Okuduğunuz şiir 3.8.2016 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
AHVALİMİZ
İhanet bir değil ki çatal çatal yayılmış Hiç emek harcamadan soframdan böler azık Vatanın bir ucunda insan diye sayılmış Çanağına pisleyen mahlûkat var ne yazık.
Şu azîz vatanımdan hisse bölmek isterler Bu sebepten canıma kast ederler ân be ân Dost görünen destekçi mişon, sam ve misterler El ele tutuşmuşlar üstüme gelir cem’ân.
Ataları bir olup gelmişti yüz yıl evvel Aldı dersini gitti, tarih buna tanıktır Ezberi unuttuysa gelsin o yedi düvel Vatanı savunmaya Mehmetçiğim yanıktır.
Milletten sömürerek beslenmiş tüm arsızlar Sokulmuşlar gizlice her köşe ve bucağa Lâkin mertlikten nasip almamışlar nursuzlar Kalleşçe vurup kaçar oturduğu kucağa.
Neler gördük milletçe bunu da atlatırız Şöylece bir silkinip çıkalım ataletten Nice balonlar gibi bunu da patlatırız Yeter ki şaşmayalım hukuktan, adaletten.
Irkımı ben seçmedim münasip gören Hâlik Muhacir’im inandım, olmadı hiç gümanım. Resulullah dilinden oldum övgüye malik Kıyamete sürecek safiyane imanım.
-muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ 03.08.2016 – DENİZLİ.
Şiirimi, benim için sürpriz olan "Günün Şiiri" pâyesine lâyık gören seçici kurula kalbî teşekkürlerimi iletiyor, okuyucularıma huzur diliyorum.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AHVALİMİZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AHVALİMİZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İhanet bir değil ki çatal çatal yayılmış Hiç emek harcamadan soframdan böler azık Vatanın bir ucunda insan diye sayılmış Çanağına pisleyen mahlûkat var ne yazık.
Şu azîz vatanımdan hisse bölmek isterler Bu sebepten canıma kast ederler ân be ân Dost görünen destekçi mişon, sam ve misterler El ele tutuşmuşlar üstüme gelir cem’ân.
Ataları bir olup gelmişti yüz yıl evvel Aldı dersini gitti, tarih buna tanıktır Ezberi unuttuysa gelsin o yedi düvel Vatanı savunmaya Mehmetçiğim yanıktır.
Milletten sömürerek beslenmiş tüm arsızlar Sokulmuşlar gizlice her köşe ve bucağa Lâkin mertlikten nasip almamışlar nursuzlar Kalleşçe vurup kaçar oturduğu kucağa.
Neler gördük milletçe bunu da atlatırız Şöylece bir silkinip çıkalım ataletten Nice balonlar gibi bunu da patlatırız Yeter ki şaşmayalım hukuktan, adaletten.
Irkımı ben seçmedim münasip gören Hâlik Muhacir’im inandım, olmadı hiç gümanım. Resulullah dilinden oldum övgüye malik Kıyamete sürecek safiyane imanım.
Savaşın başlangıcı insanın var oluşuyla beraber Ziya Bey Kardeşim. Bu savaş, insanın içinde. Rabbim, içimizdeki savaşı kazanmayı nasip eyleye. Külbî selâmlar....
"Neler gördük milletçe bunu da atlatırız Şöylece bir silkinip çıkalım ataletten Nice balonlar gibi bunu da patlatırız Yeter ki şaşmayalım hukuktan, adaletten."
Uyandığımızda altımızda vatan diyebileceğimiz bir toprak parçasının olmadığını görmeyiz inşaallah! Teşekkür ediyorum Yaşar Bey Kardeşim. Sıhhat ve selâmet dileklerimle..
Kevir mahlasli şairi ben de tanımam. Lakin dün seçkiyi belirleyen kişi imiş. Şiir sahibi yazdı. Teknik hatalarla dolu şiire eleştiri getirince şair vatan25 kevir beye Özür borçlu olduğumuzu yazdı sayfasında. Onun için yazdım ben de. Selam ediyorum.
Celil Bey Kardeşim, Teşekkür ediyor, sıhhat ve huzur dileklerimle kalbî selâmlarımı iletiyorum. Saygılar sunuyorum.
Not: "KEVİR" mahlaslı arkadaşımızın kim olduğu hakkında bir fikrim yok. Siz tanıyorsunuz sanırım. Seçkide kimin payı varsa her türlü mes'uliyeti kabullenmişlerdir.
