Hüzne akan ırmağın kıvrımına takıldık Hıçkırarak ağlıyor yüzümüzde tebessüm Daha ateş ermeden kıvılcımla yakıldık Vakit çok geç olmadan bulunur mu bir çözüm? Güneş söndü ay söndü matemler bize döndü Hayalet evler doğdu sokak dehlize döndü. Belki doğrular döndü yer verdiler yalana Suçüstüne suç bindi göz yumuldu talana.
Dudağımızda ağıt dökülmüyor buz tuttu Hanelerde yanıyor acısından kör ışık Kurtuluş savaşını hangi hain unuttu Yaşıyorduk birlikte hep el ele barışık. Kuşlar bile kahırlı uçuyor uzaklara Düşmeyelim diyerek bombalı tuzaklara. Duyulmuyor dışarda bir tane çocuk sesi Şehrin üstüne çöktü göğün gri kubbesi.
Kurtaralım zindandan, mahkûm olan düşlerden Şehitlerin kanıyla kurulan bu vatanı Vazgeçmek olmaz asla çocuksu gülüşlerden Yeni baştan görelim sabah ağaran tanı. Dağılacak mutlaka gökten düşen bulutlar Allah kadir her şeye tükenmesin umutlar. Acımasız ayaklar çiğnediler feryadı Diller konuk etmedi yoktu türkünün tadı.
Bu yangın ki duyulur dünyanın her yanından Dumanı kan kırmızı ateş saçar her yana Korkmazlar mı acaba acının isyanından Bu vahşete bu zulme insan nasıl dayana? Bekliyoruz sokaklar yeniden uyanacak Pembe beyazkırmızıçiçekle boyanacak. Bülbül yuva yapacak kızların gamzesine Hüzünler düşmeyecek şiirin dizesine.
Rüzgâr bizim kar bizim yağan yağmur bizimdir Gökte uçan uçurtma rengârenk kelebekler Gençlerin içindeki sönmez onur bizimdir Bizden almak isteyen boşa kapıda bekler. Uçurtmalar uçacak kelebekle birlikte Huzur sükûn mutluluk değil midir dirlikte? Haydi verin el ele bize yakışır barış Bulunmaz böyle ülke aransa karış karış.
Bu haklı arzuhaller arza dayanacaktır Gerekirse hukuku yazarız yeni baştan Gaflet içine dalan elbet uyanacaktır Küflenmeyiz herhalde gözden dökülen yaştan. Ey barış güvercini uzaklaşma bize gül Milliyet deme sakın küser mi güle bülbül Sen gül ki hepimizin gözyaşları kurusun Ey barış güvercini bizlerin gururusun.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BARIŞ GÜVERCİNİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BARIŞ GÜVERCİNİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Rüzgâr bizim kar bizim yağan yağmur bizimdir Gökte uçan uçurtma rengârenk kelebekler Gençlerin içindeki sönmez onur bizimdir Bizden almak isteyen boşa kapıda bekler. Uçurtmalar uçacak kelebekle birlikte Huzur sükûn mutluluk değil midir dirlikte? Haydi verin el ele bize yakışır barış Bulunmaz böyle ülke aransa karış karış.
bu vatan vatanseverlerin omuzunda yükselmiştir yükselmeye de devam edecektir ve yüreğine sağlık selam ve muhabbetle
Gül ESEN tarafından 6/22/2016 3:39:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ablacım harika şiirdi barış güvercini doğudan batıya, kuzeyden güneye uçtun vatanımızın üstünde özlediğimiz barışı, mutluluğu, huzuru ve kardeşliğimizi getirsin..Tebrikler ve sevgilerimle yüreğine sağlık ablamm..
Kalemin daim olsun
______________________________________Selamlar