- 939 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sanat ve Sanatcı
Sanat ve Sanatcı
Sanat ve sanatcı; Sanat ; yaratanın yarattığını, taklitten ibarettir. Ancak bu her kesin harcı bir şey değildir. Yaratılanın taklitini ancak yaratılışta farklı yaratılanlar fark eder ki, işte onlar da sanatcılardır.
Başka bir deyişle sanatçı; Allah’ın insana, doğaya ve diğer vs. tüm varlıklara nakşettiklerini, bizlerden önce görüp keşfedendir. Keşfettiğini taklit edip nakledendir, yansıtıp resmedendir.
Bu özelliklere sahip insanlarla alay edilmez. Bunlar bir toplumun öncüleridirler. Bunların parayla pulla işleri olmaz. Olsa da onlardan ihtiyacları olan para esirgenmez. Çünkü bu sınıflamaya giren sanatcının devlete hizmet eden, hiç bir devlet adamından birçok üstünlüğü vardır. Ama insanlığa yarar açısından hiç bir eksiklikleri yoktur. Onun için devleti yöneten devlet adamlarından örtülü ödenek denilen harcama kalemi nasıl esirgenmiyorsa, sanatcılardan da devleti yönetenler insanlığın gelişimi ve ruh sağlığı adına sanatsal faaliyetler için devlet desteği sürmeli ödenekler kesilmemelidir.
Maksat insan ve insanlığa hizmetse bunun da sanatsal çercevede yapılandan üstünü yoktur. Sanatta toplum için bir okul, bir cami kadar elzemdir. O da bir eğitim yuvasıdır. Bu yuva da devlet tarafından korunup gözetilmelidir. Çünkü herkes (her şey) profesör, çoban, devlet adamı olabilir. Ama sanatcı asla olunmaz. Çünkü o yaratanın yaratmasıyla olunur.
Bu işleri biz sevsek de sevmesek de, hoşumuza gitse de gitmese de hepsine insanımızın ihtiyacı vardr. Saygı duymak zorundayız.
Başbakanda olsak…
01.05.2012
Cahit KARAÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.