- 999 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ZİRAAT MÜHENDİSLERİ
Mısırlı yoğurt çorbasında kullandığımız yarma dan bir miktar kalmıştı.
Bu tür tahıllar,yaza doğru buz dolabında saklanmazsa güvelenir ve bazıları un gibi olurdu.
Yarma dan bir avuç kadar kalmıştı ve hafif güvelenmişti.
Çöpe atmak yerine,karınca yuvasının yan tarafına döktüm.
Bir saat geçmeden ,haberleşmiş ve programlanmış olmalılar ki,her karınca bir yarma
tanesi alarak yuvaya taşımaya başladı.
Bir kaç saat sonra,yarma nın tamamı yuvaya taşınmıştı.
Hayırlı bir iş yaptığımın gururu ile,bu çalışkan hayvanları takdir ettim.
Bir gün sonra karınca yuvasının önünden geçerken ne göreyim?
Karıncalar dün taşıdıklar yarmaları,tek tek sırtlayıp döktüğüm yere
taşımıyorlarmı?
Güvelenen tanelerin,depoladıkları diğer yiyeceklere zarar vereceğine karar vermişler ve
onca zahmetle taşıdıkları yarmaları yuvadan atmaya karar almışlar.
Hiç biri ziraat fakültesine gitmemiş ama,Allahın verdiği zekâ ile,güveli mahsülün
diğerlerine de zarar vereceğini bildiler.
Bu anımı hiç unutamam.
YARMA:kaynatılmış ve kurutulmuş buğdayın dibeklerde dövülerek kabuğunun ayırt edilmesi
sonucu ortaya çıkan ürün.
YORUMLAR
Usta o'nların kusûruna bakma!...
Siz yarmayı karınca karıncaların yuva deliği yakınına döktüğünüz gün, kraliçe karınca hastahaneden diş bakımı için gün almaya gitmişti!.
Eve dönüşte ne görsün; yarım akıllı yardımcısının bunu fırsat bilip uyuması üzerine, korkudan ne yapacağını bilemeyen işçi karınca şefi, son kullanım tarihi geçmiş gıda maddesini, içindeki anarşi uzantısı güvelerde depolamış... bi, yığın da azar işitmiş amma, karınca gibi geri dökmeyi kabul etmek zorunda kalmış!.
Kraliçe karınca, dişlerindeki diş taşlarını temizletmeye gitmişti... hastahânede, Kadir görmüş o'nu... öyle duydum.
Tavuk döneri pişerken, ateşten, tam yirmi santim uzakta tutulmalıdır!... neyin yenmeyeceğine karar veririken, Karınca kadar aklı olanlara!. kimse, kim niye kanser oldu diye sebep aramasın!.
Sağlığınızı diler, Selâm ederim...
Kadir Yeter.
05.10.2011- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=82819
Mehmet Aktaş
Mehmet Aktaş
Karıncalar hakkında anlatılan ve daha da anlatılabilecek ne çok öykü var, değil mi hocam? Yazılarınızda kullandığınız anekdotlar değişik malzeme, ama kısa anekdotlar olarak geçiştirmekle yetinmektesiniz; bir tanesiyle de şöyle uzunca bir öykü oluşturmayı deneseniz, daha çok keyif almaz mısınız? SAYGILAR.
Mehmet Aktaş
Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.
Saygılar...