Şiirlere okumadan yorum ve beğeni bırakanlardan olmayan, "samimi şiir okuyucuları" tavırları ile kendilerini her zaman belli etmeye devam ediyor. Teşekkür ediyorum.
Rica ederim öğretmenim bir yanlışlık olduğunu farkettim hepsi o.Günü hakeden bir şiir. Tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim. Saygı ve selamlar...
Nilüfer Hanım Kardeşim, Teşekkür ediyorum. Hem de iki kere.. Şiirin son kıtasını sonradan ilâve yapmıştım. Yayınlama istediğimde mahlasım da olsun diyerek üç kıta çalıştım. Yayınlayacağım nüshaya yanlış kıtayı eklemişim. Sizin uyarmanız ile geri dönüp çalışma müsveddelerimden aslını bularak düzelttim. Uyarınız ile şiir olması gerektiği şekle büründü. Netice memnuniyet verici oldu. Tekrar teşekkür ediyor, sıhhat ve huzurunuzun daim olmasını diliyorum. Kalbî selâmlarımı iletiyorum.
günümüzü ahvalimizi imanımızı ve kimliğimizi en doğru cümlelerle kaleme aln okunması bile insanda derin bir gönül huzuru bırakan bir eser. aynı duygularla varız ve var olmaya devam edeceğiz üstadım. engin yüreğine sağlık
Değerli Hocam! Çok değerli mısraları baş ucu notu diyerek bir yerlere kaydetmeliyiz. O kadar derin ve anlamlı ifadeler var ki eserinizde harika. '''Irkımı ben seçmedim, münasip gören Rabbim!!!'''
Ahmet Yeseviye sorulan soru aklıma geldi. Dininiz nedir??? Elhamdülillah Müslüman Türk'üm. Irk Rabbimin tecellisi, din ise seçimimdir!!! Harika bir cevap.
Yüreğinize sağlık Üstadım! Harika bir anlatım! Selam ve saygılarımla.
Sezai Bey Kardeşim, Bu şiiri "Tamamlandı" diyerek bıraktım ve adımı yazıp yayınlanmaya hazır şiirler klasörüne kaydettim. Bilâhare defterde yayınlayacağım sırada mahlasımı kullanma arzusuyla bir kıta daha eklemeye karar verdim. Taslak olarak iki-üç kıta çalıştım. Şiirin tamamı çapraz kafiye düzeninde olduğu halde son kıtada farklı bir kafiye düzeni uyguladığım kıtayı ekleyerek yayınlamışım. Sağ olsun Nilüfer Sarp Hoca Hanım özelden mesaj ile uyardı. Taslaklara geri dönerek yaptığım çalışmanın aslını buldum ve düzeltme yaptım. Şu hâli, asıl olması gerekendir. Sizin en önemli gördüğünüz mısra, benim de en önem verdiğim mısradır. Tek kelime değişik; ki: aynı mânâdadır. İlginize teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Sami Hocam, İlginiz için kalbî teşekkürlerimi iletiyorum. Ben de sizin gibiyim. Son gelişmeler ruhen çok yordu beni. Rabbim, sonumuzu hayr eyleye. Sıhhat ve huzur diliyorum. Muhabbetle selâmlıyorum.
Cumhurbaşkanını, Askerî Üniformasından sıyırıp "Er" diye ebediyete gönderme kusûrunun ceremesidir bütün bu çekilenler; kusura devâm edildikçe, âkıbetimizin daha berbad olmasından endişe ediyor ve derin üzüntü içinde nefes almaya çabalıyorum!.
Türkiye Cumhûriyeti Devleti olarak, Millî Huzûrun asîl şifresi; şehidlerimize verdiğimiz değerle eşittir!.
"Şehidler Ölmez" cümlesini anlamaya, derin îmân gerek... O Yüce Rûhlara göre biz, çocukça ve haylazca işlerle meşgul oluyoruz!. Kimse, kimseye akıl yaşını sormuyor ne acı.
Hürmetimle...
kadiryeter Kadir Yeter. 03.8.2016 TRABZON.
tp://edebiyatdefteri.com/siir/1038552/ahvalimiz -muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ 03.08.2016 – DENİZLİ.
Kadir Ustam, Tarihin tanıklığını bir kenara itip yanlış şahitlik yaptıranların milletimizi getirdikleri durum bugünkü halimiz olarak tezahür etmekte. Bundan sonra ırkımızın töresiyle özleşmiş inancımızın teminatına göre hareket etmeyi Rabbim nasip eyleye. Sıhhat ve huzur dileklerimle selâmlıyorum.