- 910 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
FOKUR FOKUR
FOKUR FOKUR ...
Ara ara denemeler yazmayı düşünüyorum; ama acıcık sivri dilli oluşumdan bir yerlere dokundurup şimşekleri üzerime çekmemek için yazmıyorum. Korkuyor muyum ?- Yok hayır. Severim aslında tartışmaları; ama ayarında insanlar ile. Bir çoğu anlamadan sadece orada yazısı görünsün diye yazanlar var.
Neyse gelelim konuma . Bir gün iki dost bir araya gelir, biri usta bir hececi, diğeri ise kendi çapında serbest şiirler yazan biri. Derler ki hadi gel bir düet yapalım. Düşünürler, taşınırlar bir konu ararlar ve şiir adına işlenecek en güzel konu aşk derler. Ve başlarlar yazmaya. Sonuçta güzel bir aşk şiiri çıkar en romatiğinden. Bir de oturup seslendirirler birbirlerine uyan sesleri ile. Muhteşem bir fon da tuzu biberi oluverir.
Derken güzel bir şeylere imza atmanın huzuru içindeyken yavaş yavaş kaynamaya başlar dedikodu kazanı fokur fokur. Hani, şiir aşk şiiri ya, okuyanlar da bir kadın ve bir erkek ya, iş tamamdır. Aynaya bakmadıkları için başlarlar ortalıkta sinsice dolaşmaya, bunlar aşk yaşıyor diye. Oysa bilmez ki zavallı mahluk, onlar kardeştir ve tanırlar anasını, bacını, eşini, çoluğunu çocuğunu.
Kendileri bu yaşantı içinde diye, hemen o yöne çekiverirler. Başlarlar dilin altında bir şeyler aramaya. En şirin hâlleri ile yaklaşıp kerdeş bildiğinle yakıştırır. Hani olur da olumlu bir cevab çıkar, o da mutluluk içinde tellaL çığırtır her yerde ve her yönde. Ahhhh ahhh güzel insanlar! İnanın çok zor değil içimizdeki fitne fesadı çıkarıp sevginin, samimiyetin tohumlarını ekmek. Hadi sana diyorum, az cesaret beynindeki kara çarşafı yırt at, aydınlığa izin ver, girsin beyin hücrelerine.
Başkalarına laf atmadan aynaya bak, tüm cesaretinle! Çık tartıya günâh hânelerini gösteren! Hatırla kırdığın cevizleri! Sonra da destur çek dilini uzatmadan insan gibi insanlara! Ohh beee rahatladım vallahî. Bakalım sizler ne diyeceksiniz bu konu hakkında ? Elbette geçmişte hepimizin hayatında hatalar ve yanlışlıklar vardır; ama önemli olan onlardan arınmak değil midir.
Her kese hatasız hayırlı günler diliyorum.
Gam_Seli
YORUMLAR
Başkalarına laf atmadan aynaya bak, tüm cesaretinle! Çık tartıya günâh hânelerini gösteren! Hatırla kırdığın cevizleri! Sonra da destur çek dilini uzatmadan insan gibi insanlara! Ohh beee rahatladım vallahî. Bakalım sizler ne diyeceksiniz bu konu hakkında ? Elbette geçmişte hepimizin hayatında hatalar ve yanlışlıklar vardır; ama önemli olan onlardan arınmak değil midir.
Her kese hatasız hayırlı günler diliyorum.
Çok değerli üstadım,yazmış olduğunuz bu kymetli yazıdan dolayı sizi candan tebrik ediyorum.Başımıza ne geliyorsa susmaktan geliyor.Konuşulması gerektiği yerde mutlaka konuşmalıyız.Konuşmalıyız ki hiç konuşmaması gereken densizler susmayı öğrensinler.Evet..Bende size şöyle destek vereyim;Hucurat Suresi 12'ci Ayet açık.Merak eden açsın okusun.Sizin yazdıklarınızın çok az bile olduğunu söyleyebilirim.Bu kadarcık yazınızı bile zevkle ve beğenerek okudum ve sizi ayakta alkışladım.Ben,merak edenlere Ayet-i Kerime'nin sayısını verdim,bir hayli uzun olduğu için açıklamasını yazmadım.Size sonuna kadar destek veriyorum ve size sataşan olursa zaten siteden takip ediyorum;verilmesi gereken cevabı ben veririm.Senin gibi sivri dilliye can feda bacım.Yalnız değilsin,sonuna kadar yanındayım.Sonsuz saygı ve selamlarımı yolluyorum.Dilin ve kalemin susmasın.
ekici tarafından 9/16/2011 12:00:08 AM zamanında düzenlenmiştir.
