YORUMLAR
Bir şahıs, Harem-i Şerîfin kapısında, Ey doğrulara yardım eden, haramlardan kaçınanları koruyan Allâhım!.. diyerek hep aynı duâyı okuyordu. Ona, Sen başka duâ bilmez misin? dediler. O şöyle açıkladı, bu duâyı tekrar etme sebebini:
Ben Beyt-i Şerîfi tavâf ederken ayağıma takılan bir şeyi eğilip aldım. Bir de baktım ki, içinde bin altın bulunan bir kese. Şeytanımla îmânım mücâdeleye tutuştular. Bin altın çok para, senin bütün ihtiyaçlarını karşılar dedi şeytanım. Îmânım ise, Bu haramdır, boşuna saklama; sahibini bul, teslim et! dedi. Ben böyle mücâdele içinde iken, birinin sesi duyuldu:
Burada, içinde bin altınım bulunan kesem kaybolmuştur. Kim buldu ise getirsin, ona otuz altın müjde vereyim!
Bin haramdan otuz helâl hayırlıdır, diyerek keseyi sahibine teslim ettim. O da bana otuz altın verdi. Bunu alıp bakırcılar çarşısında gezerken, bir Arap kölenin bu paraya satıldığını görünce, hemen satın aldım. Bir müddet sonra bu kölenin yanına bir kısım Araplar gelip gizlice konuşmaya başladılar. Köleden ne konuştuklarını sordum. Saklamayıp aynen anlattı:
Ben Mağrip sultânının oğluyum. Babam, Habeş melikiyle cenk edip savaşı kaybetti. Beni de esir alıp buralarda sattılar. Babam bunları göndermiş, elli bin altın da vermiş ki, beni satın alıp götürsünler. Sen bana çok iyilik ettin, kendi evlâdın gibi baktın. Bundan dolayı memnun kaldım. Bunlar beni satın alacaklar; sakın az altına râzı olma, elli bin altına sat beni.
Dediği gibi oldu. Elli bin altına sattım köleyi. Bu kadar büyük sermaye ile bir kısım mallar alıp Bağdata gittim. Orada açtığım dükkânda mallarımı satıyordum. Bir tanıdığım gelip, Meşhur bir tüccar dostum vefât etti, ay gibi güzel kızcağızı yalnız kaldı. Gel bunu sana alalım dedi. Ben de kabul ettim. Kızın, çehiz olarak getirdiği birtakım tabakların üzerinde içi altın dolu keseler vardı. Hepsinin üzerinde de biner altın yazılı iken, birinde dokuz yüz yetmiş altın yazılı idi. Bunun sebebini sorduğumda kızcağız dediki:
Babam bu keseyi Harem-i Şerifte kaybetmiş. Bulan bir helâlzâde keseyi iâde edince, otuz altını ona müjde olarak vermiş, ondan geriye kalanlardır bu kesedeki altınlar.
Bunun üzerine ben Allâha hamd ve şükürlerde bulundum; bunlar hep doğruluğun, iyiliğin bereketi, diyerek hâdiseyi kızcağıza anlattım. Sürur ve saâdetimiz daha da perçinlenmiş oldu!.. (Nevâdir-i Süheylî, Sayfa: 280-81)
Evet, enteresan bir hâdise. Doğruluk ve dürüstlüğün neticesini göstermesi bakımından verdiği mesaj oldukça mühim. Kaldı ki bu, sadece dünyadaki semeresi. Âhiretteki karşılığı ise, ebedî bir saâdet. Rabbimiz cümlemizi, îmânımızın sesine kulak vererek sadâkat ve istikametten ayırmasın. Âmîn...
Yeganem
_Hiç özelimi bahsetmem ama haram lokma konusu ve yazdıklarınız aklıma getirdi duyunca bana delimisin neden geri verdin demişlerdi..
__Bense tek kelimeyle cevap vermiştim o haramdı sahibine yerine teslim ettim ALLAH korkum bu dünya da kimse bilmezdi ama anladığım an sahibine verdim demiştim...
__Biliyorsunuz yıllar önce bilgisayarlar yoktu banka da çalışanlar veznedekiler yazarak yapıyorlardı hesapları falan..
__Hafta sonlarında Türk çocuklarına öğretmenlik yapıyordum biriktirdikçe bankada ki hesabıma yatırıyordum..
__Bir gün elimde olan 400 doları da yatırdım ama bakmadım makbuza acelem vardı çıkmıştım bankadan..
__Onla olacak olan birikimim 4000 dolar olacaktı biliyordum ve tedavimi olacaktım sıkıntı çekmeyecektim o arada onu düşünüyordum..
