Mezopotamya Tanır Bizi...
Tarihin kenarında duruyoruz ve keskin bir dönemeci geçmek üzereyiz... Belki de bundan yıllar sonra kitaplarda anlatılacak olayların notunu düşüyoruz...
Sona yaklaşırken "dünya tarihi" o iyimser seyircilerini hayal kırıklığına uğratan bir senaryo ile vizyondadır... MEZOPOTAMYA!...
***
Sonun başlangıcı, Başlangıcın sonu ; Mezopotamya... Sin Mabedin’de Ay’a ve Yıldızlara yakarırken Rabbini bulan İbrahim (a.s)’ın diyarı... Aram Nehrin... Tarih’in ’’Bereketli Hilal’i ’’...
Babil,Ninova,Nebukadnezzar,Asurbanipal,Nuh’un Tufanı... Sümerler, Akadlar, Persler, Babilliler ve Asurlular’ın kadim diyarı...
Kazanların, tarihin ilk çağlarından beri kızgın tutulduğu topraklar... Tıpkı Sargon dönemi gibi sular hep kanlı akıyor... 11 Eylül süreciyle başlayan 21. yüzyıl perspektifi...
Yine kan, yine acı, yine gözyaşı... Acımasız yüzüyle savaş kara yazgı gibi insanlara meydan okumaya devam ediyor... Vazgeçişler aslında bir diğeri ile yer değiştiriştir sadece !
***
Anglo-Saxon birliği (İngiltere-ABD) arkalarına İsrail devletini de alarak Ortadoğu’yu bir kan okyanusuna çevirdi....
Mezopotamya cayır cayır...
Yakanlar da, Bakanlarda onunla birlikte yanacaklar...
***
Burnumuzun dibinde patlamaya hazır bir 3. Dünya savaşı ile yüzyüzeyiz... Tesbihin imamesi ile son tanesi gibi... Hem uzak , Hem de çok yakın... Etkilerini onlarca yıl yitirmeyecek olan bir kan davası başlıyor... Hakkın hatırını ali tutan yüreğinden öpülesi yiğitlerin şamarını yiyen devletler, bu topraklarda aldıkları darbeleri hiçbir zaman unutmak niyetinde değiller... Unutmadılar...Unutmayacaklar... Gam değil! Nal sesi karışa nara sesine... Mezopotamya kime yar , kime şamar olacağını bilmektedir...
***
Beri yandan; Barış ve huzur görüntüleri silah üreticilerini kaygılandırmaktadır... Yeni tezler sürülüyor dünya kamuoyuna ve medeniyetler çatışmasından umut duyanlar dini hissiyatları ısıtıp ısıtıp yeniden getiriyor masaya... Farklı inançlara hoşgörü testi uygulanıyor karikatürlerle... Terör dinlerle ilişkilendirilmeye çalışılıyor....
Ve gözler yeniden Mezopotamya’ya çevriliyor...
Tıpkı 5000 yıl öncesi Mezopotamya günlerindeki gibi, köpük köpük kabarıyor... Gam değil ! Mezopotamya tanır bizi...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.