- 946 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Aynur hanım,
Makaleleriniz güzel ve akıcı,Kadına şiddet konusunda ,
bir o kadar da yaşanan olaylar toplumda ne yazık ki çoğaldı,Üzülmemek mümkünmü?
kadın hakları konusunda roman olarak da etkili olacağına inanıyorum...
Edebi Romanlarımızın " insanlara en güzel nasihat veren kaynaklar" olduğuna inanıyorum, insan hayatta çok çileler çekiyor.
Elbette,
Konusunun uzmanı değerli yazarlarımız da bu sitemizde var.Onların yorumları da sizlere ışık tutar.
Başarılarınızı yürekten diliyorum.
Sevgiyle kalınız...
Aynur Engindeniz
İnşallah, inşallah...Bakalım bir şeye benzetebilecek miyim? Parça parça okuyunca iyi buluyorum da, bütün olarak baktığımda, yok daha çok işi var diyorum.
Teşekkürler tekrar, güzel dileklerin ve güzel yüreğin için.
Bir kadının ruh halinden kesitler. Tabi ki yazdıklarından bize aktardığın bu kadar. Merak uyandırıcı bir konu ve anlatım. Hayırlı olsun Aynur. Herşey azimle oluyor.
Rabbim bana da o azmi verir mi acaba?
Bitirip, kitabın yayınlandığın da ilk okuyanlardan olurum inşallah.
Sevgilerimle...
Sevgi Salman tarafından 3/13/2011 8:58:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Bu işte benden tembeli olmasın. Eğer düşündüklerimi üşenmeyip yazabilseydim, bugün çok faklı olabilirdi her şey belki de:))
Bir başla, gerisi aşk gibi gelecek sana...
Sizlerden güzel yorumlar almak motive dici. Ama gözünüze takılan pürüzleri de söylemenizi rica ediyorum.
Sen de başlamalısın. Bu çok uzun bir yol. Ve düzenlemesi yazmasından daha zor.
Sevgiler.
sevgili Aynur, tümünü okudum dersem eğer yalan olacak. ama yarısdna kadar satır satır okudum...
diğer pasajlara göz atabildim yalnızca...şimdilik tabi...dönüp yeniden okumayı diliyorum inş..
çok başarılı görünüyor ancak biraz daha hayata ve insanların duygularına eğilip heyecan katmış olursan romanına,sürükleyici bir eserin çıkacağına eminim...
benimde bir roman çalışmam oldu ancak yayımlamaya bir türlü cesaret edemedim henüz)):
zaten sitemizde sayılı bir kaç yazarımız kendini ve kalemini kanıtlamış sayılır ve bunlardan birie sevgili Engndeniz tabiiki...
hadi bakalım doldur kalemini mürekkeb ile düş satır arası merhametin eline....seni okumak zevk ve seni hayalide olsa tanımak mutlluluk verici...
diliyorum bir gün hem yüzünü ve hemde sesini duymayı Rabbim nasib eylesin bana....
öperim yüreğinin ucundan güzel anne....sevgimlesin dua üzre kal...
Aynur Engindeniz
Neden romanından bizimle hiç bir şey paylaşmadın aşk olsun...Ama cesaretsizliği de sana hiç yakıştırmam bilesin.
Güzel sözlerin ve yol gösterici eleştirin için teşekkür edrim. Yazı çok uzun biliyorum. O yüzden sorun değil bir ayda da okusanız olur:))
Sevgilerimle.
Mehtap Yıldız
cesaretsiz değilim aslında konu ile çok yakın alakalı olduğumdan biraz biraz içime sindim diyelim. ama bir gün mutlalka Allahın yardımı ile olacak inş....sevgilerimi sundum ve şimdilik hoşcakal diyorum...
duada unutmayasın...unutmadan laf aramızda (emin ol bir çok erkeği devirecek bir cesarete sahibim) demeyide unutmayayım bu arada(:
sevgimlesin...
Aynur Engindeniz
Teşekkürler has kardeşim. Dualarımda elbette olacaksın. Ben de sana mesaj atacağım. Çünkü sana sormak istediklerim var. Bilginden yararlanmak istediğim konular.