__Sanırım aradan bir ay geçmiş ben az daha biriktirirsem gidip yatırırım diye hiç gitmemiştim..
__Banka 40 000 dolar açık vermiş hangi hesaba yatırılldığı bilinmiyormuş.
__O arada ben o parayı çeksem 1kuruş alamazlardı.Çünkü para doldurma makbuzunu orda ki hanım doldurmuştu $400 değilde $44 400 peşin yatırdı yazmış görsem o an derdim Ona..
__Sabah kapı çalınca önce annem sandım ya da babam baktım gelen banka müdürü ve yardımcısı dedi herkesin hesabını kontrol ettik hatırlıyormusun en son ne kadar yatırmıştın sonra ne kadar olması gerekti hesabınızda?..
___$4000 dolar olması lazım 400 yatırdım demiştim..
__Getirir misin dediler açmadan götürdüm verdim müdüre öyle sevindi ki diyordu Allah ne istersen versin sana.
__Şaşırmıştım neden dedim bak dedi baktım hesap $44 400 dü son yatırılan bu defa şaşıran bendim..Ve hesabım olmuştu onla birlikte $48 000 dolar..
__Yemin etmiştim baksam anında verirdim sonra demişti başkası olsa bu parayı anında çeker hesabıda bankadan kapardı kimse farketmezdi bile..
__Neden yapmadın 1defa bile bakmadın hesaba yemedin bir kuruşunu dedim ben ALLAH tan korkarım burda alsam yesemdi Onu hem bu dünyada hem ahrette hesabını ben verirdim siz değil..Onlara o gün geçen para teslim ettim .
_Hesap yapan hanım dalgınmış ama dedi çokda dalgın $400 doları $44400 yazacak kadar .Öyle sevinmiştim ki emanetlerini 1ay tutmuşum hesabımda ama bilmeden ondan sonra anında bakmaya başladım ama yanlışlık olmasın diye..
__Sonra dediler sen ödemesen di yani çeksendi bilinmeseydi kimin hesabına yatırıldı o miktarı veznede o gün olan ödeyecekti ağladı durdu.O hanım için üzülmüştüm .Sonra gittim defterime baksam anında geri vereceğimi söyledim öyle seviniyor duki hem işimden olacaktım hemde paradan belki dedi durduydu..
__Sonra çok geçmedi baktım $500 yatırdım onlar $15000 dedim bakınca ya ne yaptınız bakın diğerinde beklediniz bu defa beklemeyin hesabı düzeltirken müdür yine gelmişti dedi varya haram yemeyecek olana işlendiği için paralar memnunum .__
___Kahve için buyrun dedi işim var dedim çıktım...Aradan 2 ay geçti bu defada $200 dolar yatırdım baktım hesap $12200 yine teslim ettim .
_O sene sanırım 6 ay içinde ben onların $60 000 dolarlarını geri verdim yanlışlıkla yatırdıkları .Yesem farkına bile varmayacakları..Ama ben imtihandan geçiriliyordum Rabbim TARAFIMDAN ANLAMIŞTIM ŞEYTANMI YOKSA HARAMA EL UZATMAK MI HAMDOLSUN BEN ASLA NE ŞEYTANI DİNLEDİM NEDE HARAMA EL SÜRMEDİM VE O HESAP VERME DURDU..
??Bir zaman sonra mahkemede jüri ol diye mektup geldi durdu düşündüm ya suçlu olupta kendini parasıyla iyi savunansa ona suçsuz dersem..Diğer yanda suçsuzsa savunamıyorsa garipliğinden ve de etrafına iftira yalan tuzağı örülmüşsse kabul etmedim..
Israrla gelin deniyordu Avukatıma dedim kabul etmem düşüncemi de belirttim ya tam anlamasam dil dedim.Sonra neden üsteleniyor dedim.Banka not düşmüş dürüst yalan söylemez güvenilir asla yalanı olmaz diye resmi mercilere .Dedi nereye gitsen sana inanılır..Ve yazdı rahatsız uzun zamandır avukatıyım dilinde endişesi var lütfen jüriliğe çağırmayın .Ondan sonra çağrılmaz oldum..
