- 1592 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİRE BAKIŞ AÇISI
ŞİİR NEDİR
1. Zengin imgelerle, ritimli sözlerle, seslerin uyumlu kullanımıyla ortaya çıkan yazınsal anlatım biçimi; düş gücüne, imgeye, yüreğe seslenen, anı, duygu, coşku uyandıran,etkileyen yön.
2. Bir ozanın, bir dönemin bu sanatı kullandığı özel biçim.
3. Koşuk
KOŞUK; islamiyet öncesi Türkler’in söyledikleri şiirlerdir. Genellikle kendi başına bütünlüğü olan dört dizeli bentlerden oluşan koşuklar, manilere ve koşmalara kaynak olmuştur.
EDİP :yazınla uğraşan, yazınsal yapıt veren kimse, yazar, edebiyatçı
EDEBİYAT : Düşünce, duygu ve hayallerin sözlü veya yazılı olarak güzel ve tesirli biçimde anlatılması sanatı.
Yukarıdaki bilgilerden yola çıkarak şiire gönül verenlerin bir araya geldiği bu edebiyat defterinde çok ünlü şairlerimizden tutunda eline yeni kalem almış şiir severlere varıncaya kadar bir çok şairimiz var.Defterde gerçekten şiir yazmak isteyen şair adayları , bunu hobi olarak yapan arkadaşlarımızın şiirlerini okuduğu anda hemen tepki gösterebiliyor bu durum kalp kırmaya kadar gidebiliyor . Şiir yazarken olsun her hangi bir yazı türü olsun hiç fark etmez edep sınırları dışına çıkmamalıyız. Karşımızdaki muhatapların kalbini kırmadan bildiklerimizi onlara usülünce anlatmalıyız kızıp bağırarak hakaret ederek bir yere varamayız. Gerçekten şiire gönül vermişse kişi , şiir güzel konuşma sanatıdır mantığından yola çıkarak güzellik saçmalıdır çevresine eğitici ,uyarıcı gönül alıcı olmalıdır.Bir şeyi ne kadar bilirsek bilelim anlattıklarımız karşıkinin anlayacağı kadardır.Hoş görü ve sabrı elden bırakmadan nazik bir dille uyarı şiir ve şairlere ve en önemlisi Türk edebiyatına katkı sağlayacaktır.
İşte o zaman şiirler güzelleşecek bir Orhan Veli ,N. Fazıl üsdatlarımız gibi kim bilir adından söz ettirilecek nice kalemler edebiyat defterinde yerini alacak.Aksini düşündüğümüzde ,itişip kakışma arasında bazı kalemler köretiliyor ve hayata küstürülüyor ,kaleme ve şiire hasret bıraktırılıyor.Yeni kalemlerin doğuşuna destek verilmeli.
Şöyle söyleyebilirim şiir yazmaya yeni başladım ve detaylı bilgi ve donanma sahip değilim yazmış olduğumuz şiiri okuyan bilge şair bilgeliğini göstermeli.Taşlama ve haşlamalarla değil tabi ki .İnsan gönlü kırılgandır içimizde sağlık sorunları olan ve bunu kalem yoluyla da olsa yazıp döken nice bay ve bayanlar var özellikle onlara karşı biraz daha anlayışlı olunmalı . O tür arkadaşlarımız için kalem ilaç görevi üslenmiştir adeta . Gönül köprüleri kurulduktan sonra her şeyin üstesinden gelecek yapıda ve kapasitede çok kıymetli kalemler var aramızda.Belki şimdi diyeceksiniz ki arkadaşım şiir yazamıyorsan girme bu işin içine . Ben de diyorum ki arkadaşım şiir okumasını ve yazmasını seviyorum biraz anlayış destek ve ilgiye ihtiyacım var ...Nasıl ki ağaç dallarıyla yapraklarıyla var sa hareket ettiğinde gür bir ses çıkarıyorsa , burada da birliktelik güçlü bir sesin çıkışına sebep olacaktır.Defterdeki çarpıklıklardan bir tanesi de şiir ve yazılara yorum kısmındaki sıkıntı..her insanın bakış açısı farklıdır kişi bilgisi nisbetince yorum yapar.Bazılarımız şiirde duygu yoğunluğunu ön planda tutarız ,bazımız şiirde giriş gelişme sonuç noktasında yorum yaparız , bazılarımız da ölçü, uyak ,kafiye vs ....ama az ama çok renkli bir duygu armonisi yaşanır yazılarımızda .Bazı arkadaşlarımızın dediği gibi şiirde belli noktalarda dursaydık o zaman farklılıkları göremez ve kendimizi geliştiremezdik.Şiire gönül verenler olarak birlikte hareket edilmesi taraftarıyım ..ve ustalarımızın ellerinde şekillenmek istiyoruz .Edebiyat defteri de bu amaç için kurulduğuna göre açık şiir dersane olarak hocalarımızdan şiir hakkında bilgi talep ediyoruz.
