- 905 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
iTHAL GELiNiM, SONUMUN NE OLDUGUNU SÖYLEYiNDE, ARTIK BENDE BiLiYiM!!
Her genc kizin bir rüyasi vede hayali vardir.Beyazlar icinde gelin olmak vede iyi birini bulmak..iste genclik atesiyle duman duman tüterkende dumanlar arasinda bayaz atli bir prens hayali gezinir..Belki bekledikleri bir prens degildir..Ati olmasada olur..amma adam gibi adam olmasi her genckizin tek dilegidir.18-19 yaslarina gelince artik iyice serpilir göz doldurur ve konu komsu kapida sirada durur..kimisi görücü, kimide göremeyicidir.Yani kizin vede ailesinin hosuna kim giderse ona gözükür bence, yani?
Bu isde kismet meselesi vardir.Neyse kaderindeki hakkin, kasiginda cikar aniden.Bagzi seylerde bahane olur ve, al bunda koybunda yüsük parmaga girmisdir bile.Ha bu arada bir ayrinti vardir.Görücü memleketinizdende olabilir,komsu memleketdende olabilir,yani ününüzün ne kadar yayildigina bagli.Hatta okadar mahallede göze batarsinizki vatani birakin ,yaban diyarlarina bile ihaleye cikarsiniz ve aninda iTAL GELiN OLUVERiRSiNiZ..iste burda basrolde GURBET vardir..yani hem kaynana olur,hem görümce ,hemde azrail..alir caninizi yabanin diyarlarinda..
Aslinda ital gelin olarak nisanli kalmakda cok kötü birseydir beee..Bayram olur,seyran olur ital gelin sap gibi ortada kalir.Ne gelen vardir nede giden..telefonla kuru bir kutlama is bitmisdir.Arada harclik yollanir.oda ise yararmi yaramazmi hec sormayin ,SAGOLSUNLAR...Cevredeki gelinlere gözünüz ister istemez kayar.Onlarin mutluluklari italleri bayar..Bide hava atarak bak bana bayramda su geldi,bu geldi,hadi sen gelde cildirma ..bende yasadim bu olayi bizzat yakindan..nisanlili ilk bayramimdi,camda kaldi gözüm ama gelmedi kimse.komsunun kalik kizi benden sonra nisanlandi ve tepsiyle bayaramligi, süslü püslü havali bir sekilde geldi..O an icime bir bicak batti,nutkum durdu.Anladimki kaderin nasil bir oyunla beni kandirip gurbetele gönderdigini..is isden gecmis ve vakit artik ,beyazlar icinde vatani terketme vakdi olmusdu.Binbir ümütlerle evlilik büyüsüne kapildik vatani iki günde terk ettik.Ayagimizi basdigimiz anda ALiSiN HARiKA diyarina gäzümüz gönlümüz acilmis gibi oldu.Ben vatanimi kötülemek istemiyorum yanlis anlasilmasin aman haaa..orta gelirli bir ailenin cocugu olarak,azda olsa yabanci devletin lüksü insanin basini döndürüyordu..Ama asla aslimi unutmadim unutmamda..yani Türkiye ile Almanya arasinda büyük fark oldugunu görmüsdüm.Tabiki bu farki, fire vermeden kapatmakda hecde kolay olmadi.
Hayaller aleminin büyüsü bir hafta icinde bozuluyor benden söylemesi..ital olmayi düsünenler aman dikkat diyorum!!!..Kültürü farkli,dili farkli,üst bas farkli,yemesi ,icmesi ..ya nebiliyim herseyden hersey cok farkliydi yani..Yeni bir aile ortamina girdiniz..herkes yabanci.Birkac haftada ne kadar tanisabilirseniz iste o kadarda samimi olabiliyorsunuz.Ailenizde bastacisinizdir belki, ama gurbete gelince bagzen basagrisi oluveriyorsunuz..Buda ital gelin bacilari derinden yaraliyor.Esinize alismadan ailesi araya giriyor ve iki arada bir derede kaliyorsunuz ister istemez.Herkesin teker teker gözlükleri düsüyor ve gözlerindeki renkler cikiyor aciga.Ama bakarkende gözleriniz kamasiyor,ozamanda sizin bir gözlüge ihtiyaciniz oluyor,hemde teleskop cinsinden.
