- 1675 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Bir SONbahar Günü
…Sabahın güneş ışığının camdan sızarak gözlerime ilişmesiyle uyandım.Güneşin içimi ısıtan sıcaklığıyla zorda olsa uykumu açtım;ama üzerimde ağır bir yorgunluk vardı.Sanki uyuyan ben değildim,sadece uyuduğumu sanıyordum.Güç bela yataktan kalkıp toparlandım,kahvaltımı yaptım.Pencereden dışarıya göz atarken,bugünün muazzam güzelliğini fark ettim,gökyüzü masmaviydi ve güneş tüm ihtişamıyla kendini sergiliyordu;o an yorgunluk falan kalmamıştı üzerimde;adeta dirilmiştim.Güneş beni gezmeye davet edercesine parlıyordu.Bu güzel günü bir daha bulamayacağımı düşünerek,doğanın güzellikleriyle kucaklaşmak üzere evden dışarı çıktım.Dışarı çıktığım an gözüme çarpan bahçemdeki çiçeklerin canlılığı ve neşesiydi;çiçekler de bu güzel günün farkındaydılar.Hava ne sıcaktı ne soğuk,hoş ve ılıktı.Hafiften tenimi okşayan nazik rüzgarlar esiyordu.Bu günün güzelliğinin hiçbir kısmını kaçırmamak için parka,yeşil alanlara doğru yürümeye başladım.
Parka vardığımda daha da bir dinçleştim. Mevsimlerden sonbahar olması sebebiyle,ağaçlardan dökülen sarı kahverengi tonlarındaki yapraklar biraz insanı huzursuzlaştırsa da ayrı bir huzur da katıyordu.Yerde ki çimenler hiç görmediğim kadar yeşildi ve rüzgarın eşliğinde dans ediyordu.Bugünün güzelliğinden faydalanmak isteyen yaşlılar ve çocuklar yoğunlukta olmak üzere insanlar parka doluşmuştu.Kimi güneşleniyor kimi,neşe içinde oyunlar oynuyor ve güne gülümsüyordu.Kısacası ortamda ki canlı cansız her şey şen şakraktı.
Bu fevkalade güzelliği gözlemleyip içimde ki güzellikleri uyandırmak için bir banka oturdum.Yavaş yavaş derin düşüncelere daldım yaratanın bize vermiş olduğu bu güzel nimet karşısında.sonbahar dolayısıyla bitkilerin,olmazsa olmazların aramızdan ayrılacağı geldi aklıma ve üzülmeye başladım.Bunun gibi basit ve karmaşık konular üzerinde düşünürken ansızın ruhuma yalnızlık duygusu işledi.Kafamı derin düşüncelerden kurtarıp gökyüzüne baktığımda anladım neden yalnızlık duygusunun ruhuma işlediğini; gökyüzü hiç sevmediğim,rengi çökeği anımsatan siyah bulutlarla kaplanmıştı.Bu bulutlarından ardından gelecek olan ,ruh halimi çökerten(allak bullak)eden yağmurlara yakalanmamak için,koşar adımlarla evimin yoluna koyuldum.
Eve vardığımda yürek hoplatan gök gürültüleriyle yağmur bardaktan boşanırcasına yağmaya başladı.Yağmura yakalanmadığım için kendimi biraz iyi hissettim…
Sabah güneşinin huzuruyla başlayan güzel gün;SONbaharın ansızın gelen acımasız yağmur ve rüzgarlarıyla kendini hüsrana teslim etmişti.
Artık çok şey öğrenmiştim.Dünyada mutlak,ebedi hiçbir güzellik yoktur ve her güzel görünen şeyin ardındaki gerçek,güzellik değildir…Asıl ve ebedi olan güzellik dünyada olmayıp cennettedir dünyadaki hoş ve güzel olduğu düşünülenler cennetin bir zerresi olup,vitrindeki sergisidir.
01.11.2011
Yunus POYRAZ
YORUMLAR
kendini hüsrana teslim etmişti.
Artık çok şey öğrenmiştim.Dünyada mutlak,ebedi hiçbir güzellik yoktur ve her güzel görünen şeyin ardındaki gerçek güzellik değildir…Asıl,ebedi olan güzellik vardır ;dünyada olmayıp cennettedir dünyadaki hoş ve güzel olduğu düşünülenler cennetin bir zerresi olup,vitrindeki sergisidir.
yok yağmur hüsran değildir bence
güneşin güzelliğine gölge düşsede yağmuru çok severim ben doğaya saf bir temizlik verir yıkar kirinden kainati ve düşündürür cenneti
güzeldi saygılarımla
rıhtımdakigemi
Benim ruh halimden kaynaklı olsa gerek siyah bulutlarla kaplı havaları hiç sevmem kendimi bildim bileli,özellikle de yağmur yağdığında bir çöküntü oluşur içimde kendimi mutsuz hissederim;ilk baharda yağan sağanak yağmurlar istisna olmak kaydıyla.
Tekrar çok teşekkürler;yorumunuzu benden esirgemediğiniz için keşke okuyan herkes yorum yapsa üşenmeden okurum(okunma sayısı 50 yorum sayısı 3..)..
Saygılarımla
TEBRİK EDERİM GENÇ DOSTUM,GÜZEL BİR ÖYKÜ OKUDUM KALEMİNİZDEN...DEVAMLI OKU VE YAZ...SELAMLARIMLA
rıhtımdakigemi
Saygılarımla
Sevgili Mesut... Öncelikle şunu söyleyeyim: Yazında zemin rengin ve yazı rengin insanın gözünü çok yoruyor. Bence zeminde turkuazı, yazıda siyahı seç. Dene beğeneceğinden eminim.
Yazına gelince: Sonuç cümlelerin çok güzel. Ancak cennettekinin milyarda biri olmasa bile dünya hayatı da güzel olabilir. Bütün mesele hangi gözle baktığın. Yağan yağmura ''rahmet '' olarak bakarsan güzeldir. ''Zahmet'' olarak bakarsan güzel bulmazsın yağmuru. Sonbahar da güzeldir. Pek çok şair sonbaharda yazar şiirlerini. Tohumun toprakla buluşma mevsimdir sonbahar.
Uzun lafın kıssası: Yazını beğendim. Tecrübe kazandıkça çok daha güzellerini yazacağından eminim.
Allah'a emanet ol.
sami biberoğulları tarafından 11/2/2011 2:59:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları tarafından 11/2/2011 2:59:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları tarafından 11/2/2011 3:00:04 AM zamanında düzenlenmiştir.
rıhtımdakigemi
Dediğiniz renkleri uyguladım ve hoşuma gitti :)...
Yağmuru ve gökyüzünün siyah bulutlarla kaplandığı an kendimi huzursuz hissetmemin nedeni, psikolojim den kaynaklanıyor... O tür havalar beni direk etkiliyor ani bir huzursuzluk ve ardından yorgunluk geliyor, sinüzit falan var. Sinüzit Sinüzit emin olun kendimi yine huzursuz hissederdim,sevdiğim havalar günlük güneşlik havalar(beni rahatsız etmeyen tek yağmur ilk baharda yağan sağanak yağışlar..)
İlginiz ve tavsiyeniz için çok teşekkürler...