Hayatımız Yönlendiriliyor mu?
Birgün uyandığınızda pencerenizden baktığınızda, şunu sorur mısınız kendinize. Bugün ne yapacağımı, kendim mi planladım? Çoğumuz sormayız..
Ne yapmamız gerekiyorsa onu yaparız. Kahvaltı ederiz, okula gideriz,işe gideriz. Ev hanımı isek evinimi temizleriz. Öğle yemeği yeriz, rutin günlük işlerimiz yaparız.
Sinemaya gitmek isteriz, yanımıza arkadaş ararız, yemeğe çıkmak isteriz yanımıza birini ararız, eğlenmek isteriz yanımıza birini ararız. İsteyip tek başımıza yapsakta yapacaklarımızı, tek başına olmaktan zevk almayız. Bu nedenle kararlarımız hep başkalarıyla alırız.
Mesleğimiz tek başına seçemeyiz, danışırız. Seçersek çoğunlukla para getirmeyenleri seçeriz, egomuzu tatmin ederiz, ama cebimizi edemeyiz. Kız arkadaşımızla ya da erkek arkadaşımızla ilgili fikirleri başkalarıyla paylaşıp onlardan fikir alırız. eş seçeriz ailemizin fikrini alırız, almazsak sorun yaşarız.
Sonuç olarak bağımlı yaşıyoruz, bağımlı yaşarken hayatımızı başkalarının fikirlerine göre şekillendiriyoruz. Sevdiğimiz bir şeyi yaparken bile acaba bunu gerçekten seviyor muyum, yoksa bu bana sevdirildi demi seviyorum... Bazen bu soruları sorarız. Karar veremeyiz çoğu zaman..
Neden böyle yazıyorum kısmına takılmışsanız eğer mesleğim gereği gençleri ve çocukları gözlemliyorum, onlarla konuşuyorum, bağımlı , kendi başına karar vermeyen kişiler olarak karşıma çıkıyorlar. Gerçek anlamda bir yönlendirme yapılmamış hayatlarında, kendilerini tanımıyorlar. Öz benliklerinden habersizler. Birleri onlara yap diyor onlarda yapıyorlar. Çocuklarınız varsa eğer, sorun onlara neleri seviyorlar, neleri yapmaktan hoşlanıyorlar, konuşun onlarla.. çocuğunuz yoksa ailelerinizle konuşun ya da yakınlarınızla, ne istediğinizi, paylaşın onlarala. İletişim kurun, konuşun. En çok kişilerde yaralar konuşmamaktan açılıyor galiba...
YORUMLAR
çok haklısınız..günümüzde en büyük sorun aile içinde iletişim kuramamak.kuramıyoruz çünkü yine yönlendirilmekten korkuyoruz..kimse kendi için yaşamıyor hayatta. hep başkaları için annesi için babası için arkadaşları için...kısaca güsel bir konuya değinmişsiniz..teşekkürler!!!