Ayak uyduruyum,hasretligi dindiriyim,kahraman gelin oluyum derken bakarsinizki yilar gecmistir.Ha bu arada aile fertleri sayisina zam gelmis, bebeginiz oluvermisdir.Hamilelik dönemi verem bahtiyar gecer.Gecimsizlikde varsa bunun üzerine tuz biber olur ,yani ilk hamilelik zehir olur..Hani derler ya, cocugun egitimi ana karninda baslar ,ha iste o, cok iyi bir tesbittir yasayarak ögrenirsiniz.Düzenli uykunuz olmaz,geceniz uzar sabahiniz olmaz.Aile özlemide kaplar ital gelin bacilarin yüregini.Yani hamilelik dönemi olur Askerin teskere dönemi..safak 280 ..... 9 ay 10 günlük olanlar icin yani:)
Gün gelir beklenen an gelir ve itallerin kaderi belli olur.Bu herkesi baglamaz her kizi olanda aglamaz:(..belki deger bu degildir ama, iste bagzi insanlar kiz yada erkek farki güdünce itallerin gidisati biraz daha ilginc bir hal alir.Kaderle felek elele verir, iki ters bir yüz bile demeden,cin dügümüyle , dügüm dügüm dügümlerler
itallerin aglarini..maksadda disari kacamasin,iyi av olsundur.Herkes icin bu böyle degildir.Biraz isin en tesirli yanlarini ele almayi düsündügüm icin böyle yaziyorum..ve bunun sonuda corap sökügü gibi gelir.Bebek dünyaya gelmisdir ama nasil bir dünyaya.Belkide daha emekleyemeden kalmisdir hayatin ucsuz bucaksiz yollarinda yaya.Anne ve baba arasindaki dertler,kavgalar cocugu gerer gerer ok yapar.HIRCINMI HIRCIN olur ,bebekligini yasanmadan 15 yasinda delikanli olur.iste böyle bir aile ortaminda büyüyen cocuklarda gelecegin sorunlu italleri veya yerlileri olur.Hayatiniz hep savasmakla gecmisdir..Artik baris ilan edilsede farketmez,cünkü siz savasmaya okadar alismisinizdirki baris nedir,sulh nedir unutur olmussunuzdur.Ne cocugunuza tahammülünüz kalir, nede azrail caninizi alir.Gelecegimizin filizleri daha acmadan kurutulmaya baslamisdir ,ama farkinda bile olmayiz,kendimizi kapdirmisizdir.Kendi benligimizden bayagi ödünler vermisizdir.Cocuklarimiza faydamiz yerine zararimiz dokunmaya baslamisdir bilene.Pisikolojik bakimdan cökmüssünüzdür belki, ginede ayakda durmak icin cabaliyorsunuzdur.sizi anca sizin gibi italler anlar,nerde kaldi vatanimdaki yasadigim o güzel anlar dersiniz.ital gelin olarak evinizin temelini atarken ,malzemeden calmislardir.Alt yapi yok ,yada var ama düzensiz.itse böyle bir evin temeli saglam olmaz,bunun üzerinede gece kondu bile kurulmazki,ital olarak bizler ViLLA kurduk..sonunda olacagida buydu deriz catirdamalar baslayinca..sarsintilar karsisinda tutunacak bir elinizde yoksa yandim anam 61 dersiniz.
