- 590 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİRİNCİ GURUP İNSAN.
Büyük âlim ve mütefekkirlerimiz tarafından;
Dünyayı sevmediğini söyleyen, şikayetlerle hakaretler yağdıran dört insan gurubunun var olduğu söyleniyor..
Birini gurup insanlar:
Ehl-i marifettir.
Cenâb-ı Hakkın marifet, muhabbet ve ibadetine engel olduğu için tahkir eder.
Dünya işleri gerçek manada tefekkür ile marifete mani olduğundan şikâyetçidir.
Dünyayı telin eder.
Tahkir eder.
Yani Allah (cc.) Hz.lerinin kâinat kitabındaki kudret, sanat, rahmet, hikmet ve ilânihaye eserlerinin müşahede edilerek; marifet ehli olup hakikat mertebesine çıkılmasına engel gördüğü için, dünya işlerinden ve muhabbetinden şiddetle uzak durulmaya dikkat edilir.
Sair insan guruplarında dünyanın bu aldatıcı yönüne karşı dikkatli olunması tavsiyelerinde bulunulur.
Yine dünya iş ve meşguliyetleri ile
Yaratılmış olan tüm mahlûkatın insanın hizmetine verişinin tefekkürü ile minnet ve hayret içinde muhabbet makamına çıkılmasının engellendiğine inanılır.
Dünyaya muhabbet ve işleri ile gereğinden fazla meşguliyet,
Allah’a ve Allah ile olan diyaloga ayrılması gereken zamanın çalınacağı endişesi ile dikkatli davranmayı kendilerine prensip edinerek, dünyaya olan ilgiyi asgariye çekme ihtiyacı his edilir.
Ve her İNSAN İÇİN EN YÜCE MAKAM,
HAYAT İÇİN EN DEĞERLİ MAKSAT olan marifet, muhabbet ve hakikat yollarında Dünya muhabbeti, iş ve meşguliyetlerinin engel olduğunu görüp düşünerek,
haklı olarak şikâyetlerde bulunur ki bu şikâyet elbette haktır ve hakikattir,
ÇÜNKÜ İNSANA İZZET,
HAYATA YAŞANMAYA DEĞER BİR ANLAM KAZANDIRIR.
Allah imkân ve fırsat nasip eder ise diğer üç gurubu da ileriki bir zamanda yazmaya çalışacağım.
Dünyadan şikâyetçi olan birinci insan gurubundan olmamız,
Veya dünyadan şikâyeti hak etmiş fazıl ve kamil insanların yolunda olmamız dilek ve temennilerimle.
Allah’a emanet olunuz.
Sevgi ve saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.