- 811 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
... günüymüş
-Bugün anneler günü ,Haldun neden anneni aramıyorsun?
-O ne anlar koskoca kadın.
-İyide senin annen sonuçta.Çok zorluklarla büyütmüş.Seni bu yaşa getirmiş.Açbilaç,babasız,yokluklarla.
Sonra senin işyerini büyütmen için elinde kalan tek tarlayı satmadımı?İki yıldır gidip baktığın yok,Hastamıdır sağmıdır.Ölmüşse bile haberin olmayacak.En azından telefon et.
-Bakarız sonra bugün çok işim var.
-Lütfen hatrım için.
-Öhhüö şey anne nasılsın,iyimisin sağlığın sıhhatin.Kusura bakma arayamadım.İş güç biliyosun.
-Mühim değil oğul mühim değil.Aradınya şükür bunada.
---
-Anneceğim ne güzel sofra bu, oo şu dolmalara şu turşuların güzelliğine bak.
-Buyrun yavrularım.Hep beraber oturalım sofraya.
-Niye zahmet ettin anam ne gerek vardı
-Olsun ne demek canımın içleri, yavrularım.Yavrularım için zahmetmi olurmuş.Seve seve yapıyorum ben.
-Keşke keşke...
-Keşke Belmada olsaydı .Onun sandalyesi boş kaldı.Ne çok severdi baklava tatlısını.
----
-Şu otlarda sürekli büyüyüp seni rahatsızmı ediyor oğul.Sen merak etme bundan sonra hergün gelir temizlerim ben bunları.Oy oyy suzusmu kalmış çatlamışmı toprağı.Şu çam ağacının arasındanda güneş ne canlı akıyor çehrene.Keşke az daha sola dikseydik.Direk vururdu o vakit güneş, sende üşümezdin topra altında ey şehit oğul.
Ev aldık geçen gün .Sana daha yakın olmak kokunu içime iyice çekmek için bir tanem.Babanda iyi şükür.Bilirsin tansiyonu çıkıyor bu sıralar."Sen git oğlunla dertleş" dediÇok çok selam etti. .Ablanın bir oğlu oğlu adını senin adın koydu.O gibi mert o gibi başı dimdik olsun ,şehit adıyla yaşasın oğlum dedi.
Pek bir sevindik .Hemde ağladık.Zaten ağlamadığımız gün yokta oğul neyleyim,neyleyelim.
Sen bizi boşver.İnşaAllah güzellikler içindesindir.Cennetin türlü yemişlerinden yiyor ,bal şerbet zemzeminden içiyorsundur.
---
-Eee seni çekecek halim yok defol git! Birazda öbür oğlunda kal!Ne buya mecburmuyum sana bakmaya .Bir evladın benmiyim.Kendi evimde rahat edemiyorum.Abimleri ara seni alsınlar.İki aydır tatile gidemiyoruz.Hep ayak altında geziniyorsun.Karımla doğru dürüst sohbet edemiyor, gülemiyoruz.
-Oğlum ben ne yapıyorum size.Bahçedeki tek gözlü odada kalıyorum verirseniz bir dilim ekmek yiyorum vermessenizde onu bile istemiyorum.
-Nankör kadın ! Utan utan!Beş vakit karım aç karnını doyuruyor sen ise hala nankörlük yapıyorsun.Hemen şimdi ara abimi .
-Şey oğlum Ali.Beni alırmısın sana gelmek isteyorum çok göresim geldi.
-Kusura bakma anne.Hanımla beraber anneler günü için yurt dışından tatil için yer ayırtmıştım oraya gidiyoruz.On beş gün yokuz!
-----+
-Oğlum niçin vuruyorsun o daha küçük bir çocuk.Ne anlar dayaktan azardan.
-Sen karışma kocakarı .Benim değilmi çocuk ister döverim ister severim.Kaşınma çekil git tepemden almim ayağımın altına seni.Geçen yediğin dayak az geldi heralde!
-----+
-Anacığım.Canım anam,güzel anam ,gül anam.Seni ne kadar özledim bi bilsen.Biliyorum sen karanfil seversin.Kırmızılı pembeli .Birde gül suyu .Bak sana onlardan getirdim.Biliyorum anneciğim biliyorum.Lokumda seversin hemde fındıklı.Sen yiyemessin diye mahallenin çocuklarına dağıttım.Bir de senin için adağım vardı.Bu güne nasip oldu.Öğleden sonra evde kuran okutacağım senin için bir de etli pilav.Yanında ayran.
