Ey On Bir Vekil!..
12 Hazira 2011 genel seçimleri yapıldı,Diyarbakır kendinden bekleneni yaptı ve Mecliste işe yarayacak oranda Ankara’ya vekil gönderdi.
Bakalım bu seçilen vekiller ne yapacaklar.Dileğim Yüce Allah’tan bu halkın derdine derman olurlar.
Ne acıdır ki,
Yine kalp atışlarım sıra dışı atmaya başladı.
Acaba eski vekiller gibi yeni vekiller de Amed halkını bir sonraki seçimlerle oylamak için uyutma taktiklerini uygulayıp, sivri siyasetle, soyut politika ve ütopik talepler peşine düşüp bize zaman mı kayıp edecekler, yoksa;
Vicdani ve insani,
Siyasi ve ekonomik,
Dünyevi ve uhrevi,
Meselelerde sesimiz soluğumuz mu olacaklar? Merak ediyorum.
Bir vekil, halkından icazet aldıysa çok yönlü sorunlarını ajandasına alarak çözümü için çare aramaya çalışmalıdır.
Önceliğimiz:
Anadilde eğitim,
Özerk Yönetim,
Öz savunma gücü değil,
Bunlar laf-ı güzaf vekillerimizin bu sivri dili kullanarak, 24.dönemin Meclisine getirilmesi beklenen çözümün çarkına çomak sokmalarını istemiyoruz.
Emine AYNA’nın sivri dili,
Selahattin DEMİRTAŞ’ın yersiz çıkışları,
Altan TAN’ın demagojisiyle bu memlekete huzur gelmez.
Bize,hem Kürtçe hem Türkçe Bir o kadar da İngilizce ve Arapça lazımdır.
Bize Türkiye geneli, güçlü yerel yönetin ve ona bağlı ademi merkezci bir yönetim lazımdır,
Bize Türkiye’nin her yerinde insana güven aşılayacak bir emniyet teşkilatı gerek
Dolayısıyla
Şerafettin ELÇİ’nin akilane teklifleri,
Ahmet TÜRK’ün tecribesi,
Leyla ZANA’nın nezaket ve zarafeti gerekir.
Bölge halkı, BDP’ye müthiş bir pirim verdi.En yüksek teveccühü de acıların diyarı Amed’den aldı, tabi bu konuda KCK yakalanmaları ve Hatip DİCLE’ye verilen cezanın da katkısı yok değil.
Devlet de Mecliste sorunların çözümünden yana buraya kadar her şey güzel gidiyor.
Şimdi sıra BDP’de
Ya Halayla Horunu,
Delilo ile Zeybeği,
Ankara havası ile şemamıyi,
Cezbe ile sema’yi uzlaştıracak, ya da sivri bir dil kullanarak soyut siyasetle zaman kaybedip Kürt halkının bedduasını alacaklar.Ki benim gibi binlerce akıl edep ve iza’n sahibi insanları karşısına alacaklar,
Bilmeliler ki, tüm Vekillerimiz mercek altındadırlar onların olumlu olumsuz notlarını alan birileri var.
Ak Parti vekillerine gelince iş değişiyor çünkü kendileri iktidardır Hükümet onlardan olacak, Bürokratları onlar tayin edip idare ediyor.
Bu nezih halkın duasını almak istiyorlarsa?
Diyarbakır’a olan ilginizle BDP’yi gölgede bırakmalısınız.Aranızda laf yetiştirme çabasından çok hizmet yarışı olmalı..Diyarbakır’ın çok yönlü sorunları var Devlet de bu sorunların çözümünü kaba taslak eylem planına almıştır, ancak bu konuda yol göstermek, yardımcı olup katalizör görevini yapmak size düşüyor.
*TRT-6 AK Parti Hükümetinin bir başarısıdır.
*Bazı fakültelerde Kürt dilinde yüksek lisans programlarını açılması devletin projesidir,
*Bazı Fakültelerde Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümleri açılması önemli gelişmelerin işaretidir.
Bu çalışmalar BDP’yi ürkütüyor, "eleştirilecek mevzu kalmadı" diye Ama sizin "her gün bir adım ileri" parolasıyla daha aktif çalışmalar içinde olmanız ve bu çalışmaları Diyarbakır kamuoyuna yansıtmanız gerekir.
Ey on bir vekil,
*Diyarbakır eğitim öğretimini önemseyin, ilgilenin birinci sorun olarak baş köşenizde yer alsın, Diyarbakırlımın eğitimine katkısı olmayan bir kimsenin diğer çalışmaları göz boyamadır, aldatmadır.Önce nitelikli toplum, beşeri sermaye.
*Varoş kesimlerde BDP oylarının fazla olması Hem BDP’yi Hem AK Partiyi düşündürmelidir bunları böyle bırakalım yoksa hayat standartlarını yükseltelim özgür irade ve öz güven kazansınlar? Sorusuna bir ana evvel cevap vermeliler.Ona güre bir rota çizmelilerdir.
*Diyarbakır’da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Hizmet içi Eğitim Enstitüsünü Diyarbakır’a açarak gerekli yatırımı yapalısınız,
*Öğretmen evimizi yapmak için gereken çalışmaları yapın engel çıkaranları halka şikayet edin,
*Diyarbakır’a gönüllü Vali ve Kaymakamlar bulun, devlet daha iyi idare edilsin.Vatandaşla hem hal olsun.
*Size yansıyan, Dini ve dünyevi sorunlarımızı dert edinin, sizin için önemli ve anlamlı olmazsa da,
*Bireysel menfaat ilişkilerini bir kenara bırakın, aşiretçilik ağalık ve şeyhlik müessesinin siyesette sürdüğü lekeyi kaldırın, ayrımsız herkes için yararlı olan işler yapın.bütün Diyarbakır için çalışın.
Tekrar tekrar vekil olmak istiyorsanız, bir medeni vekil olarak görevinizi yapın
Bu şehrimizin Vekillerden gördüğü zulum hiç kimseden çekmemiştir.
Bu yazıyı yazarken inanın nefesim daralıyor.Nasıl insan memleketine bu kadar sıkıntı verebilir diye,
Diyarbakır Küçük Millet Meclisinin aylık çalışmalarına katılmayı ihmal etmeyin, sivil toplumdan kaçarsanız, dar vakitte yanınızda kimseyi bulamazsınız.
Hem vekilin müvekkilinden kaçması kadar kaba bir kabahat yoktur.
Aslında böyle bir vekil profili dünyada yok ama bizim memleket bir tuhaf ne yapalım inşallah bir gün gelecek biz de bize saygı duyan vekiller görürüz, umarım o gün bu gün olsun. O dönem 24.dönem Meclis vekilleri olsun.
Meclisin yeni yapısı uzlaşmaya anlaşmaya bir şeyler başarmaya yeni anayasa ile memlekete huzur ve sükunet kazanmaya çok müsait gözüküyor.Bu umudu karşılıksız bırakan vekillere teessüf ederim.
Başarı huzur ve mutluluklar dilerim.
Fiemanillah
Eyüphan KAYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.