- 881 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Rektör Prof. Dr . Mustafa Şahin ile gelişecek..
GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ PROF DR MUSTAFA ŞAHİN İLE GELİŞECEK…
Onu daha Rektör adayı iken basına verdiği beyanatlarının seviyeli ve mantıklı olmasından dolayı takdir etmiştim. Doğru zamanda doğru şeyler söylemekteydi..
Prof.Dr.Mustafa Şahin , Üniversite halk kaynaşmasının olmamasından ve bunu temin edeceğinden söz etmekteydi Rektör seçimlerinden önce . Bu da doğru bir tespitti.
Prof.Dr. Mustafa Şahin, “Kontenjanları boş kalan Üniversite değil, öğrencilerin severek tercih edeceği, tercih etmekte yarışacağı bir Üniversite yapacağız Tokat halkı ile el ele” demekteydi. Seçimden önce. Çünkü geçen sene 8082 kontenjan boş kalmıştı Üniversitemizdeki ilk yerleştirmede.
Bunları anlatarak oy aldı ve seçildi. Rektörlüğünün ilk günlerinde hem basını hem halkı hem öğrencilerini kucaklayan bir tavır sergiledi.
Öğrencilerinden bir tanesinin yanıma gelerek “ Ağabey bu rektörü sevdim ben. Bizimle yemekhaneye gelip yemek yemesi, bizimle sohbet etmesi, bizim içimize girmesi gerçekten hoşuma gitti” demesi de benim hoşuma gitti. Öğrencisini seven Rektör ve öğrencisini severek onunla yemek yiyen, onunla sohbet eden ve “ sen ve ben eşit insanız , seninle oturup yemekte yeriz, sohbette ederiz, sen ve ben yokuz , biz varız” diyerek “biz bilinci” ile hareket etmesi takdir edilmez mi ? “ Biz bilincini” benimseyen ve yaşayan kim olursa olsun mutlaka öğrencisi ve öğretim üyesi arkadaşlarınca sevilecek takdir edilecektir.
Üniversite yaşantısından gelen, bir Üniversite gönüllüsü olarak bir Üniversitenin o şehrin ekonomik, sosyal ve kültürel olarak kalkınmasında ne kadar etkili olduğunu bilen bir insan olarak Rektörün diş hekimliği ve 4 yıllık yeni okulların ilçelere kazandırılmasında, YÖK Başkanı ve 23 Üniversite rektörünün ilimizde ağırlanmasında iki aylık bir rektör için Takdir edilmesi gereken başarıdır muhakkak.
Rektörün hanımından dolayı kendisini Tokatlı sayması ve bu ile değer vermesi, insanlar arasında ayırım yapmadan Üniversiteye en uygun akademik ve idari personeli seçmek ve öğrencilerle halkın kaynaşmasını sağlayacak önlemler alması ve Gaziosmanpaşa Üniversitesinin ülkemizde sayılı Üniversiteler arasına gireceğine dair inancımızı pekiştirdi.
Gönül ister ki Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğrencilerin aşırı tercihinden dolayı boş kontenjanları kalmayan bir Üniversite olsun. Bu şehirdeki okumayı seven, araştırmayı seven insanlar Üniversitemizde değerlendirilerek öğretim üyeleri halkımızla öğrencilerini kaynaştıran bir duyarlılıkla Üniversitelerini ve öğrencilerini sevsinler. Bunu da yeni rektörümüzün sağlayacağına inancımız ve güvenimizi hep canlı tutmak istemekteyim.
Bir yerde umut ve güven varsa, oranın gelişeceğine, eşitler arasından sıyrılarak liderliğe doğru gideceğine dair inançta vardır. Bu umut ve güven yeni rektör ile Gaziosmanpaşa Üniversitesinin önce bölgesinde sonrasında da ülke genelinde bilimsel araştırmaları, öğrencilerini severek , halk ile bütünleştiren öğretim üyeleri, okul ve dersler dışında kendilerine ağabeylik ve ablalık yapacak insanlar ile sıcak ilişkiler kurarak onların bilgi ve hayat deneyimlerinden faydalanacak öğrencileri ile sağlanacaktır.
Halkımızdan hayatta başarılı olmuş insanların öğrencilerle sosyal etkinliklerde, konferanslarda buluşturulması, basında etkili yazarların sık sık Üniversiteye davet edilerek Üniversite çalışmalarının anlatılması, sosyal etkinliklerin artırılması, bahar şenlikleri gibi etkinliklerin mutlaka halka açılarak daha geniş ve etkili , verimli olarak kutlanılması, öğrencilerin sık sık ilçelerin tarihi ve turistik yerlerine geziye götürülmesi, ilçelerde yetişen insanların o ilçelerdeki okullarda derslerde öğrencilere başarılarının sırlarını anlatmalarının sağlanması, halk ile Üniversitemizin bütünleşmesini sağlayacak muhakkak.
Zaman zaman öğretim üyesi arkadaşlarımızın daveti ile Üniversite öğrencileri ile tanışmak, onlarla sohbet etme imkanı buluyorum ve öğrenciler ile röportajlar yaparak onların düşüncelerini kamuoyuna anlatmalarına yardımcı oluyorum. Öğrenciler de kendilerini ifade etmenin sevincini yaşamaktalar her zaman . Hayatın kapısına gelme aşamasındaki gençlerimiz de kendilerini yazılı ve sözlü ifade edebilmek için halkımızla her zaman diyalog kurmaya bakarlarsa Tokat’ın onları için yaşanacak bir kent olduğunu göreceklerdir.Bu da yeni rektörümüzün uygulamaları ile olacak inşallah.
Bir Üniversite öğrencisi arkadaşımızın “ Ağabey ilk geldiğim zaman Tokat’ta insanlara çekinerek bakardım. Daha sonra biraz halk ile diyalog kurayım diye düşünerek, insanlarla diyalog kurduğum zaman insanlarınızın çok yardımsever olduğunu gördüm ve Tokat halkını sevmeye başladım . Hatta tatillerde bile memleketime gitmek gelmiyor içimden “ demesi gerçekten de öğrencilerin de çekingenlikleri üzerlerinden attıkları zaman Tokat halkından sevgi göreceklerinin en güzel göstergesi… Yeni rektörümüz bu kaynaşmanın daha hızlı ve verimli olması için çaba harcayacağına dair umutlarımız ve güvenimiz yeşeriyor her geçen gün onu tanıdıkça…
Rektörümüze sevgi ve saygımızı ve güvenimizi sunuyor, başarılı bir görev süreci yaşayacağına dair inancımızı yeniliyorum. İz bırakan bir görev süreci dileklerimizle..
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.