Şehrimizi özledim anne Amaçsızca dolaştığım Tanıdık yolları… Hani o geceleri çöp biriktirilen, Kedilerin köpeklerin üşüştüğü Sokak köşelerini. Hep bir haber var mı diye baktığım, Faturalarla dolu posta kutumuzu Ve ne kadar boyansa kirletilen, Tertemiz aşkların yazılıp çizildiği Apartman duvarlarını.
Bana nerdeydin derdin ya Ben hep sahile giderdim anne Deniz beni beklerdi sanki Anlat derdim içimden anlat Hırçındı su aldırmazdım. Sıra bana gelince de hiç susmazdım Ben nehirdim korkmazdım dökülmeye Hiç bitmez diki anlatacaklarım. Dinelmezdim dalgaları çokta, Onlara uyar dalga geçerdim hayatla
. Dostlarım vardı On adımda yanına vardığım Gece gündüz kapısını çaldığım Zırt pırt kapımızı çalan… Öyle tanıdık ki Sanki bin yıllık… Üçer beşer çıkarken merdivenler den , Dualar ederdim kızmasınlar diye Evimize geç kalmayı özledim anne. O vakitlerde gözlerine bakmaktan korkmayı, Şehrimizi özledim Adı yazgım gibi kara olan Karadeniz i özledim. Ben gurbette değilim, Gurbet benim içimde derdim hep Ölmeyi bayılmak sanmışım affet! Şimdi, içimde yabancı dışımda, Vatansız kalmışım anne Dünya bana gurbet. Geceleri sağ tarafıma dönüp Hayaller kurduğum, Gelip beni yoklayışların Hep aklımda Uyudun mu derdin. Ben uyumazdım hiç anne. Gün bilirdim geceleri Ortalık ıssızlaştığın da Bana gün doğuyordu sanki. Senin deyiminle, Ben bir film çeviriyor Cama çıkıp her gece, Ve gizlice… Sigara içiyodum anne.
Hani gökyüzü aynıydı her yer de ? Güneş bi taneydi Ay ve kutup yıldızı… Okumaya erindiğim Coğrafya kitapları Zaten hep yalanmış anne Benim gecelerce konuştuğum. Sevdamı anlattığım yıldızlar da Tekk tek kaymış.. Tanıdık bi ben kalmışım ya bana, O da yalan Bazen ispat arıyorum Benim ben olduğuma. Şimdi Alt yazılı bir film gibiyim anne.
Evet ,artık örtmüyor Kimse üstümü Bir öksürük illetidir Ciğerlerimi söküyor Sormuyor kimse sessizliğimi Ve aldırmıyor sen gibi gözyaşlarıma Hata yaptım anne ama nerde?
Ben yıkık bir han olmuşum bilesin Gönül vermişim bir seyyaha İbret olmuşum düşünen her varlığa. İşin aslı bu ya Yolcular gelip geçiyor şimdi Tanımadığım.. Aşkından korlara atılan İbrahimler Yalanmış anne…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
özledim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
özledim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet gerçekten özlem duyabilmek için (Ne olursa olsun ) kaybetmek gerekli. Özlem duyunca da şiir çıkıyor ortaya duygularımızdan. Güzel bir şiir.Tebrikler. Sevgiyle , şiirle kalın.
alt yazılı filmler gibisin.. yazıyı okumaya çalışırken filmi kaçırmak filmi izlemeye çalışırken yazıları anlamamak.. yazı baştan sona özlem kokuyor.. sen o şehri terk ettiğin anda hata yapmaya başladın, geçmişe özlem duyman biraz da bundandır.. çok güzeldi be.. tebrikler.. gelecek kokuyorsun..
Özlem duyunca da şiir çıkıyor ortaya duygularımızdan.
Güzel bir şiir.Tebrikler.
Sevgiyle , şiirle kalın.