Birselamver25/İST 2012
YORUMLAR
efendim öncelikle size bu yazınızdan dolayı teşekkür ederim kısacası edebiyatı bir maraton varsayarsak bu maratonun birincisi ikincisi üçüncüsü sonuncusu olur hepsi birinci olamayacağı gibihepsi sonuncuda olmaz şimdi soralım kim en iyi kim en kötü herkes kendince bilgisi becerisi çerçevesinde birşeyler anlatmaya çalışıyor buda nacizane benim düşüncem kötü iyinin tersidir kötü olmasa iyi nasıl anlaşılr iyi olmasa kötü nasıl anlaşılacak emeğinize sağlık saygılarımla selamlar
Birselamver25
çok anlamlı bir yazı size gönülden katılıyorum kaç kez belirttim ben de değerli arkadaşlarımız yani şiir bilgileri tekniği fazla olan arkadaşlarımız ara ara bu konularda bilgiler vermeli acımasızca yorumlar eleştiriler yerine eksikleri görüp sizin gibi böyle bir yazıda anlatsalar çok iyi olur diyorum kimseyi kırmamalı üzmemeli herkes yüreğinden geleni yazıyor ama iyi ama kötü değil mi ? sizi ve kaleminizi gönülden kutluyorum en içten sevgilerimle
Birselamver25
Şiirlerinde bu konuyu en çok işleyen biri olarak birşeyler söylemek isterim.
Öncelikle sağlık sorunları olan dostlar konusunda haşsasım ki kanser tedavisi görmüş ama Allah'a şükür şu an atlatmış olan Seçil Nimet kardeşimin adına üç tane şiir yazdım, sırf moral olmak için.
Şiire yeni başlamış genç yaşlı kim varsa eğer amacı gerçekten şiirse ve bunu belli ederse ben dahil elinden gelen yardımı yapacak bir sürü isim bulabilir burada.
Gelgelelim insanların derdi eğlenceyse, karşı cinsten birilerini avlamak, gönül eğlemekse, yorum alıp egosunu tatminse ve bunu yaparken insanların dînî ve vicdâni yönleri sömürülüyor, sırf karşı yorum gelsin diye şâirinin bedavadan yorum dağıtmadığı için gül gibi şiirler bir kenarda unutulurken her yoruma cevap veren insanların en kötü şiirlerine övgüler yağdırılıyorsa, insanlar "dostum, hocam, üstadım" diye birbirini kandırıyor, yorum yazmadığınızda bu iltifatlar " ukalâ, kibirli, burnu büyük" diye hakaretlere dönüşüyorsa işte ben emeğe ve şiire saygı adına bunlara isyan ederim, ve çıkar için gelen iki yüzlü, yapmacık insanları sayfamda görmek istemem.
Bana şiire önem ve emek veren, "dost" kelâmını dilden değil yürekten, inanarak söyleyen, özü sözü bir insanlar lazım, diğerleri benden uzak olsun.
Selam ve sevgimle.
Birselamver25
Yorum konusundaki sözünüze katılıyorum farkındayım olanların .. bunun önüne malesef geçemeyiz . Ama şiir çalışmaları gerçekten istenilirse istenilen düzeye gelir sabır ve azimle.
Keşke biraz daha görüşlerinizi yazabilseydinizde bizlerde istifade edebilseydik hocam .saygı ve selamlarımla.
(Mustafa Çetiner)
Eğer bugün yazdıklarıma şiir deniyorsa bu şiire önem ve emek vermem, eleştirenlere hakaret edip yasaklamak yerine sözlerini dinlemem sayesindedir.
Hocam diye mesajla yorum isteyen , övgü yerine hatâlarını yazınca hakaret edip yasaklayan çok kişiyle karşılaştım, bu yüzden temkinliyim ve kırgınım biraz.
Selam ve sevgimle.
Birselamver25
ÖRN :Bana hocalarım şiir konusunda kızsalar da ödül der başımda taşırım.
SAYGILARIMLA HOCAM
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
kaleminiz daim olsun.çok güzel manidar bir yazı.
edebiyat defteri üyelerinin tamamınca okunması gerekir.
tebrik ederim.
Birselamver25
Sayfamı ziyaretiniz ve yapıcı yorumunuz için çok teşekkür ederim saygı ve selamlarımla hocam
Birselamver25
Güzel bir konu işlemişssin kutlarım Zaten şiiri yazmak ne kadar beceri ve sonuçtada bir sanat ise
Yazılan şiiri okuyabilmekte kaabiliyet ister ve okumakta bir sanattır
Yüreğinin sesi daim olsun dilerim