- 572 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Karanlığın Ardındaki Umut
Zamanın birinde : para göz, kaba bir tüccar yaşarmış. Tüccarın müşterileri gün geçtikçe artıyor, ünü yayılıyormuş.Gözü doymak bilmeyen tüccar bile bu olaya şans deyip geçermiş. Kimseye 1 kuruş borç dahi vermeyen tüccar, her gün Allah’a isyan edermiş; çünkü tüccar doğuştan lalmış. Konuşma zevkinden mahrum kalan tüccar, konuşabilen kimseye yardım etmezmiş. Sadece engellilerin barındığı bir derneğe yardım edermiş; çünkü kendisi de engelli olduğu için... Tüccarın komşuları bu duruma bir anlam veremezmiş. Nasıl olur da bu kaba, para göz adamın müşterisi hiç azalmaz, oysa ki bizim mallarımız daha kaliteli deyip iç geçirirlermiş. Bir gün tüccarın komşularından biri bu durumu araştırmaya karar vermiş. Şehrin altını üstüne getirmiş ama; elle tutulan, gözle görünen bir delile ulaşamamış. Bu adam bir gece uyurken çok garip bir rüya görmüş. Bu rüyası daha önce gördüğü hiçbir rüyaya benzemiyormuş. Rüyasında :"Büyük bir çınarın altında, yaşlı bir amca dua ediyormuş. İki bacağı olmayan amca ettiği her dua başına tüccarın bahçesine bir mektup atıyormuş. Çınarın arkasından farklı insan sesleri de geliyormuş ama; adam üzerine kara bir bulutun geldiğini görünce aniden uyanıvermiş." Biraz düşündükten sonra, rüyanın saçma olduğunu düşünerek işe gitmiş. Fakat ard arda günlerce aynı rüyayı görünce, dayanamayıp tüccarın yanına gitmiş. Olayı tüccara anlatınca tüccar da duyduklarını saçma bulmuş; ama adam ısrar edince tüccar yıllarca kullanmadığı bahçenin kapısını açmış. Bahçenin içindekileri gören tüccar ve adam hayretler içinde kalmışlar. Bahçede bir sürü mektup varmış. Mektuplarda: " Allah’ım bizim için para harcayan, bize yardım eden kulunun günahlarını affet. Evine bolluk bereket ver. Razı olduklarından eyle. O saf kalpli kulundan başka kimse derneğimize yardım etmiyor, ne olur işlerini yoluna koy ..."
Tüccar mektubun tamamını okuyamadan göz yaşlarına boğulmuş. Senelerce bolluk içinde yaşamasının nedeni engellilere yardım ettiği içinmiş. Oysa ki o, kendisi engelli olduğu için onlara yardım ediyordu ve üstelik Allah’a engelli olduğu için isyan ediyordu. Tüccar ne kadar büyük bir hatanın içinde olduğunu anlayıp göz yaşları içinde Allah’tan af dilemiş...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.