Sevgilerimle...
Baştan sonra kadar sindire sindire okudum ve çok beğendim. İçinde sürgün veren sözcüklerine ve onlara anlam veren cümlelerine son noktayı koyduğunda romanın koca bir ağaç gibi kollarını okuyucularına açacak ve ben romanını ilk alan kişilerden biri olacağım. Kutlarım canım. Başarılarının devamını dilerim. Sevgilerimle..
Aynur Engindeniz
Herkese göznlüne göre versin Rabbim.
Sevgiler.
"Reşat Nuri, asla ünlü olmak için yazmadı. Aç kaldığı için, en ünlü romanını yazdığı yazıhanesini satmak zorunda kaldığını bilir misin peki? O vakitler ne elektrik vardı, ne de bugünün her hangi bir imkanı. Ama yazabildiler. Aç fakir, evsiz ama idealisttiler. Bir inanç uğruna ve büyük bir sevdayla yazdılar.
Seni iltifata boğanlardan derhal kaçmalıydın. İltifat ilerlemeyi köreltir. İnsanın kendini oldum sanmasına sebep olur. Oysa öğrenme ahrete kadar uzanan uzun bir yoldur.
Yazmak için kendini zorlaman da büyük bir hataydı. Yazmak zorundalık olmamalı bir yazar için. Aşk olmalı. Meslek değil yaşam tarzı olmalı edebiyat. Ama bunu yaparken de kendi halkının değerlerini küçümsememeli yazar. Onlar için, yazmalı. Ve onların da anlayabileceği bir dilde…
Ekseri insanlar, edebiyatın ruh dengesizliği ve melankoliden beslendiğini düşünürler. Hep acıya yazılmıştır en güzel eserler. Gidene, ölene mesela…Ama en iyi yazar, kendi yüreğindeki ve ailesindeki huzur saltanatını kurabilen insandır. Sen kendine huzur veremiyorsan, okuyucuya nasıl vereceksin.
Çehov'un Malikanesi/ A.ENGİNDENİZ"
Sevgili kardeşim...
Konuda çok güzel de, ben başka bir şey söylüyeceğim...
O NE GÜZEL BENZETMELER... O NE GÜÇLÜ CÜMLELER...
Hayran oldum Valla...
Selamlarımla ....
Bedri Tokul tarafından 3/13/2011 2:50:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Güzel sözlerin için tekrar teşekkür ederim. Eksik olma...
Saygılar.
Merhaba Aynur hanım;
Anlatım tarzınız güzel. Başarılı olacağınıza inanıyorum. Şu uyarılarımı dikkate almanız sizin açınızdan yararlı olur kanısındayım.
1-Olabildiğince az devrik cümle kullanıp, eskiler yerine yeni sözcükleri tercih ediniz.
2-Diyaloglarda ya çizgi ya da tırnak kullanınız. Birlikte kullanmayınız.
3- 'Kısa bir sessizlikten sonra gülümseyerek sordum' yazıp sormuşsunuz. Soru sonradan gelmesin. Örn:....gülümseyerek; "Ne oldu sana, izin isteyecek katipler gibisin?" diye sordum.
İleride de önce seslendiğini söylüyorsunuz, sonra sesleniyorsunuz. Örn: Çocuğa; "Sonya!" diye seslendim. Benzer hatalar var. Gidermeniz, anlatımınızı daha da akıcı yapacaktır.
4-Bugün bir başka yerde yazdığınız yazıdan yola çıkarak, beğeniler sonrası yazacak bir şey bulamayabilir ya da bıkabilirsiniz. Ne demek istediğimi anladığınızı umuyor, başarılar diliyorum.
Aynur Engindeniz
Uygulamaya çalışacağım.
Ama dördüncü maddeyi biraz açar mısınız?
