dosttan dosta SELAM
Azizim;şahsınızda cümle inananlara selam olsun.
Gönderdiğiniz tasavvufla ilgili uzun yazı için teşekkür ederim.Bu ve benzeri yazılarla anlatılanlar işin söz tarafıdır..Tasavvufun varlığına olan imanı kuvvetlendirmeye yarar....
Tasavvufun kendisi ise başlı başına bir bilimdir .Aynı fen bilimleri gibi.
Ancak laboratuarı aydınlanmış gönüller ve beyinlerdir.
Uygulama alanı dahi her iki alemdir. Yaparak yaşayarak örenilir.Maddi bilimden farkı harice gösterilmesinin yasak olmasıdır..
Gösterilmesi halinde derece mahrumiyetine uğranılmasıdır.
Bu nedenle keramet gösterenler hep derece kaybettiler. Maalesef saf hakikatten mahrum kaldılar.
Halbuki halk en çok keramet göstereni, en büyük bilir.Gerçek hiçte öyle değildir.Ötelere geçmek mümkündür. Ancak başkalarına anlatmak yasaktır.
Anlatılmasından bir yarar sağlayamaz,kaybettiğinizle kalırsınız.
Göstereceğiniz kerameti ya inkar ederler ya da hayatınıza kast ederler.
Bu konularda İmam-ı Rabbani hz.Mektubatında geniş geniş bahseder.
Nesimi g.a.s.,Hz. Yahya ,hz.Zekeriyya, ulul azim zat peygamberi,ölüleri dirilten hz İsa aleyhisselamlar, ibret olarak yeter.
Habibim senden mucize isterler.Halbuki göstersen de inkar ederler’’.mealindeki ayetleri hatırla.
Bu alanda yol aldığında senden öndekiler dışında ,kimseye gördüklerini ve keşiflerini söyleme.Rüyalarını olur olmaz kişilere anlatma.kendi yorumunla yetin.
Hazmetmekte zorluk çekersen tenha bir mahalde temiz bir suya anlat.Ve rabbim hayırlara getir, diyerek dua et.
Allah yardımcın olsun.
Sağ ve sağlıklı kalasın.
YORUMLAR
Sayın HacıALi ßey; yada hocam desem kızmayın inşaallah..
tasavvuf gönle gitmektir,yüreklere girmektir.
Sizin bu güzel tanımınızın,acıklamanızın üzerine bu cümlem çok basit kalsada,bu yazınızla bir gönüle ulaştınız bilmenizi istedim.
Efendim hakikat bağında gezenler,bağın güzelliğine mest olurda,her meyvesinin tadına bakar sarhoş ve bitab olurlarda,bu tarafa o güzellikleri anlatamazlarmış.Dediğiniz gibi yasakmış.Hakikatin büyüklüğünü herkes emeğiyle cabasıyla öğrenmeli istiyor demekki RAHMAN VE RAHİM OLAN RABBİ'miz..
Evet keşif,zatın makam mevkisinin büyüklüğünü bizlere ispat eder,lakin bize bir faydası yoktur.Yol aldırmaz bir sohbet gibi ..Sohbet hak olunca insana ummadıgı duvarlardan kapılar acılır,başına rahmet gülleri sacılır,gözünden yaşlar oluk oluk akarda,ahh eder gün-ahlarına..ve tevbe/ye sarılır anlıkta olsa.bu anlık tevbeler bile bir keşiften daha yol aldırıcıdır değil mi sayın hocam.. Sizin takipcinizim kesinlikle,ömrüm yettiğince..saygılarımla!