- 566 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR REKTÖR ARANIYOR!
Doğup- büyüdüğüm memleketim olan Trabzon’da, yaşımla yaşıt bir yüksek öğretim kurumu üniversite var.
Şirin ilimiz Trabzon’da, muhtar gördüm; vâli gördüm; bakan gördüm; başbakan gördüm; yalnızca, rektör görmedim. Altı dönem içinde eğitim(rehberlik dersi) aldığım çok kıymetli üniversitemde de karşılaşmadığım tek yönetici; rektörü görme, tokalaşma ve tanışma fırsatım olmadı!.
Bu yazıyı yazmama sebep; Türksat 1C uydusundan yayın yapan *‘Tv.Kayseri’, 12.10.2009 Pazartesi günü, saat: 22.00-23.00 arası seyretme ve dinleme fırsatı bulduğum yayınıdır ve proğramın bitiminden sonra uyku istirahatına çekildiğim hâlde, bu uykudan dört saat sonrasına denk gelen, saat: 02.45’de uyandım ve seyrettiğim görüntüleri ve dinlediklerimi, bir filmi başa alıp-seyredercesine beynimden tekrar geçirdim. Rahatsız oldum. Kalktım. Çeketimin cebinde sakladığım bu boş kâğıda, elime aldığım sivri uçlu tükenmez kalemle, küçücük harflerle, duygularımı yazmaya başladım…
‘Tv.Kayseri’de seyrettiklerim beni neden bu kadar etkiledi?... ben, doğuştan beri Trabzonluyum ve ömrümün, tamâmına yakınını Trabzon’un merkez ilçe mahallelerinde geçirdim ve yaşamaya gayret ediyorum…
Kayserili işadamlarının Erciyes Üniversitesi’ne ve memleketlerinin her köşesine yaptıkları yardımları, ardı-ardına dinlemem ve sayı Cumhurbaşkanımızın bu ilin çocuğu olarak Kayserililere gösterdiği sabır ve gönüllülüğü, bir Trabzonlu olarak; neden, bizde bu güzellikler yok?... neden olmasın?... neden, biz böyleyiz?... sorularını aklıma getirdi ve rahatsızlık duydum.
İlk aklıma gelen; bizim rektörlerimiz, Erciyes Üniversitesi’nin otuz(30) yıllık geçmişini neden aşamadı?... Gazetelerde hep okumuşumdur: ”Üniversitemiz, şehrimizle bütünleşemedi!” ne derece doğru?!. Kusurlu aramak yerine, aklıselimlerin bu yavanlığı ortadan kaldıracak ne’leri yapması gerekir? Geçen geçmiştir. Kimsenin arkasından, yazmakla, eline bir şey geçmez… geçmemeli.
BİR, REKTÖR ARANIYOR?!
Evet. Bir rektör aranıyor başlığı ile Trabzon’umu, lâyık olduğu yerde görmek istiyorum. Elbette ki, soracaksınız: ‘Ne verdin?’ yazarsam, ayıp olur. Çünkü, geçmişi suçlamış ve kendimi övmüş olurum… amacım, bu değil.
Trabzonlu işadamlarını, kültür adamlarını, hatırı sayılır köylülerini ve esnaflarını nâzik bir dâvetle üniversitemizin o eşsiz bahçelerini gezdirerek ve fikirlerini alarak, kaptanlık yaptığı gemisine yön veren: BİR, REKTÖR ARANIYOR!.
Saygılarımla.
Kadir Yeter. 13.10.2009 Sâlı. TRABZON.
*Tv.Kayseri: TP: 237/ 243, TP fransı:12729, Symbol Rate: 30000, Polarite: V
Fotoğrafları ile tanımak isteyenlere:
www.6t1s.org/forum/showthread.php?p=280037
6t1s.org Taraftar Oluşum Platformu > ► KAZIM KOYUNCU KÜLTÜR & SANAT FORUMU > Sanat & Yaşam Karadeniz Teknik Üniversitesi’ni tanıyalım ve tanıtalım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.