eğer ki bir gün olur ya yolunuz şaşıp da düşerse sancak beyi Harput’a sakın kanmayın onun o harabe görünüşüne ola ki de aldanmayın onun küskün haline yedi veren gibidir o bir ölürse bin kez de doğar hepsi de babadır hem de ne baba toprağın da nice ulu mu ulu evliyalar yatar
bir yanda Karakaya bir yanında Keban Fırat’ım ise boynu bükük akar çocuğuymuş gibi sarıp da sarmalar hemen bayrak olmuştur vücuduyla bu vatana o insanlar onlar için destan yazmak birkaç dakikaya sığar çılgın gibi de şahadete koşarlar Kürdü Türkü ve Zazası ile Ve gayri Müslüm’ü ile Gakkoşça sarmaş dolaş misafir ve dost isen eğer başa ederler taç düşman isen eğer bin bir fersah uzaktan koyda kaç
harcı bile sütten yapılmıştır Harput kalesinin analar emzirmiştir taşını toprağını bu vatanın sulamışlardır kınalı kuzularının kan ile sakın ola onlara sormayın bu kötülükler de ne diye bu hal dokunuyor zaten arlarına yeterince peki hiç sordunuz mu siz kendinize suçumuz ne bu işte sükutu hayale uğramadan önce düşünecektiniz veya çıkmadan o pak ve hak yoldan melânete
şimdi mi aklınız daha yeni mi başınıza geldi kanadı mı o nazik ciğerpareniz gözleriniz yollarımı bekler durur kast edilmeyecekti bu güzel insanların arına şerefine namusuna örfüne ve adedine aslını inkar edip pisliğe koşanlarımız çok oldu çıkarların ve köşe başında ki dönmelerin emriyle hiç acımadan vicdansızca bu vatan hepten de talan oldu tabii ki tabiatı kökünden bozuldu Allah bilmez mi yapacağını onun için bize müstahakkını verdi
ey yüreğinin güzelliğine kurban olduğum insanım oysa ki biz hem Ali’yiz hem Hasan’ız hem Osman’ız hem Hüseyin’iz hem de o gül yüzlü Mehmet’iz uğrunuza bir yetmez bin bir ömrü mü de veririm çünkü hem Dadaşız hem Zaza’yız hem Abaza’yız hem de Gakkoş hem efe ve de seğmen’iz Laz’ı ile Kürdü ile Çerkez’i ile ve Gürcüsüyle birlikte Türkü ile bütündük Hıristiyan’ı Musevi’si Sünni’si ve Alevi’siyle ey vatanda ki kardeşim sizler hem anamızsın hem bacımızsın hem de bin yıllık kardeşimizsiniz usanmadığım yüreğimde ki kanımsın tek bedende bir canımsın öylesine uygun bir türküyüz ki dinlemekle asla doyamadığım...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
-Hem de o gül yüzlü Mehmet’iz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
-Hem de o gül yüzlü Mehmet’iz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şimdi mi aklınız daha yeni mi başınıza geldi kanadı mı o nazik ciğerpareniz gözleriniz yollarımı bekler durur kast edilmeyecekti bu güzel insanların arına şerefine namusuna örfüne ve adedine aslını inkar edip pisliğe koşanlarımız çok oldu
Öyle güzel ve güzelliğinden öte bir anlam taşıyan dizeler okudum. Uzun olmasına rağmen okurken dinlendiren ve bir o kadar da çok güzel duygular hissettiren nadide bir şiir. Bu güzel şiiri yazan değerli kaleminizi gönülden kutlarım.
ey yüreğinin güzelliğine kurban olduğum insanım oysa ki biz hem Ali’yiz hem Hasan’ız hem Osman’ız hem Hüseyin’iz hem de o gül yüzlü Mehmet’iz uğrunuza bir yetmez bin bir ömrü mü de veririm çünkü hem Dadaşız hem Zaza’yız hem Abaza’yız hem de Gakkoş hem efe ve de seğmen’iz Laz’ı ile Kürdü ile Çerkez’i ile ve Gürcüsüyle birlikte Türkü ile bütündük Hıristiyan’ı Musevi’si Sünni’si ve Alevi’siyle ey vatanda ki kardeşim sizler hem anamızsın hem bacımızsın hem de bin yıllık kardeşimizsiniz usanmadığım yüreğimde ki kanımsın tek bedende bir canımsın öylesine uygun bir türküyüz ki dinlemekle asla doyamadığı
şair dostum yüreğineve gönlüne binlerce sağlık..kalemin daim yüreğin bütün olsun tebrikler. ve saygılarımla....
