- 664 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AiLE HANGi CEKiRDEKDEN OLU$UR?
Anne ,baba vede cocukdan olusan topluluga, cekirdek aile densede,burda cekirdegin KABAKMI yoksa,AYCiCEGiMi oldugu belirtilmemis.Aileyi böyle bagimlilik yapan bir CITLAMA malzemesi olarak göstermek, kimin aklina geldi bilinmez.Emme Aile denildimi, iyice düsünmek lagzim.Arada bu cekirdek Catirdayada biliyor.Saglam bir temelle kurulan aile kurumu,toplumun geleceginin kalitesini yükseldir kesin.Düsünsenenize ;hic sevmediginiz vede ilk defa gördügünüz biriyle evlenmek zorunda kaldiniz.Baska altarnatifinizde yok.Ya o, yada oooo..Secme vede sevme hakki verilmeden ,kader yolunda size arkadaslik edecek kisiyi hic tanimiyorsunuz.Böyle uzunca tekyönlü yolda ,frene basmadan ,lambalarda durmadan,vitesi 4- 5 takmadan,bagzen tirmanarak,bagzende yokus assagi kendini salarak nasil gide bilirki insan?
Aile cok kutsal bir müessese denilir yillarca.Amenna karsi degilim.Aile arasinda yasanan kopukluklar,kavgalar,siddet,horgörme yani aileyi yipratacak hersey,toplumun temelini 7,8 siddetinde sallar.Bu ailede yetisen cocuklar,gelecege eminim ümütle bakamaz.Baba kendinden bir haber,sanki aydan yarin geldi?..Bencil ,egoyist,bizim ilde bizim köy,bizim köyde bizim ev,bizim evdede illada ben, illada ben...diyen zihniyete sahipse, bu babadan ne beklenirki.Ana ise kadere küsmüs,yilgin,bikkin,hüzünlü,icine kapanik bir ruh haliyle yol alirken ,bu colugun cocugun pisikososyali nedir? tahmin etmek hecde zor degildir.Büyüyünce ben babam gibi olmayacagim,anamada benzemeyecegim,kendimi ezdirmeyecegim.iste bu fikir vede zikirle gece yatip, sabah kalkan gobellerden nasil bir Aile breyi olmalari beklenir ya?..Avratlar cekiyor okadar yolun yükünü bence..Hammal olsa kesin daha ilk 5 kilometrede pes derlerdi.Emme avradlar yillar yili ceke ceke bitiremez gam yükünü.Cefakar vede vefakar bacilarim Allah yolunuzu acik etsin,ayaginiza tas,basiniza is getirmesin gurban oldugum Allah..
Bu yazi biraz cok sertmi oldu,sacmami oldu bilemiyorum ..Emme bir bacimin derdi beni iyice gerdi..onu düsündükce gözlerim doluyor. Cekilecek hayat degil yasadigi avradin, emme cocuklar belini kiriyo..cek babam cekkkkkkk..nereye kadar bilinmez..birgün sona erecek, dertler yada bosa gecen ömür..yazik olan seyde cocuklarin yipranmasi beee.Cok acinacak birsey bu aliede gecimsizlik.Aslinda oda degil vurdum duymazlik.Suan bu aile ellerindeki aslari oynuyor ama kuralini bilmeden.Adam tuzak kurup duruyor,kadinda tuzaklara takilmamaya cali$iyor.Bu arada cocuklarda degerinden deger kaybeden altin gibi ,,PUL,, oldu.Onlari düsününe yok.Düsünüyok deselerde ilkönce kendi cikarlari öne cikiyor zannimca.Allahiy ardim etsin onlara ve onlarin durumunda olan herkese.Size birsey söyleyimmi arkadaslar? yeminle duydugum bir cümle okadar dogruymus ki,simdi dahada iyi anladim kendi adima.Ailede gecimsizlik olan cocuklarin kurdugu yuvalarda gecimsizlik diz boyu.Bizzat yasayan biri olarak bunun altina imazmi hic utanmadan atarim.Kardeslerimi ve ailemi düsünüyorum ve bunun %100 dogru olduguna inaniyorum.Allah rizasi icin sevdiginiz,begendiginiz ve insan gibi insanla evlenin.Yosam cocuklar cekiyor ceremesini..saygilar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.