Ah anam ,vefakar cefakar çileli anam.Sana tam hayatı yaşatamadım.O pamuk ellerinden ,abdestli ayaklarından öpmelere doyamadığım.Bu günlere geldiysem sen olduğun içindir.Senin dualarınla oldu herşey.Nur gölü içinde yat.Rabbim seni cennet bahçelerinde gezindirsin.En sevgiliye emanetsin.Ben haftaya yine gelirim.Ama kırılma sitem etme ne olur.Biliyorsun her gece Yasini ve diğer sureleri sana okuyorum.Dualarından eksik etme anam..Hakkını helal et.
YORUMLAR
"Kara kazanlarda, çivit mavisinde çamaşır ağartırken ak ellerin, henüz daha “ayşe teyzenin ace’si” icat edilmemişken, bir merdaneli çamaşır makinesi almıştı da babam borca, “ne luzum vardı herif” derken, ışıl, ışıl gözlerin. Oh sefam olsun, çamaşırı ayrı, makineyi ayrı yıkardın. Şimdi ful otomatiği var da, senin günahın neydi be anam, yetmiş sene erken doğmak mı? "
Tüm annelerin kutlu olsun, bir gün değil her gün.
saygılar, selamlar
Ülviye Yaldızlıı
Tek suçlarımı bilmiyorum ama.Ben anayı öyle sevdim.Özde ve merhametli..
Her gün aramalı sormalı anayı.Çünkü bekler.Kendi için değil .Evladını merak ettiğindendir bekleyişler.
Ülviye Yaldızlıı
EyvaAllah
İçim...İçim...İçim...
Anneler..Tek kelimelik şiirler...Nasıl onlara el kalkar...Bir evlat annesine kocakarı der mi? Kulaklarımla duydum gözlerimle şahit oldum böyle bir insana...
Olmaz olaydım...
Bugüne kadar okuduğum en anlamlı ve başarılı çalışman sevgili Sultanım...Nerelerdesin, bir gittin bir sürü acıklı kelamla döndün...
Kutluyorum...
Sevgiler.
Ülviye Yaldızlıı
Burdayım bir tanem yine..tam yanındayım bak içine gör beni:):)
sevgimle balım
Aynur Engindeniz
Buradan herkese sesleniyorum. Arayın annenizi kardeşim. Çok yazıyor dedikelri tarihlerde değiliz artık...Bahaneniz de kalmadı...
Burdayım dedin ya, gülümsedim güzel güzel...
Sevgiler sultanıma..
Aksiyoloji güzel bir şekil dile kağıda dökülmüş...
Hükmü bitmeyecek bir değerdir hep anne...
7'sinden 70'ine insanoğlunun hasretini çekeceği nurlu kadındır..
Anne...!
Anne inleyen bir ney, anne hicrandan yumak,
Gözleri buğulu, nemli ve her zaman zâr zâr...
...
diye devam etmiş güzel insan şiirinde...
Saygılar efendim...
Güzel bir anlatımdı...
Cinayetinde kimyası bozulmuş aşina bir yıkım var iken, ruhların paklaşması adına anne'ler lazım dünyaya..
Hürmetle..
Ülviye Yaldızlıı
EyvaAllah gönlüne.
Ülviye Yaldızlıı
Eee seni çekecek halim yok defol git! Birazda öbür oğlunda kal!Ne buya mecburmuyum sana bakmaya .Bir evladın benmiyim.Kendi evimde rahat edemiyorum.Abimleri ara seni alsınlar
Allahim Yarabbim dedim icimden.
Acaba böylesi sözleri isiten anneler varmidiir gercektende Türkiyede.
Vardir muhakkak olmaz olurmu ki ozaman da diyorum müslüman ülkesinde böyle seyler nasil yasanabilir.
Anneler kutsaldir anne kalbini kiran bir evladin yasliligini düsünmek bile istemiyorum.
Yüregine saglik farkli seyler düsündüren bir degerli paylasim.
Sevgilerimle
hicbitmez tarafından 5/9/2011 11:54:12 AM zamanında düzenlenmiştir.