Aynur Engindeniz
ara pasajları okudum ,anladığım kadarıyla ,bir kadının anatomisi var hem bedensel hem ruhsal durumlar,tam akış nedir elbette yazar bilir ,ama bir içsel sorgulama olacaksa ,veya dışa yönelik sorgulamalar yazara önerim şu olur,lütfen araştırın ,dinleyin ,onların ruh dünyalarını okuyun , araştırma yapın,çunkü o kadar faklı nüanslar size yol gösterecektir ki kendi yorumlarınızla başka ufuklar açacaktır size.,bunu bir aşk romanı gibi düşünüyorsanız veya öyleyse salt replikler o yönde gelişecekse üzülürüm ,/ başarılar dilerim sana kalemi hiç sıkmadan cesur yönelişlere.
Aynur Engindeniz
Ben çok heyecanladım...
Başlık cuk oturmuş ve izini hiç sildirmeyecek bir tılsım gibi...
Sanki ben böyle uzun başarılı harika bir başlangıca imza atmışım gibi...
Hadi hayrılısı kalemi ruhu gönlü iyiyi, güzeli, doğuruyu yazan kadın..
Sevgimle...
Mehtap ALTAN tarafından 3/13/2011 2:56:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Evet haydi hayırlısı. Hiç aşk yazısı yazmam dikkat etmişseniz. Ama nedense kalem beni bu yönde yazmaya itti. İstemeden oldu biraz. Ama romanda aşk teması çok belirgin değil. O kadar çok yazdım sildim ki, sanırım bu bir kaç yıla bitmez. Bir türlü beğenemeyen bir yapım var.
Teşekkür ederim verdiğiniz motivasyon için.
Sevgiler.
Mehtap ALTAN
Belki bir ay sonra belki bir yıl belki de on yıl sonradır ama en önemli aşamayı geçmişsiniz ...
"başlamak"
sevgimle...
Sevgili Aynur, bu çalışman kadının ezilmişliğini, tacize ve tecavüze uğrayışını, aldatılışını, içe kapanık ruh hallaerini ve hapisteki kadınların dramlarını gözler önüne seriyor.
Bence iyi bir başlangıç. Yazmaya devam; güzel bir roman olacağından hiç şüphem yok. Başarılar dilerim. Bir gün kitabını elimize alıp okumayı dört gözle bekleyenlerdenim.
Sevgimle.
Aynur Engindeniz
Sevgiler.
Paramparça olmuş bir kadın kahramanın ruh hali...Kendisiyle konflikte(çatışma)içerisinde olan cinsel yönden tacize uğramış genç bir kadının kristalmiş monologları... Erkeği sorgulama had safhada...Cinayetle devam eden yaşam ve hapisteki kadınların dramatik öyküleri...
Bütün Prağrafların özünde sosyal bir yaranın sorgulaması vardı adeta...
Bu romanı,psikolojik ağırlıklı katogoriye sokacak olursak bence çok başarılı...Ama sergüzeşt konseptinde değil...
" Ne esprim,ne gülümseyişim onu yatıştırmaya etmeye yetmemiş olacak ki" cümlesinde "etmeye " kelimesi fazlalık gibi geldi bana..
Bu ilk romanın, bence best-seller olur... Onun için senden önce benim çıkmam lazım,edebiyat dünyasına:-)))
Ya Aynur,sen ne yazarsan okunur ya... Valla ufkum gelişiyor senin yazdıklarını okuduğumda... Ah senin gibi başarılı olabilsem var ya romanlarımı,bedava dağıtırım.:-))))
Saygı ve sevgimle kal,Aynur...
ayhansarıkaya tarafından 3/13/2011 8:30:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Bu romanı genel olarak yolllarda yazdım biliyor musun. Masa başına oturup saatlerce yazdığım azdır. O yüzden kelime hataları da var. Sözüne ettiğin kısmı eklerken gördüm. Ama vakit çok geçti, ne yalan söyleyeyim tekrar düzeltmeye üşendim:)
Senin bitmiş çalışmalarına ben şahidim. Azmine de, hayal gücüne de...O yüzden kendine haksızlık etme ve eserlerini herkesten çok sev. Bu bencillik değildir. Gereklidir.
Sevgilerimle.