşlanmıştı , O saatlerde sevdiğine seranattaydı Bu arada olan benim kunduraya olmuştu.
GÖNÜL DOLUSU TEBRİKLERİMLE KAZIM ÜSTADIM. KEYİF VEREN AYNI ZAMANDA DA DÜŞÜNDÜREN BİR ÇALIŞMA. KUTLUYORUM. SAYGILARIMLA...
Dağılmış masalar/ konuşmuş yumruklar partililer demişler kaçmanın vakti. İşte Olay böyle başlamıştı, Kazım suçsuz yere haşlanmıştı , O saatlerde sevdiğine seranattaydı Bu arada olan benim kunduraya olmuştu. ...................................................................................... AGLARIZ GÜLECEK HALİMİZE KARDEŞ ŞAİRİM ........ BİR DEVRİN KURUNUN YANINDA YAŞINDA YANDIGI VE HAYATLARIN ERTELENDİĞİ DEVİRDİ ............... ACI AMA GERÇEK O YILLAR KAYBOLAN KİM VARSA ŞUBELERDE ARARDIK VE ÇIKARDI BU DA ALIŞKANLIK OLMUŞTU NE DİYELİM TEK EĞLENCEMİZDİ İŞ YOK PARA YOK BAR YOK DİSKO YOK TEK YER ŞUBELER YORUMSUZ ŞU ANKİ TOPLUM SEVGİLER ŞAİRİM SEVGİLER
Hamiyet Göz tarafından 4/14/2008 1:30:10 AM zamanında düzenlenmiştir.