- 512 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
M.AKİFİ ANARKEN YAŞANACAK İDEALLER
Mehmet Akif Ersoy bundan 74 yıl önce, 27 Aralık 1936’da aramızdan ayrılarak ebedi âleme ulaştı. Ancak hiçbir beşeri güç onu bu milletin kalbinden ve gönlünden silemedi. Çünkü o inanç, millet ve vatan aşkıyla dopdolu bir edip, kültür, gönül ve dava insanıydı.
İstiklal marşımızın şairi Mehmet Akif Ersoy, milletimizin sinesinden yetişen büyük bir münevver edebiyatçı, mütefekkir kimliği yanında, vatansever, hamiyetperver ve mütevazı bir hayatı olan dava, aksiyon insanıdır. Türk kültür hayatında derin izler bırakarak tarihe mal olmuştur. Milli mücadele yılarındaki yazıları, Anadolu’yu dolaşarak; verdiği konferansları, minberlerden, kürsülerden öğütleriyle halkın mücadeleye katılmasını sağlayarak ülkemize hizmetleri olan vatanseverdir.
İnanç konusunda hassas ve hurafelere karşı olan Akif, “Nebiye atıf ile binlerce herze uydurdun/ Yıktın da dini mübini yeni bir din kurdun. Çağımızın problemleri konusunda; “ Doğrudan doğruya Kur’andan alıp ilhamı/Asrın idrakine söyletmeliyiz İslam’ı. Yine Kur’anın ölülere değil de diriler hitap ettiği konusunda; “ İbret alınmaz her gün okunur ezber de,/Bir ibret aranmaz mı ayetlerde? /Ya okur geçeriz bir ölünün toprağına /Ya açar bakarız nazm-ı celilin yaprağına./İnmemiştir Kur’an, bunu hakkıyla bilin,/Ne mezarlıkta okunmak ne de fal bakmak için.” Bu sözler çok manidardır. Bunları çok düşünmeli ve önemsemeliyiz…
Akif’le özetlenen “Kanayan bir yara görürsem kanar ta yüreğim. Bunu dindirmek için; kamçı yerim, çifte yerim, çiğnerim, çiğnenirim hakkı tutar kaldırırım” İfadelerini Türk Milleti hayat görüşü haline getirmiş, yaşanan asırlık siyasi tarih süreci içinde onun idealleri insanlığın kalbinde silinmez güzellikler bırakmıştır.
Hepimiz nesnel dünyamızda yaşıyoruz, konuşuyoruz ve görüyoruz. Ancak tarihe, ibretle bakmasını da iyi bilmeli, geçmişimizle bağımızı kesmemeliyiz. Bizim işimiz, dünü hatırlayarak bugüne taşımak. Dünün altında yok olmadan, değerleri yarınlara taşımak. Çünkü yarınlarda bizi bekleyenler var, taşıdıklarımızı bekleyenler var... “Geçmişimizi bilmezsek boşadır gelecek diye inlemek”...
Hedefler, bize kendimizi, neslimizi, tarihimizi sevdirir; davranışlarımızla hayatımızın, toplumun şekillenmesinde bir ölçüt oluşturur. Bu ideal ve ortaya konan hedefler, işimizi ve yaşamımızı anlamlı kılarsa, bizi motive ederek, enerjimize enerji katar ve bizi yüceltir.
İslam aydını olarak Mehmet Akif, şiire, fikre ve sanata ilgi duymuş ve sahasının en iyisi olma şerefini milletin gönlüne girmeyle de kazanmıştır
Azmi elden bırakmamış “Atiyi karanlık görerek azmi bırakmak, alçak bir ölüm varsa, eminim, budur ancak” diyerek azmin önemini vurgulamış, daima ümit var olmuştur.
Bir millete ve insana yakışan kıymet bilmek ve kıymetlerine sahip çıkmaktır.
Böyle insanların değerini birkaç sözünde ve eserinde çok rahat görebiliriz. Onun ikliminde gezinmek, topraklarının kokusunda yaşamak, varın siz düşünün nasıl bir güzellik ve zenginlik olduğunu...
Mehmet Akif gerçekleri söylemekten asala kaçınmazdı. Allah korkusunun kalplerden çekilmesiyle ahlaki çöküntünün, toplumsal sıkıntıların baş göstereceğine inanıyordu. Akif genç insanlara ve toplumumuz insanlarına bir modeldir.
Söylenecek, konuşulacak o kadar şey var ki bu isme dair, ama onu akılla, milli heyecanla anlamak lazım. Akif’in şiirlerine baktığımızda ibret, sözlerine baktığımızda hikmetler vardır. Onun eserlerini okumak, düşünmek ibret almak hepimizin bu ülkeye ve milli kimliğimize vefa borcudur.
Onun şiirlerinin büyülü dünyasında dolaşmak bambaşkadır; ufku açar, düşündürür, açlığımızı giderir, tarihinizi ve kendinizi onda bulursunuz
Azimden sonra tevekkül… Her ne kadar "Rahmetle anılmak ebediyet budur amma/Sessiz yaşadım beni kim nereden bilecektir" dese de o hep yâd edilecektir. İstiklal marşı, safahatı ve sözleriyle bu milletin tarihine mal olmuştur...
M Akif’le kanayan bir yürekse, feryat eden bir tarihse, bahis konusu olan şey milyonlarca şehidin mübarek emanetiyse, bir milletin asırlara sığmayan sedasıdır, medeniyetlere duyurulacak çığlıklarıdır Akif’in mirası…
Mehmet Akif’in eserlerinde geçmişi görecek ve geleceğe ışık tutacak birçok mesajlar yer almaktadır. Kişiliğinden, hayat hikâyesi ve eserlerinden çıkarılacak önemli dersler vardır.
Milletin gönlünde unutulmaz yer eden Akif unutulmayacak, daima sevgi saygıyla yâd edilecektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.