Haram ile helâli ayırt edin diyor Hakk Aklın varsa kullanır ayırırsın, düşün, bak! Nice mahlûk dünyada yaşıyorlar muhakkak Düşünen tek insan var; gerisi teferruat.
Dünyanın bir üstü var bir de altı deriz ya Her bir farklı tavrımız bilinsin isteriz ya Sanki bizden gayrisi yolunacak keriz ya Zannederiz nefsimiz çok mühim bir mevduat.
Ara sıra şöyle bir görünürüz sahnede Bir rol kapar minnacık oynarız bir rahnede Mahalle sokağında bir karanlık tahnede Belki de seyircisiz alelade vukuat.
Keza bir başka veçhe nüfus denilen avar Bir isim ve soy ismi ana baba adı var Hane, cilt ve sayfa no, inancın da yâdı var Bir kafa koçanında ayrıntılı matbuat.
Muhacir sen nesin ki… Ha varda, ha yoktasın… Şu hudutsuz âlemde nokta içre noktasın Azrail meleğinin yayındaki oktasın Hayat orta oyunu, oynadığın tuluat.
-muhacir bozkurt- Mustafa KÜTÜKCÜ 01.08.2016 – DENİZLİ.
Teferruat=Ayrıntı Mevduat=Banka hesabı Rahne: Gedik. Tahne: Issız. Vukuat=Olay, vak’a. Avar: Saha, alan. Matbuat=Basılı, yazılı olan şeyler. Tuluat =Doğaçlama oyun.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TULUAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TULUAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nihayetinde dūnyanın biş oldugunu Ergeç topragın altınį gorecegimizi fakat dūnya boş diyede boş yaşanmayacağınį bir hesap gūnū oldugunu anlatan mūstesna bir eser Kutlarım gönūldaşım
Muhterem Gönüldeşim, Kendimize düstur edineceğimiz şey "iyi insan" olabilmek. Bunu başarabilmek için de öncelikle "niye yaratıldım?" sorusunun cevabını bulmak ve "yaratanı" tanımak gerek. Yunus Emre merhum ne diyordu: "Ger bir gönül kırdın ise O kıldığın namaz değil Yetmiş iki millet dahî Elin-yüzün yumaz değil" Gönül kırmadan ve Yüce Yaratanın rızasına muvafık olarak yaşayabilmektir muradımız. Muvaffak oluruz inşaallah. Kalbî selâm ile....
sonlu bir alemde ne çılgınlıklar yapıyoruz halbuki bir nefeslik canımız var... derin ve felsefi duygularla kaleme alınmış insanı ele alan güzel bir eser. kaleminize sağlık
Dünya bir yoldur bilene. Bura ahirete götüren bir yoldur.Gelir, yururyurur, belki biraz mola verirsin. Sonra yola devam edersin. Hocam çok güzeldi. Kutluyorum. Selamlar ve de saygilar. .
Ergeç topragın altınį gorecegimizi fakat dūnya boş diyede boş yaşanmayacağınį bir hesap gūnū oldugunu anlatan mūstesna bir eser
Kutlarım gönūldaşım