YOZGAT' 'LI HALK ŞAİRİ İSMAİL KAHRAMAN
YOZGAT’LI HALK ŞAİRİ İSMAİL KAHRAMAN
Köklü ve zengin halk kültürümüzün temel kaynaklarını yaratan halk şairleri, halk ozanları ve aşıklar halkın ortak değerlerinin sözcüleri olmuşturlar.
Orta Asya’dan Anadolu’ya , steplerden bozkırlara, yaylalardan dağlara ve ovalara uzanan bir yaşam serüveni içerisinde sözlü kaynakları yaratan halk şairleri özgün duygu ve düşüncelerini şiire aktarmaktadırlar.
Tarihimize ve kültürümüze ışık tutan bu kaynak eserler bilinmeli, bulunmalı, araştırılıp, arşivlenerek geleceğe armağan edilmelidir.
Bozok Yaylasın gür ve özgün sesi olan halk şairi İsmail Kahraman’ın şiirleri incelendiğinde değerlere heyecan ve umut katmakta olduğuna tanık oluruz.
Genel olarak şiirlerine kardeşliği, dostluğu, sevgiyi, Kurtuluş Savaşımızı, Atatürk, vatan ve bayrak konularını seçen şair yöresel dil ve söylemler ile dizelerini süslemekte ve ilgi çekmektedir.
“Orta Asya derler dedenin yurdu
Bizi ezmeyidi Çörçil’in derdi
Seferberlikte yokmuydu Türkü,alevi,kürdü
Hepsi de aynı tüfeği atıyo
Dedennen dedem Çanakkale’de şehit yatıyo”
Kardeşliği köklü ve derin izlerine değinen şair, ikiliği yabancıların yarattığına vurgu yapıyor.
“Kaldıramıyom ayrılığın taşını
Kardeş kardeşi vuruyor tutamıyom gözlerimin yaşını
Yabancılar bana düşman etti öz kardeşimi
Analar saçlarını yolup duruyor
Yüce dağ başında kazı var
Yüreğimde de bir incecik sızı var
Yabancıların bu topraklarda gözü var
Onlar hesaplarını yapıp duruyor”
Yabancıların hesap yapıyor, kendi çıkarlarına göre ülkemizi yıkmak ve kullanmak istiyorlar ey kardeşim sende bu tuzaklara, planlara ve yalanlara uyma diyen şair tarihtan örnekler veriyor.
“ Severim toprağımıza toprak katanı
Hoşlanırım ayrılmayıp da hepimizi bir tutanı
Yabancılar bize ikilik getirirp de bölecekler vatanı
Irak’a bakıp da ibret alsak olmaz mı ? “
Büyük kurtarıcı, kurucu ve önder Mustafa Kemal’in yolu ve sevgisini bayraklaştıran şair İsmail Kahraman şiirlerinde bunlara özel yer veriyor. Tarihi ve halk kültürünü dizelerle seslendiriyor.
“Eller gelip derdimize derman katmadı
Atam çalıştı gece gündüz yatmadı
Mondros’u yarattığı için ben Atam’ı severim.”
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.