- 654 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tiyatroda maksatmi a$ildi acaba?
Hayatimda belkide ikinci kez Tiyatroya gittim bugün ve cok mutluyum.O canli canli oynanan oyun bütün hayatimizi gözlerimizin önüne minder gibi serildi yeminle.19 senedir Almanyada ya$iyorum.Önceki nesillerin derdi daha bir ba$kaymi$ ama bizim cagin derdide bamba$kaymi$ iyi ögrendim bugün.iki dilin ,dinin vede kültürün arasinda kalmanin cilveli oyunu sahnede oynandi bizzat.Oyuncular adeta kendi evlerindeymi$ler gibi günü birlik ya$adilar gurbeteldeki hayatlarini.
Oyundan kisaca bahsetmek istoyrum sizlere.Türk aile ile Alman ailenin genclerinin arasindaki A$K ve evlilige dogru yol almalariydi mevzu bahis.Türk ailenin anasi hemen hazirdi Alaman Petrayi gelin olarak kabul etmeye.Baba Memet Da$ ise tipik bir Türk babasini oynuyordu ki HAYIR!!! la veto etti bu evliligi.Anne kurnazliklarla kocasina zarzor entirikalarla kabul ettirdi Petrayi gelinlige.
insani alip götürdü kendi hayatinin aki$ina.Kendimizi bulduk söyleninlen tarzanca Almanca ve Türkce kelimeler vede cümlelerde.Yari Almanca yari Türkce hakimdi oyuna.Petrayi Türk kizi gibi istemeye gitmelerinden tutunda,kizin babasi Hansin ba$lik parasi istemesinden,genclerin dügün seromonisini istememesine varincaya kadar ,bizim oralarin adetleri bir bir ince igneyle oya gibi i$lenmi$ oyunun sahnelerine.
ilginc olanda sonucun baglanmasiydi.Neden ?derseniz oyunun sonuna yakla$ilirken Alman Vatanda$ligina gecmek icin sorulacagi farzedilen 100 soruluk bir sinava dogru sonsürat daldi oyuncular.Herhalikarda oynayanlar Türkdü ama Alman Vatanda$liklari varmiydi bilemiyorum:))Türk babanin, kom$unun Alman vatanda$i olmak icin önüne cikan bu soru engelini a$masina yardim etmek istemesiyle cumbadan dalindi bu derin kuyunun icine.Bana göre orada bir hata yapildi ama sonradan üzeri kapatildi gibime geldi $ahsen.Hatta e$iminde surati dü$dü gibi oldu.Seyircilerde ayri bir konuydu ama girmek istemiyorum bu mevzuya beni a$ar ve benimle ayni sahneyi izleyen birileri okur yazimida kapi$iriz diye dü$ünerek susma hakkimi kullaniyorum.Bir hata vardi ve kemalizim diye bir kelime ortaya atilip corba yapilmasiydi.$ahsen o sahnede hicde $IK durmadi o kelime ve kullanildigi yer!!!!Kadina sordugu almanca sorulari kendi bile anlamadi o Türk baba, cünkü Almancasi yok denecek kadar azdi.Neyse oglu gelip Tercümanlik yapdi babasina.O arada Hans geldi ve türkiyeye yerle$ecegini ve hatta belediye ba$kani olacagini söyledi.Türk babanin gözleri yerinden firladi ve afedersiniz NAH ALIRSIN!!! melodisiyle bir$eyler gösterdi Hansa.Hansa bu hareketin kar$isinda soru hakkini kullandi ve NEDEN? dedi.Türk babada ;sen Almansin Türk Vatanda$i degilsin dedi.Oda bende olurum Türk Vatanda$i demezmi:)) Aninda 100 soruluk sinav carki bu seferde Türk vatanda$i olmak icin Hans bey icin döndü.Almanalrin biz Türkler icin hazirladigi sorulari Türkiyeye uydurarak Hansa yöneltildi.Hans cuvalladi 1 soruya bile cevap veremedi.Ayaga kalkip dediki; bu haksizlik,insan haklarina aykiri,yabanci dü$manligi lanet olsun bu sorulara dedi.O anda Türk baba Memet Da$ girdi araya ve dediki;haydi birkez daha a$kla söyle HANS:)) hansda aynisini tekrar etti..Sanki biz orda yabancilar birle$mi$ Almanyanin hakkinda karalama politiaksi yapiyoruz gibi olduk.Türk baba Memet Da$ olayi toparlamya cali$di ve dediki; Hans oyunumuzun icine etmeden vede polis gelmeden biz bu oyunu eniyisimi bitirelimizin!!!..Ve bitti oradan ayrildik.
Dikkatimi ceken bu gece adina,bizim dükakan bile reklam gelmemi$di ve hicbir yerde afi$ yokdu??????? neden? ve bizim dükkana nasil geldi sadece bir sayfalik reklam?? bilemedik ve ögrenemedik.Sadece $unu söylemek istiyorum o salonda Türklügü ve sahip ciki$ligiyla gurur duyaak bir biz vardik kizlarim ben ve kocamla..Anlatmak istemiyorum cünkü???????????