NURCAN CANDAR UYGUR
desteğiniz için çok teşekkür ederim
saygılar ....
ekici
tamam edebii bir sitede edebinden hiç şüphelenemeyeceğim iki insan şiir düeti yapıyor şiirin iyi kötü meselesi değil fakat
bu düeti mükemmel olarak nitelendirebilirim vede iki dostun yaptığı bir şeyi en az onlar kadar hazla takip ettim
ve çok beğendim muhteşemsiniz....buraya kadar bir şey yok
yalnız şimdi gam selim dost dediya hani biraz sivri dilliyim diye onun o hali de başım üzeredir illaki o sivrilikten nasib edecektir bizide allah cc şimdiki yazacaklarıma iddiaya girerim ama yinede dostluğa zarar gelmez çünki o görüşte biri ve hatta'' ulan olum yarın birgün şiirine ses istersin bak ona göre davran diyor gel yazma şu eleştiriyi diyor içimdeki hınzır ses ama demezsem çatlarım gam seli dost her şeyiyle katılıyorum fakat şu dize olmamış
............ kara çarşafı yırt at, aydınlığa izin ver, girsin beyin hücrelerine...............başka türlüde pekala tarif edilebilirdi
burdaki benzetmede kara çarşaf giyinipte çok daha hür düşünebilen bayanları hıh dedirtir diye düşünüyorum yada kara çarşaf giyinenleri üçüncü hatta bu sayfalara layık görünmüyor gibi bir ---İZLENİM vurgulamakta diye düşünüyorum yabii buna cevap şu dur NE ALAKASI VAR..denir saygı duyarım ve hanımım çarşaf falan kullanmaz....onuda diyeyim
valla korka korka yazdım soner bey den değilde gam selim den biraz çekincelerim var kızacaktır garanti .hadi bismillah vira diyelim
Ya dost içimdekini dedim eleştirdim KIZMA BANA
NURCAN CANDAR UYGUR
saygılar
İnsanımız çok seviyor, dedikoduyu. Dedikodu kazanını ateşe koyarlar. Daha sonra seni içinde kaynatırlar. Ardından içinden çıkarıp, kazanın karasından yüzüne çalarlar. Gam_Seli bir aile dostumdur: ve de her zaman bizimledir. Böyle bir şahsiyetli ve ahlaki ali bir insanı bulup da kaybetmek, aptallıktır. Böyle insanlar çok az. Saygı ve takdirimi, kişiliğiyle fazlasıyla haketmiştir Gam_Seli.. Böyle bir şahsa her türlü şiir yazmak, şiirlerimi yüceltir. Güzel ve nezih olana saygı duyulmalıdır.
Hayatta şeytanlar çok; ama meleklerin nesli tükenmektir. İyi olanın yanındayım; ve de memnunum.
Özel mesajlarla ağız yoklayanlar dahi vardı. Affınıza sığınarak bir şair bir dostumun şu iki beyitini buraya koyuyorum:
,,Senin aradığın şey cidden ağzımda değil''
,,Kemerimin altında; görmek istersen eğil''
Yazı baştan sona çok güzel tema olarak.özellikle buda işte ne yazıkki internet ortamında yani sanalda çok dolaşır,çok konuşulur.Evet bende katılıyorum.Aslında hiç farkımız yok birbirimizden inanın.Bilgi sayar kapandığı zaman arkadaşlıklarda dostluklarda aşklarda biter diye çok cühelalar var aramızda azcık sıkı fıkı konuşsak altında birrşeyleri ararlar.Ben şu cümleye takıldım..( AZ CESARET BEYNİNDE Kİ KARA ŞAÇARŞAFI YIRT AT,AZ AYDINLIĞA ÇIK..)İnanın şu karçarşaf sözüne hep takılırım işte böyle.Aslında bu kelime ne kadarda bizleri rahatsız ediyor,aslında bir simge,keşke o kadar temiz olsalardı,zaten bu laflara meydan verilmezdi şimdi.
Konnun kimler olduğunu ben anladım şairem,haklısın.Başkasının gıybetini yapan ölü eti yer diye ayet bile var.Ama zaten müslümanlıkla alakamız kalmadı ki.
Çeşitli namusuzluklar altında dinimizide bize öcü göstermeye ve öylemiş gibi göstere göstere dinden soğuttu dinsizler..
Boş ver doldur ağzıını yaz değerli dost.Rahatlarsın işte benim gibi..
NURCAN CANDAR UYGUR
Sizi canı gönülden tebrik ediyorum,çok güzel bir konuyu kaleme almışsınız tanımadan etmeden dedikodu yapmayı kar sayan insanlar olduk saygı ve sevgide pas tutmuş yüreklerimiz.Oysa saygı sevgi çerçevesinde yaşamak varken onu bunu eleştirmek günahların en büyüğü önce aynada kendi yüzümüze bakmamız lazım biz ne kadar temiziz acaba.Saygıyla ve selamla esen kalınız..
NURCAN CANDAR UYGUR
saygılar ....