Yasemin / 3 ---Akıla zarar veren herşey haramdır..
( 3/3/2010 )
---------------------------------------------
Mektubunuza cidden çok sevindim.
Tamam, ben başlayalım diyeceğim. İnşallah... Yalnız aklıma çok takılan bir soruyu yanıtlamanızı rica edeceğim öncelikle. Eğer zahmet olmazsa,
Hocam içki içmenin haram olması kesin midir? Ve sebeplerini paylaşır mısınız?
hacı ali ( 3/3/2010 )
---------------------------------------------
Evet... Sarhoş eden her tür içki ve benzeri maddelerin haram olduğu kesindir. Hem de çok azı bile.
Kutsal kitabımızla cenabı Allah’ın haram saydığı her ne varsa tamamı kişiye ve topluma mutlak zarar verdiği apaçık olan nesneler ve davranışlardır..
İçkinin,haram olduğunu açıklayan ayetlerde şöyle buyurulmaktadır..
<Sana şarabı ve kumarı soruyorlar.De ki onlarda hem büyük günah,hem de insanlara bazı faydalar vardır.Ama günahları faydalarından daha büyüktür.>bakara suresi 219.ayet..
<Ey iman edenler! Hamr(şarap ve benzeri sarhoş edici içecekler),kumar,tapınmak için dikili putlar,kısmet çekilen oklar ve zarlar ancak ve ancak şeytan işi murdar şeylerdir.Onun için bunlardan sakının ki,felaha eresiniz.> el maide suresi ayet 90 sayfa 124..)
<Şeytan şarap ve kumarda ancak ve ancak aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık siz vazgeçiyorsunuz değil mi.>Maide suresi ayet:91
Yani zararlı olanlar haram,hayatiyetimiz,dünyamız ve ahiretimiz için yapılması zorunlu olanlar farz olarak bildirilmiştir.Bunların dışında kalanlar mubah olarak isimlendirilirken,tiksinti verenler mekruh sayılmıştır..Bir de kişinin kendince hükmedeceği şeyler vardır ki ona ’şüpheli şey’denilmiştir..Yani helal mi haram mı,doğru mu yanlış mı,benim için iyi mi kötü mü olduğunda tereddüde düştüğüm şeydir,terk etmem önerilmiştir.Hayatımız,mutluluğumuz açısından risk almamak gerektiği anlatılmak istenmiştir.
Sarhoş eden şeyler akla zarardır, o nedenle haramdır.
Kumar aklı devre dışı bırakır, her türlü değeri anlamsız kıldığından haramdır...
Zina hem zaninin aklına hem de doğacak çocuğun aklına zarardır. Burada da aynı saikle, yani aklı ve imtihan ortamını korumak için haramdır.
Akıl insanı hayvandan ayıran en değerli varlıktır, rehberdir, emanettir. Aklını kaybeden her şeyini kaybeder.
İçkinin, uyuşturucunun, kumarın zinanın zararlarını tartışmak abestir. Çünkü zararları apaçıktır. Bilim de bunları ispatlamıştır. Zaten normal sağlıklıbir akl bu konuyu bilimin yardımına muhtaç olmadan tefekkür ve gözlemleriyle bilir.
Şu halde eğer içki kullanıyorsanız, Allah’a sığının ve tövbe edin. Eğer bırakamayacak kadar zafiyetiniz varsa, içkili iken namaza durmayın, içki helaldir demeyin. Bırakmayı zamana yayın. İçki içmek günahkar olmak,içki helaldir demek Allah korusun,kafir olmaktır.Yani içki içiyor olmanız sizi namazdan, Allah’ı anmaktan alıkoymasın.
Size nasıl bir zikir vermem gerektiğini tefekkür edip, istihareye yattıktan sonra yarın bildirsem olur mu?
Allah’a emanet olasınız.
Selam ve dua ile.