- 10916 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNDÜZ VE GECENİN HİKAYESİ
Zamanın ışığında gerçeklerle yüzleşir insanoğlu!
Kimi zaman bir kayıptır sevgilinin ardından yaşanılan, kimi zaman beklenmedik bir mutluluktur kapıyı çalan.
Dürüst ve sadık bir insan için kayıp diye bir şey de yoktur aslında. Her kaybediş yeni bir kazanıştır dürüstlüğe dair ve kaybeden sevgisiz yüreklerdir,karanlığın dehlizlerinde tutuklu,güneşe hasret!...
Siz, istediğiniz kadar ışık saçmaya çalışın böyle insanlara aydınlık yürekliler, faydası olmaz ışıktan korkanlar için gösterilen çabaların…
Geceye gündüzü sevmeyi öğretemezsiniz. Çünkü gecenin istediği karanlıktır!
Gündüz ise her zaman kendinden emindir, çünkü sevgisine sadık ve dürüsttür. Gerçekleri gizlemeye ihtiyacı yoktur hiçbir zaman gündüzün.
Güneşin her doğuşunda gündüz, gülümser insanoğluna, gecenin sevimsiz ve soğuk haline inat sımsıcak bir yürekle bakar etrafına…
Gündüz aşkına sahip çıkar! Değişir, gelişir ve uyum sağlar aşkı uğruna. Çünkü gündüz pırlanta kadar parlaktır, göz kamaştırır etrafında her gündoğumunda…
Gece, kendi karanlığında yok eder aşkını. Değişmek de gelişmek de istemez aşkı için. Çünkü emek vermek zor gelir geceye. Bu yüzden sessiz, soğuk ve yalnız kalmaya mahkumdur gece!...
Ancak yine de kızamaz gündüz, geceye; hatta üzülür onun bu haline.Ne de olsa gündüz olmadan gecede olmaz bilindiği üzere.Fakat gece kapalıdır değişime, gündüzün elleri biçare kalır yüreğinde...
Ve her yüreğin ihtiyacı olan tek şey sımsıcak bir aydınlıktır… Karanlıklar bittiğinde, gece sizden gittiğinde, sizi bekleyen şey, yeniden sevgi dolu, kocaman ve sımsıcak bir güneş olur!…
Işığınız bol olsun… :)
YORUMLAR
Kaleminkelamı
Ben de bu güzel görüşünüze "Ancak yine de kızamaz gündüz, geceye; hatta üzülür onun bu haline.Ne de olsa gündüz olmadan gecede olmaz bilindiği üzere." diyerek aynı fikirde olduğumu belirtmişim.
Şüphesiz gecenin inci tanesi gibi gökyüzüne yayılmış yıldızlarını ve muhteşem ayını,kendine has romantizmini ve sakinliğini sevmemek mümkün değil.Fakat burada bir anlatım aracı olarak geceyi kişiselleştirdiğimiz için birtakım göstergeler yoluyla bir aşk hikayesini anlatmayı amaçladım kalemim yettiğince.Güzel yorumunuz için tekrar teşekkür ediyorum.Selam ve Saygılarımla.
Yaşamayı seven ve her günün özel geçmesini isteyen biri olarak yazınızı severek okudum. Ama ben ay ve yıldızlarla dolu gecenin siyahını da çok severim. Allah gündüzü de geceyi de görmemizi nasip etsin.
Tebrikler. Saygılarımla...
Kaleminkelamı
Nitekim bu hikayede kişiselleştirmeye başvurarak bir aşk hikayesini gece ile gündüz üzerinden vurgular yaparak anlatmayı amaçladım.Gece ile Gündüzün ahengini de yazının şu kısmında ifade etmeye çalıştım; "Ancak yine de kızamaz gündüz, geceye; hatta üzülür onun bu haline.Ne de olsa gündüz olmadan gecede olmaz bilindiği üzere.Fakat gece kapalıdır değişime, gündüzün elleri biçare kalır yüreğinde"
Saygılarımla.
Aysel AKSÜMER
Gece ve gündüz kadar eşittiler,
Ama biri karaydı, biri beyazdı,
Güneş ve ay kadar düşmandılar,
Biri gitmeden, diğeri gelmezdi.
Yıldızlar o kadar soğumuştu ki,
Uzaklaşırken güneşin sarısından,
Gökyüzü dar gelmişti onlara,
Oysa dünyadan öyle güzel görünüyorlardı ki.