- 1326 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Köy Enstitüleri ve Beşikdüzü
Köy Enstitüleri, 17 NİSAN 1940 Tarihinde 21 ilde kuruldu.
Bugün(17.4.2012), Kuruluş yıldönümü günü.
Trabzon- Beşikdüzü İlçesi’ndeki Köy Enstitüsü’nü geçen yıl ilk defâ,
bu okuldan 1951 Yılında mezun olan bir öğrencisi ile birlikte ziyaret etmiş ve fotoğraflamıştım.
Köy Enstitüleri, 16 Yıl eğitim ve uygulamalı öğretim hizmeti vermişler.
...................
Millî Meselelerde, Milletimizin önüne her devirde bir engel çıkarılıyor...
Birlikte hareket etme rûhunu, zedeleyen- zedeleyene!.
O devirde dikilen çam ağaçlarına su dökmüş öğrenci ile o hâtıraları yaşamak,
beni de çok heyecanlandırdı. Okul alanındaki gezimize,
okulun müdürbaşyardımcısının iştirâkı ve öğrencisinden, kayda değer özel hâtıraları, birinci ağızdan edindiği bilgilere, şahidlik etmemin mutluluğunu yaşadım.
Fotoğraf ve yazı: kadiryeter Kadir Yeter. TRABZON.
YORUMLAR
EVET O OKULLAR TÜRKİYENİN MAKUZ KADREİ İÇİN
KURULMUŞTU
ANCAK KAPATILDILAR SONUÇ ORTADA
SAYGILARIMLA
kadiryeter
Millî demekle milli demek arasında bocaladığımız bu günlerde; Memleket mes'elelerine Gönül verenleri tebrik ediyorum; Ustam... Sağolasın.
Morâl kuvveti verdiniz.
Sağlığınızı diler, Selâm ederim.
kadiryeter Kadir Yeter.
18 NÎSAN 2012- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=96795
ayvalıklı | Mehmet DURMAZ'A 18 Nisan 2012 Çarşamba 15:46:43
Biz görmedik o yılları,belki de kasıtlı olarak bizden uzak tuttular o dönemi.
Ama o havayı solumak isterdim. Bir Köy Enstitülü olmak isterdim mesela.
Bir işe yaradığını görmek ve o şekilde eğitilip kendisinin de günün birinde o ruhla başka öğrenciler yetiştireceğini bilmek ne heyecanlı bir duygudur , kimbilir?
Ben yıllarca Fakir Baykurt roman ve hikayeleriyle beslendim. Öyle ki; neredeyse ben de anlattığı enstitülerde okumuş gibi hissettim çoğu kez. Asıl ölümsüz olanlar, onlar..
Bu yazınızdan dolayı da teşekkür ediyorum size.
Saygılar..
kadiryeter
Millî Meselelerde, Milletimizin önüne her devirde bir engel çıkarılıyor...
Birlikte hareket etme rûhunu, zedeleyen- zedeleyene!.
O devirde dikilen çam ağaçlarına su dökmüş öğrenci ile o hâtıraları yaşamak, beni de çok heyecanlandırdı. Okul alanındaki gezimize, okulun müdürbaşyardımcısının iştirârakı ve öğrencisinden, kayda değer özel hâtıraları, birinci ağızdan edindiği bilgilere, şahidlik etmemin mutluluğunu yaşadım.
Yorumunuzla, bunları da yazmama sebep oldunuz...
Çok teşekkür ederim.
Sağlıklı günler diler, Saygımla Selâm ederim.
kadiryeter
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=96795
-Dalgakıran-'a 17 Nisan 2012 Salı 21:34:04
kadiryeter
Son yorumumla eklediğim adrese gitmenizi tavsiye ve Selâm ederim.
kadiryeter