İhanetin bedeli ağırdır bu topraklarda. 95 medeniyet gelmiş geçmiş. Toprağın altında Onlar. Ve uyanık olmazsak itecekler bizi de oraya. Biz her şeyiz.Türk, Kürt, Ermeni, Çerkez,Laz, Alevi,Sünni, Ezidi...Ve kardeşiz..Ve hepsinden önemlisi insanız. İnsan ama içi boş şekli değil. İçi dolu,dolu insan..Buda kültürümüzde var.Yunus gibi sevelim birbirimizi yetecek. Selamlar ve saygılarımla Üstat.
şimdi mi aklınız daha yeni mi başınıza geldi kanadı mı o nazik ciğerpareniz gözleriniz yollarımı bekler durur kast edilmeyecekti bu güzel insanların arına şerefine namusuna örfüne ve adedine aslını inkar edip pisliğe koşanlarımız çok oldu çıkarların ve köşe başında ki dönmelerin emriyle hiç acımadan vicdansızca bu vatan hepten de talan oldu tabii ki tabiatı kökünden bozuldu Allah bilmez mi yapacağını onun için bize müstahakkını verdi
ey yüreğinin güzelliğine kurban olduğum insanım oysa ki biz hem Ali’yiz hem Hasan’ız hem Osman’ız hem Hüseyin’iz hem de o gül yüzlü Mehmet’iz uğrunuza bir yetmez bin bir ömrü mü de veririm çünkü hem Dadaşız hem Zaza’yız hem Abaza’yız hem de Gakkoş hem efe ve de seğmen’iz Laz’ı ile Kürdü ile Çerkez’i ile ve Gürcüsüyle birlikte Türkü ile bütündük Hıristiyan’ı Musevi’si Sünni’si ve Alevi’siyle ey vatanda ki kardeşim sizler hem anamızsın hem bacımızsın hem de bin yıllık kardeşimizsiniz usanmadığım yüreğimde ki kanımsın tek bedende bir canımsın öylesine uygun bir türküyüz ki dinlemekle asla doyamadığım...
biz vatanız vatanın parçasıyız... bizim topraklarımız kutsal topraklar... bu yüzden herkesin gözü var bu topraklarda... öldük yaralandık yar adını sayıkladık ama hiç bir millet gibi terk etmedik vatanımızı...
ne diyordu şair,
bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır VATAN UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR...
hepimizin bir damla da olsa kanı sızdı bu topraklara....kolay mı bizi parçalamak, ayırmak, ayrıştırmak...
İnsanlığı kucaklayan, unutulan değerlerimizi hatırlatan harika mısralar. Kutlarım Kadri bey.... Özü insan olanın yüreğinde sadece kardeşlik ve sevgi vardır. Selam ve sevgilerimle.
tek yürek, tek ses, kardeşliğin baki olduğu bir dünya özlemi ile kucakladığımız umut dolu bir gelecek. yüreğinize sağlık hocam. bizi biz yapan işte tam da bu, olması gereken. saygılarımla...
Paylaşmanız vesilesiyle bu güzel şiirinizi okumak imkanım olduğu için mutluyum...Konuyu işleme şekliniz ve tarzınız okumaya keyif katmakta. Güzel paylaşımınıza,edebiyata verdiğiniz emeğe ve yaşattığınız okuma keyfine teşekkürler... Tebriklerimle... Saygıyla...
ey yüreğinin güzelliğine kurban olduğum insanım oysa ki biz hem Ali’yiz hem Hasan’ız hem Osman’ız hem Hüseyin’iz hem de o gül yüzlü Mehmet’iz uğrunuza bir yetmez bin bir ömrü mü de veririm çünkü hem Dadaşız hem Zaza’yız hem Abaza’yız hem de Gakkoş hem efe ve de seğmen’iz Laz’ı ile Kürdü ile Çerkez’i ile ve Gürcüsüyle birlikte Türkü ile bütündük Hıristiyan’ı Musevi’si Sünni’si ve Alevi’siyle ey vatanda ki kardeşim sizler hem anamızsın hem bacımızsın hem de bin yıllık kardeşimizsiniz usanmadığım yüreğimde ki kanımsın tek bedende bir canımsın öylesine uygun bir türküyüz ki dinlemekle asla doyamadığım...