ileri medeniyet seviyesine ulasa bilmek birazda aileden geciyor zannimca.Ailenizin temeli saglamsa hicbir deprem yada TUSUNAMi onu yikamaz diyorum.Cocuklarimiz bizim gelecegimiz.onlarin dilinden anlayamiyorsak,yada anlama imkanini bulamiyorsak iste ozaman vay halimize diyoruz.
itallerinde cani var MOTOR kullanmiyorlar.Kücücük yüreklerine gurbeti,hasreti,özlemi,dertleri,analigi,gelinligi,a$ki ..vs.. sigdirmaya calisarak kendilerine yol ciziyorlar.insallah artik bu dertler biter ve SADECE ELi KINALI;GÖZÜ SÜRMELi;DÜNYA GÜZELi GELiN OLARAK ANILIRLAR ,GARiBAN GURBET KUSLARI; GELiN BACILAR..saygilar..
bu yazimi yeni dönemlerimde yazmi$dim.Düzleme imkanim olmadi özür diliyorum.Bilirsiniz her$ey gönül ho$luguyla oluyor.Bu yazida ithal gelen gelinlerin ve damatlarin hallerini anlatmaya cali$mi$dim.Ozamanlar cocuklarim daha kücükdü.$imdi büyüdüler ve beni öldürüyorlar.Cocuk gitecegim zamanlarda kocami ve ailesini egitmeye cali$dim ve cocuklarim aglayan bebek gibi büyüdü gittiler verem bahtiyar hayatin icinde.Tahamül seviyeniz sifira vurunca öyle bir avaz cikartasiniz geliyorki sorman gitsin.Yakiyorlar yüreklerimi.Etrafdaki mutluluk icinde cocuk yeti$diren insanlari gördükce kendimi öldüresim geliyor Allah muhafaza.NEDEN? NEDENNNNNNN? BEN COCUKLARIMLA iLGiLENEMEDiMDE ONLARA ULA$AMIYORUM.En güzel günlerim sava$la gecdi.ANLADIMKi BEN SADECE COCUKLRIMIN KARNINI DOYURMAYI BA$ARMI$IM::KADER UTANSIN..egerki cocuklarimin sevgisini kaybedersem ölürüm ben.tek sorumlusu benim ve onun ailesidir.Bize destek olmadilar ve ZAMANIN ELinde harcanmamiza izin verdiler.Ne sinir kaldi nede tahamül.Egerki $urda yazipda kendimi ifade ediyorsam NEFES almak icindir.Hatalarim cokdur ama ben zevk icin yazmiyorum.Ruhumu rahatlatmak ve biraz daha yalan dünyada misafirligimi uzatmak icindir.Lütfen bana kizmasin kimse.Hevesimi kirmayin.isterdim tami tamina yazayim cizeyim ama,kapana dü$mü$ bir fare gibi dolanip dururken,nefeslenecegim tek yerde kapilar yüzüme kapanmasin ve ruhum SIKILMASIN..saygi ve selamlarimla..BÖYLE SAKLAMADAN YAZIYORUM Ki iBRET OLSUN YA$ANAN ACILAR.KIZINIZA OGLUNUZA NELER YAPA BiLECEGiNiZi GÖRÜN DiYE..UNUTTULAR BENi AiLEM DENEN O HAYIRSIZLAR.YANDIGIM DERTLERiMDE, BA$IMA KAKILARAK BELA OLDU..VAH BANA..ruhum öldü ba$lari sagolsun.Korkmuyorum kimseden AKLIM BA$IMDA DEGiL!!
YORUMLAR
Kardeş,kimileri avrupa dedinmi hemen atlıyor.Oğlanın veya kızın durumu nedir beni mutlu eder mi diye düşünmden tamam diyor.Bu evliliklerde çabuk bitiyor.Birde evlenecek gençler orada doğmuşsa evlilikm hiç yürümüyor.Güzel bir anlatımdı.Dilbilgisi yönünden eksiklikler var ama yazdıkca onlarda düzelir kutlarım.Saygılar.....