- 747 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NEDEN KUZEY KIBRIS HAVA YOLLARI? VE BİR TÜRLÜ ÖDENEMEYEN 13. MAAŞLAR!
NEDEN KUZEY KIBRIS HAVA YOLLARI? VE BİR TÜRLÜ ÖDENEMEYEN 13. MAAŞLAR!
Sevgili okurlar, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde yeni bir Hava Yolu hizmete girmektedir. Bu yeni Hava Yolumuzu İşletecek olan Şirketin adı “Kuzey Kıbrıs Hava Yolları” imiş. Önce hayırlı ve uğurlu olsun dileklerimi iletmek istiyorum.
Ben nedense hep ufak tefek noktalara takarım. Burada da şirketin adına taktım.” Kuzey Kıbrıs Hava Yolları.” Hani bunun içinde “Türk “ kelimesi. Anladık bu özelleştirilmeye açık bir şirket, iflas eden şirketin adı kullanılamaz.
Peki, Kuzey Kıbrıs Hava Yolları denileceğine “Kıbrıs Türk Hava Yolları dense olmuyor muydu? Muallakta bir isim. Bu şirket kimdir. Kıbrıs’ta yaşayan hangi millete aittir. Özelleştirilmiş bile olsa, Kıbrıs gibi hassas bir yerde, Türklerin azınlığa itilmesi için türlü hesapların yapıldığı bir yerde, Türk kelimesinden rahatsızlık duyularak Yeni bir millet (Kıbrıslılık) yaratılmaya çalışıldığı bir yerde bu şirketin adında Türk Kelimesinin mutlaka olması gerekirdi diye düşünüyorum. Aksi takdirde bizim de o kendine “KIBRISLI” diyenlerden bir farkımız kalmayacaktır.
Şimdi sayın okurlarım, eğri oturup, doğru konuşalım! Bu şirket CTP hükümeti tarafından kurulsaydı ve yine adında Türk kelimesi geçmeseydi. Nasıl bir kıyamet koparırdık acaba?
“CTP Türk Partisi olmadığını bir kez daha ispat etti. Tek Hava Yolumuzun adından Türk Kelimesini kaldırdı” diye sokaklara düşer protestolara başlardık herhalde.
Peki, şimdi nasıl kabul ediyoruz Kıbrıs’tan kalkan uçakların Türk adını taşımadan uluslararası uçuşlar yapmasını.
Şimdi bizde ister istemez “KIBRISLI”lığı tasdik etmiyor muyuz?
Kuzey Kıbrıs Hava Yolları kime aittir. Rum’a ait bir hava yolu mudur? Yoksa Türk’e ait bir hava yolu mudur?
Özelleştirilmelerde bu söz konusu değildir diyorsak, unutmamamız gereken bir şey daha var diyorum bende! Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetin de bir tane hava yolu var Kimliğimizi belirten. Onda da mutlaka Türk kelimesinin olması gerektiğidir.
Şöyle olabilirdi: Ülkemizde zaten bir Milli Hava yolu Şirketimiz vardır. Türk olarak semalarda adımızı duyuran, bu Türk kelimesini taşıyan Şirkete ilaveten yeni şirketler de kurulmaktadır. İşte bu kurulan özel hava yolları şirketlerinde Türk kelimesi olmasa da olurdu.
Fakat varımız yoğumuz bir tane Hava yolumuz var ve onun da adından Türk Kelimesini çıkarmak sizleri bilmiyorum ama benim midemi bulandırdı.
Üzülerek söylüyorum! CTP’den bir farkımız kalmadı sanki yapılan bu son icraatla.
Biraz da bir türlü ödenemeyen 13. Maaşlardan bahsetmek istiyorum. Sayın Başbakan “13. Maaşlar Ocak ayı içinde ödenecektir dediğim noktadayım diyor.” Yani bu dediğimde bir değişiklik yok diyor. İyi de Ocak ayı bitmek üzere, bu sene içinde başka ocak ayı da olmadığına göre, acaba seneye Ocak ayında mı ödenecek 13. Maaşlar.
Niçin açık açık söylemiyor.
“ Ey halkım Üretimi olmayan bir ülkeyiz. Zengini çok ama devlete bir faydası yok. adaletsiz yapılan dağıtımlar sonunda iflas eden bir bütçeye sahip bir ülkeyiz. Bu ülkeyi destekleyen Türkiye de desteğini kısmen üzerimizden çekmiştir. Çok zor günler yaşamaktayız. O yüzden maaşlarınızdan kesintiler yaptık ve 13. Maaşlarınızı da artık kaldırıyoruz.” Dese daha iyi olmaz mı? En azından bu maaşlara bel bağlayanlar da kendine başka bir çıkar yol aramaya başlar.
Kendi yağımızla kavrulmayı öğrenemezsek, devletin başında oturanlarda çalışanın maaşlarından indirim yaptıkları gibi kendi maaşlarından da bir düzenleme yapmazlarsa, dairelerde ki ihtiyaç fazlası istihdamı aktarabilecek yeni iş sahaları açmazlarsa, kazanılmış hakları gasp ederek vatandaşın sabrını zorlamaya devam edeceklerdir. Sabrın da bir sonu olduğunu hatırlatmak istiyorum.
Son bir söz; Komşun açken sen tok yatmayacaksın. Ya hepimiz aç olacağız. Ya da hepimiz tok. Devlet budur.
Ayla BERKİN
22.01.2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.