ÇOCUKLARIN GÖSTERİLERİ
Artık okulların kapanmasına az kaldı ve tabi ki, etkinliklerde başladı.
İki gün önce, dört numaralı torum Sıla’nın anneler günü etkinliği vardı, hazırlık sınıfındaki, Çocuklara emek verip öğretmişler.
Slayt gösterisi ile başladı okulları dersleri eğlenceleri güzel hazırlamışlar.
Konu anne olunca bebeklerin halini iki kız canlandırdı. Bebek olup.
Ardından küçük skeçler geldi anne baba ve çocuk şarkı eşliğinde, Anne şiirleri okudular
Çok heyecanlı ve mutluydu çocuklar.
Uzunca sürdü anneye hediyeler verdiler.
Şimdiden oyunculuk alanında ilerleyen yetenekli çocuklar vardı.
Sevgi gösterisi ve hep beraber söyledikleri okul şarkıları eşliğinde bayrak çıkardı tüm çocuklar güzeldi. Çok güzel olmuştu
Dün gecede beş numaralı torunum Tuna Hanın gösterisi vardı. Onlarda hazırlık sınıfında,
Üç sınıfın hazırladıkları etkinliklerdi.
Önce yine slayt gösterisi vardı, çocuklar tanıtıldı sınıfları okulda yaptıkları eğlenceleri etkinlikleri ve kep giymiş resimleri her çocuk bir harikaydı.
Önce tüm sınıf çocukları koru olarak okul şarkıları söylediler. Kimi Kafkas kıyafeti kimi dans kıyafeti kimide köylü kıyafeti giydirilmişlerdi.
Koro şarkılarını öyle uyumlu söylediler ki, bu minicik çocuklara hayran olmamak elde değil di
Ve ilk gösteri Kafkas danslarıydı.
Görülmeğe değerdi gelinlik giymiş kızlar ve erkekler yapa bildikleri kadar yaptılar çok çok güzellerdi hayranlıkla ve gülerek izledik hareketlerini, muhteşemdiler.
Arkan diğer sınıf modern dans gösterisi yaptı.
Kıyafetleri çok güzeldi. Ah çocuklar dedim yapan yapamayanı uyarıyor.
Nasıl da gayret gösteriyorlardı bir yandan gözleri öğretmenlerinde nerde dönecek nasıl el çırpacak, güzeldi onların hareketleri de.
Sıra bizim Tuna Han’nın sıfın daydı.
Kına gecesi hazırlamışlar erkekler bir yanda kızlar bir yanda eğleniyor geline kınalar yakıp kına şarkısı söyleyerek gelinin etrafında dönüşleri görmeğe değerdi.
Damada sakal traşı yapıyor el çırparak eğlenmeleri anlatılmazdı.
Kına yakılınca damat kızın yüzünü açtı ve beraber zeybek oynamaya başladılar.
Diğer çocuklarda eşlik ettiler o küçücük çocukların oyunlarını izlemek harikaydı.
Selam verip sahneyi diğer sınıfa bıraktılar. Kafkas oynayan sınıf danslarla geldi yine
Onların dansları başka ve güzeldiler yine unutan yerini bulamayan durup annesine bakan’mı ararsın olsundu onlar çocuktu.
Dans gösterisi yapan diğer sınıfta yine kına gecesi ayarlamış başka bir yöreye ait onlarda güzel yaptılar yöre oyunu oynayıp.
Ah dedim minicik bu yavrular yörelerimizi tanıyor oralara ait oyunları öğreniyorlar.
Son bölüm yine Tuna Hanlarındı ve dans gösterisiydi kıyafetleri çok güzeldi siyah pantolon beyaz ipek gömlek belinde kemer ve çocuklar çok güzeldi.
Kızların kıyafetleri de ayrı güzeldi
Ve dansları kusursuz du çok güzel hazırlanmışlardı onları çalıştıran öğretmenleri kutlamak lazım bu minicik çocuklara öğretmek kolay değildi.
Oyunları bitince tüm çocuklar sahne aldı ve marşlar söyleyerek bayrakları sallayarak öyle güzeldiler ki ayakta alkışlandılar. Sınıflar ayrıldı ve her sınıfa. Okul müdürü ve yardımcıları
Her çocuğa diplomalarını verdiler.
Ha çocuklara mezuniyet için giyilen pelerin kepler giydirmişler hepsi bir başka güzellerdi.
Diplomasını alan çocuklar keplerini havaya fırlattılar tabi ki kepler ne yazık ki hepsi arkaya atıldı güçleri o kadardı kahkaha sesleri arasında gece sona erdi
Yarının büyükleri olan bu çocukların marş söylemesi öyle güzeldi ki,
Rabbim bu çocuklara zihin açıklığı versin ileride inşallah devlete millete hayırlı olsun
Diyorum
AYŞE KARAN
YORUMLAR
Artık okulların kapanmasına az kaldı ve tabi ki, etkinliklerde başladı.
İki gün önce, dört numaralı torum Sıla’nın anneler günü etkinliği vardı, hazırlık sınıfındaki, Çocuklara emek verip öğretmişler.
çocuklar bizim gelşeceğimizdir.
çocuklar için yazdığınız bu güzel yazınızı kutlarım.cumanız mubarek olsun.
selam ve saygılar.