Ustam çok çok güzeldi yüreğin der görmesin saygılar.
ey yüreğinin güzelliğine kurban olduğum insanım oysa ki biz hem Ali’yiz hem Hasan’ız hem Osman’ız hem Hüseyin’iz hem de o gül yüzlü Mehmet’iz uğrunuza bir yetmez bin bir ömrü mü de veririm çünkü hem Dadaşız hem Zaza’yız hem Abaza’yız hem de Gakkoş hem efe ve de seğmen’iz Laz’ı ile Kürdü ile Çerkez’i ile ve Gürcüsüyle birlikte Türkü ile bütündük Hıristiyan’ı Musevi’si Sünni’si ve Alevi’siyle ey vatanda ki kardeşim sizler hem anamızsın hem bacımızsın hem de bin yıllık kardeşimizsiniz usanmadığım yüreğimde ki kanımsın tek bedende bir canımsın öylesine uygun bir türküyüz ki dinlemekle asla doyamadığım...
duyarlı yürege saygılarımla, çok anlamlı ve çok güzeldi...
Yüreğine kalemine sağlık usta.. Ne güzel anlatmışsın hem güzel elazığı hem güzel türkiyemi.... Kutluyorum bu duyarlı yüreği Saygılarımla.. İnşaallah haftaya bi göl yapıcam havalar ısındı değilmi usta...
Yüreğine sağlık üstad... Din dil ırk ayrımı yapmadan ah bir becerebilse insan oğlu insanca yaşamayı... Ah bir bilseler insanlığın en büyük var oluş olduğunu Nerde o insan olma erdemi ama.... Selam ve saygılarımla
eğer ki bir gün olur ya yolunuz şaşıp da düşerse sancak beyi Harput’a sakın kanmayın onun o harabe görünüşüne ola ki de aldanmayın onun küskün haline yedi veren gibidir o bir ölürse bin kez de doğar hepsi de babadır hem de ne baba toprağın da nice ulu mu ulu evliyalar yatar
bir yanda Kara kaya bir yanında Keban Fırat’ım ise boynu bükük akar çocuğuymuş gibi sarıp da sarmalar hemen bayrak olmuştur vücuduyla bu vatana o insanlar onlar için destan yazmak birkaç dakikaya sığar çılgın gibi de şehadete koşarlar Kürdü Türkü ve Zazası ile Ve gayri Müslüm’ü ile Gakkoşça sarmaş dolaş misafir ve dost isen eğer başa ederler taç düşman isen eğer bin bir fersah uzaktan koyda kaç
harcı bile sütten yapılmıştır Harput kalesinin analar emzirmiş’tir taşını toprağını bu vatanın sulamışlar’dır kınalı kuzularının kan ile sakın ola onlara sormayın bu kötülükler ne diye bu hal dokunuyor zaten arlarına yeterince peki hiç sordunuz mu siz kendinize suçumuz ne diye sükutu hayale uğramadan önce düşünecektiniz veya çıkmadan o pak ve hak yoldan kötülüklere
şimdi mi aklınız daha yeni mi başınıza geldi kanadı mı o nazik ciğerpareniz gözleriniz yollarımı bekler durur kast edilmeyecekti bu güzel insanların arına şerefine namusuna örfüne ve adedine aslını inkar edip pisliğe koşanlarımız çok oldu çıkarların ve köşe başında ki dönmelerin emriyle hiç acımadan vicdansızca bu vatan hep talan oldu tabii ki tabiatı kökünden bozuldu Allah bilmez mi yapacağını onun için bize müstahakkını verdi
ey yüreğinin güzelliğine kurban olduğum insanım oysa ki biz hem Ali’iz hem Hasan’ız hem Osman’ız hem Hüseyin’iz hem de o gül yüzlü Mehmet’iz uğrunuza bir yetmez bin bir ömrü mü veririm çünkü hem Dadaşız hem Zazayız hem Abazayız hem de Gakkoş hem efe ve de seğmen’iz Laz’ı ile Kürdü ile Çerkez’i ile ve Gürcüsüyle birlikte Türkü ile bütündük Hristiyan’ı Musevi’si Sünni’si ve Alevi’siyle anamızsın bacımızsın hem de bin yıllık kardeşimizsiniz yüreğimde ki kanımsın bedenimde ki canım öylesine uygun bir türküyüz ki dinlemekle...::
AZAP ÜSTADIM AYAKTA ALKIŞLIYORUM ALLAH İÇİN NE DENECEKSE DEMİŞSİNİZ