'Hakk kulundan intikamını yine kul ile alır
.........İnsanları kandırıp aldatanlar yeminlerle isteklerini alıp sonra kaçan onları darda bırakanlar
...Acaba içleri rahat mıdır kul hakkını yiyenlerin vijdanları rahat mıdır?
.....Kendilerini en güzel yere getirenler, başkasını zarara sokup ellerini kollarını sallayarak gezenlerin vijdanları rahat mıdır?
....Vijdanları olsa az acısa içleri başkasını zarara sokar mı insanlar?
.....Bana kefil ol deyip aldıktan sonra sırra kadem basanlar bu dünya da kaçsalarda ahrette kul hakkından kaçabilirler mi?
....Geçen gün burda acı bir olay yaşandı .
.....Bir hanım vardı orta yaşlarda.
....Eşi vefat etmişti..
...Çocuklarsa ufaklar..
...Haliyle kadın emekli olmuştu çocuklarına bakımlı dul.
....Komşuları bana kefil ol demiş araba alayım...
...Arabayı almış ama kendi adına değil kadının adına süren kendisi.
..Sigortaa da yaptırmamış.
...Uyusturucu da kullanıyormuş..
...Ehliyetsiz üstelik gidip pahalı arabaya çarpmış..
...Sabah erkenden kapı çalınmış polis elinde tutuklama kararı..
...Afallamış haliyle ne oldu demiş..Sizin arabanızı izin vermediniz kişi kullanmış o arabada 10.000 dolar hasar arabanız sigortasız onu ödeyin..
....Ayrıca arabanızda çok miktarda uyuşturucu bulduk..
...Kadın kime neyi ispatlasın .Bankaya gitmiş kredi çeken kendisi..
..Bir yanda üç çocuk , diğer yanda ödenecek borç,diğer yanda uyuşturucu davası..
....Artık nasıl bunalıma girdi bilinmez..
...Geçen gün O nu intihar etmiş buldular..
..Birde yazı bırakmış kimseye kefil olmayın ödeyemezdim,kendimi aklayamazdım..
...Çocukları devlet aldı bakacak..
..O para çektiren ellerini sallayarak geziyor.Çocukların ağlaması yaktı herkesi.
..İnsanlar dünyalık için neden oynarlar oysa hile yalan sonu acıyla bitmez mi?
..Burda kurtulsalar da ahrette halleri nice olur?
..Bazan insanlara güveneyim inanayım derken böyle şeyleri görünce asla insanlara inanma güvenme diyor kalbim bana ..Sizler ne dersiniz?
...Güvenip inanıp kefil olur musunuz başkalarının borçları altında ezilir misiniz?
Onlar ellerini sallayıp gezerken..
Dosta
...........O kadın bana sorsa şunu derdim kimbilir bel ki yaşardı düşünmezdi kara kara.
’Hakk kulundan intikamını yine kul ile alır
Bilmeyen ilm-i ledün’ü anı kul yaptı sanır
Cümle eşya halıkındır kul eliyle işlenir
Emri bari olmayınca sanma bir çöp deprenir.’
Allah yardım etsin bazan diyorum insanlık nereye gidiyor olduğumuz yerde sosyal yaşam iyiyken.Neden böyle şeye başvurdu ki arabayı alan.O çocuklar şiimdi anasız babasız yetim kaldılar..
......Ne zaman insanlar maddiyatın geçici olduğunu bilip insanları incitmekten vazgeçerler...
Tek bildiğim kanaat etmek doğru yalansız olup kandırmamak,kandırılmamak.Allah insanların yardımcısı olsun..
..Ekonomide çöküşler oldukça açlık arttıkça bundan daha beterleride olur.
...Allah hak yoldan ayırmasın kul hakkıyla kimseyi başbaşa bırakmasın.
Bugünde olduğum yerde olanlardan yazmak istedim..
Aslında çok nadir olur böyle şeyler burda.
Herkes aldığıyla yetinir.Acil hallerde yardımda alınır.
Allah ın selam ve rahmeti üzerinize olsun selam ve dua ile.
Yeganem Nigar Bedirhan