_Evet ben bunları anlatınca halkımıızın bir kısmı seni deli kız dedi güldüler yeseydinya beelki şakasına dediler..Ama bize olsa çekerdik kullanırdık diyenlerde oldu..
__Bazı aklı başında kilerde iyi etmişsin kızım biz senden başka türlüsünü beklemezdik demişlerdi..
___En darda olduğum zamanlarda bir yerden mutlaka rızık kapısı açıldı..Ezelde bellidir rızıkta ecelde değil mi..Ondan ben asla düşünmem endişe etmem..
__Varlıkta da yoklukta da hamd ederim..
__Düşünüyorumda haram bir lokma yemedim içmedim .DIŞARDA gittiğim yerlerde yesem bilmeden ne olacak Allahım dedim dua ettim sen bana kustur ya da kokut..O yiyecekleri önce kusardım karın ağrısıyla..Şimdiyse leşten pis koku duyuyorum öyle olunca aç değilim susamadım diyorum..
___Bilmeden de geçerse boğazımdan Rabbim afetsin bilerek asla yemem içmem..
___Haram lokmaya dikkat edilse neslin insanların düzeleceğini umut ediyorum ..
___Çünkü AĞLAYANIN MALI ASLA GÜLENE YARAMAZ..
___Hala da bankamı değişmedim ben müşteri gibi değilde kardeşleri gibiyim öyle hissettirdiler o olaylardan sonra saolsunlar.
____.Aynı zamanda TÜRKLARİN MÜSLÜMANLARIN DÜRÜST GÜVENİLİR OLDUKLARINA İNANIYORUZ NE GÜZEL DİNİNİZ VAR DİYORLAR..BAŞKASI ÜZERİNDE GÜZEL ETKİ BIRAKMAK GÜZEL.
____Bizler buralarda yurdumuzu mülletimizi temsil edenleriz bir yerde bir yanlışımızla halkımız adına bakın şunlara denmesin dedirtmemek çok önemli..
___Değerli katkınızdan dolayı tekrar tekrar teşekkür ederim .Allah ın dostu.
___Allah razı olsun.
____Allah ım sev sevindir doğru yoldan asla ayırma bizleri.Doğruluktan ayırma bizleri şeytanın sesini değil kalbimizi aklımızı kullanan vijdanı ile muhakeme eden her şeyde dosdoğru eyle.
____.ŞU SÖZÜ ÇOK SEVERİM DERVİŞ YUNUS DERYA SORARLAR YUNUS BİR GÜN BİLE EĞRİ ODUN GETİR MEZSİN NEDEN CEVAP MÜTHİŞ BU KAPIDAN ODUNUN BİLE EĞRİSİ GİREMEZ..
___BENDE DİYORUM Kİ AHRETİNİ DÜŞÜNEN DÜNYASINIDA MUTLU HUZURLU GEÇİRMEK İSTEYENLER DİKKAT EDELİM..ODUNUN BİLE EĞRİSİ GİREMEZ SÖZÜN EĞRİSİ İNSANIN YALANCISI HARAMZADESİ ASLA ..DÜMDÜZ PÜRÜZSÜZ OLALIM.FAKİRDE OLSAK ALLAH RIZIK KAPISI AÇAR MUTLAKA YETER Kİ SABRETMESİNİ BİLELİM ELİF GİBİ SADECE DÜZ OLALIM..DOĞRULARIN YARDIMCISI ALLAHTIR DAİMA.
____EMANETLERE HİYANET ETMEDİKÇE DOĞRULUKTAN KIL PAYI ŞAŞMADIKÇA ..HAK YOLDAN AYRILMADIKÇA KALP DİL ALLAHI HABİBİNİ ANDIKCA O KİŞİ İNANIN HUZURLU OLUR.
___.DÜNYADA AHRETİ YAŞAR ETRAFINDAKİLERDE O HUZURU YANSITIR BAKIN YÜZLERİNE NURLARINDAN TANIRSINIZ..
ÇÜNKÜ ONLAR DAİMA KORUMA ALTINDADIRLAR SAYILIRLAR ARANIRLAR ..
__ALLAH A EMANET OLUN. SELAM VE DUA İLE RABBİM SEN BİZLERİ ASLA DOĞRU YOLDAN AYIR MA AMİN
Yeganem Nigar Bedirhan
Cok güzeldi.
Evet haram lokmanin girdigi yerde bereket huzur asla olamaz.
Güzel bir paylasimdi
Yüreginize saglik
Sevgilerimle