Damlaların Kilitli Güldestan
hayrettin taylan
23. 23. 2011
Dört bir yanım duruşumu ıslatan damlalarınla sarılıç. Islak ve olsak ikelemin l’allerindeyiz.
*
*Sinemde irem bağlarını kuran hurilerin sevabındayım.
Yâre varan, yardan uçan bülbülün kanatlarında uçamadıklarım var. Anlatamadıklarım var.
-Göç yürekte. Damlalarıne kilit vurmuşsun. Benim için ağlamaya neden ara verdin ki?
-Bahtına tinlerimi serdim. Güleç hayallerim var gözlerine karışan.
Onarılmaz bir y’ara var sen ile sensizlik arasında. Kimin künyesine isimsiz kalışımızın adılını yazıyorsun.
-Hangi yüklemin belirtecinde çoklarını azlarıma yetim bırakıyorsun.
-Edilgen bir yüklemin sözde öznelerine sözlerin neden arayüzlere arasöz.
-Seni anlıyor mu kederin kaderi?
Hangi rüyanın bilinçaltı temizlikçisisin. Yüreğime kadar neden temizledin beni.
-Gitmek mi kalmak mı zor?
Sevgi risktir .Risk aldıkça sever, sevdikçe olgunlaşır insan .Gitmek, kalmanın ilk hali, kendine gitmeyi öğretir önce.
-Sevdiğinden gitmeyi öğretmez gitmek, kalmak derstir, bütün dersleri tersten okutur. Bütün kopyalerden, umutlarından, zerre biriktirir.
-Terk edilmiş bir gölge gördüm, gözleriyle beni süzdü. Bastım ta bağrına, bir sızı sıçradı suçlarıma.
Sen suçlusun şair.Bir kadını sevmek suçtur.
-Nasıl olur dedim.Bir kadını sevmek neden suç olsun ki? Dünyanın en güzel duygusunu yaşatıyorsun.Kadın demek ilgi, sevgi,aşka uçurmak demek.
-Ben ona bu duyguların en özellerini sundum. Kadınlığını yazdım ince ruhumun k’alemiyle.Ona nice alemler sundum.
*Kadın sevmek suç diye sızlandı durdu meçhul gölge.
Sonra:
-Birbirinizin bir şeyi olmak yerine birbirinizin her şeyi olarak olağanlara karışmak mı sevmek?
-Çok severken başka tekil isimlerin haz cümlesinde gecelemek mi aşk?
-Çok severken b’aşka başka düşlere dün olmak mı aşk? Hangi aşkın baykuşu iyi görür .
-Neden görülmemiş görmeleri görmüyorsunuz?
-Bir kadın sevilmez, bir kadını sevginle bütün güzelliklerden mahrum bırakamazsınız.
-Bir kadını severken, bin dünyadan vazgeçmeyi seçmelisin. Bir kadın için ömrünü değil, bütün dünyalarını sunmalısın.Çünkü kadınların bütün dünyaları aynı zincire bağlı. Aynı işlenmiş dantelin motiflerinde.
-Örülmüş el yapımı atkının atılmamışlarında.Her şey bir düğüm gibi.
İç içe kendi kördüğümlerini kör eder bir kadının dünyası
Bir kadın kadınsa seveceksin bütün bu saydıklarım için. Senin kadının , kadınlığın, kadınsılığın , aynası, güneşiydi.
Kadın olan kadın kim?
*Hayatındaki kadına bak, kadın oydu.Tanımını onu bir türlü unutamayarak yapıyorsun şair.
-Senin kadının aşkın tanımsız şifresiydi.
Senin sızıların suçlarında dikenli tel gibi vicdanına örülü.
Git şimdi o kadının gölgesinde bekle. Kirlettiğin bütün dünyalarını yeniden berrak kılmak için içinde kirlenmiş yüzlerce dünyayı temizle.
Suskun bir bomba gibi konuşup durdu meçhul gölge.
*Göç yolları gün yüzüne yansır. Ansık hallerdeyim.
Beni tanımıyor ben. Bir benlik ipliği sırlar, surlar, aşklar pazarında.
Sineme saplanıp kalan , kalakalışların nazarındayım. Razıyım, refikler rıfkını kırdığım nedensizlerde.
Ölümsüzlüğü mumyalayan gereğenlerin sırrında ifşa edilmiş bir şey var.
*
Aşkta şimdi yoktur sevgili. Aşk ,şimdilerin şimendiferini yürütmez.
Aşk, hecesi kadar küçük değilmiş.Üç harfe sığdırmazmış üç dünyayı.
-Yıldızlar düşse düşlerine, günler üşüse gecene.Hecelerimi özlesen bütün vebalimlerimden sıyrılmış olarak.
Ben sevgiyi ,sevilecek her şeyde sakladım.
-S’aklımdasın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.