- 874 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Elimiz de değil ki
Elimde değil
Saygıdeğer okuyucularım, bilindiği gibi insanlar doğar ve kendilerine biçilmiş senaryosu yazılmış oyunu oynar ve sahnelerini kapatarak ahrete göç ederler…
Elinde olmayan duygu ve düşünleri mevcuttur …
Hasta bir çocuk düşünün çaresi olmayan, babasının elinde bir şey yoktur, elinden bir şey gelmez çocuğunu çekip çıkartmak ister ama senaryo önceden yazıldığından çaresiz bitap kalır.
Ülke gündemi bu günlerde çok karışık öyle ki, gün olmasın ki olaysız geçsin karmaşa olmasın. Gündemimiz kardeşlik, birlik olsun diye umut ederken elde olmayan olaylar başa çıkılamayan provokasyonlarla varmak istediğimiz hedef çok çabuk değiştirilebilmektedir.
Pkk kuruldu, haydi olaylar çıkaralım diyen bir sürü boş düşünceli, bir yere varamayacağını bile bile ülkeyi karıştıran sözde demokrasi savunucuları ile başa çıkmak sanıldığı kadar kolay olmuyor. Ülke labirent gibi çıkmaz yollarla kaplanmış düşünce sistemine sahip insanlarla dolu. Sen şusun ben buyum, Türk,Kürt,Laz ayırımı yapılarak ülke gündemi asıl kardeşlik konusundan uzak tutulmaktadır.
Peki çözüm ne ?
Çözüm ;
- Türkiye’ye dış güçlerin egemen olmasını önlemek
- Türkiye de yaşayan Kürt vatandaşlarımızın çıkmaza girmesini engellemek,çıkmaza girdiğinde dış güçlerin kurtarıcıymış gibi görünmesine engel olmaktır.
- Türkiye de Osmanlı Devletinden bu yana farklı etnik kökene sahip insan topluluklarıyla bir arada yaşayıp,kız alıp verme olayları yaparak kültür kardeşliğimizi pekiştirdiler.Bunun bundan sonrada ilerlemesini sağlamak çözüme katkı olacaktır.
Doğuda bir yangın çıktığında nasıl içimiz cız ediyorsa batıda da yangın çıktığında doğunun içi cız ediyor buda kardeşliğin asla bozulamayacağı düşüncesini güçlendirmektedir.
Elimizde olmayan nedenlerden dolayı bugüne kadar kaybedilmiş insanlarımız,değerlerimiz varlıklarımız bulunmaktadır.Allah cc dünyaya bizi imtihana gönderdi söyleneni yazılanı oynamaktan başka çaremiz yok, ama bizlere de cüzi irade verilmiştir. Bizler yazılanı oynamak perdeyi kapatıp gitmekle sorumlu beşeriler olmamıza rağmen düzelteceğimiz o kadar unsur var ki bu unsurlarda dünyanın gelişmesine ve kardeşliğin güven içerisinde yaşanmasına yarar sağlayacaktır.
Kardeşlik: Barışla,Güvenle,Kültürle ve Eğitimle yaşanırsa güzelleşir.
Sözlerime son vermeden önce kardeşliğimizin tehdidi PKK yı bir kez daha lanetliyor yaşasın Türkiye diyor ve son yazdığım şiirimle veda etmek istiyorum.…
Elimde Değil
Kan karıştı benim gamlı yaşıma
Aktı eyleyemem elimde değil
Yâr acımadan hançer döşüme
Çaktı eyleyemem elimde değil
--
Yeller savuruyor közden külümü
Dostlarım sizlere yazdım halimi
Felek garip bildi sazdan telimi
Söktü eyleyemem elimde değil
--
Giderim sılaya tuttum göçümü
Beyazlar kapladı kara saçımı
Yoksulluk gurbette viran içimi
Yaktı eyleyemem elimde değil
--
Yüzümü güldürmez dertler bir kere
Salıyor kederim durmadan zara
Eller yenemezken dostlarım yere
Yıktı eyleyemem elimde değil
--
Taze Gülüm sözüm çalmayan tele
Mecnun oldum sevdam salıyor çöle
Gözlerim zalimin geldiği yola
Baktı eyleyemem elimde değil
Emin Aktürk
03.12.2010
YORUMLAR
İsim dikkatimi çekti. Çocukken minicik bir erkek çocuğu vermişlerdi çocuk ellerime. Anne babası ayrılıyordu oyala demişlerdi ağlamasın çocukcağız. Nallıhan bi küçük kasabaydı ama koca bir dünya gibiydi evimizin bahçesi. Ağlatmadık çok şükür, sonra ne oldu...Bilmiyorum gerçekten.
Tebrik ediyorum hassasiyetinizi. Şiiriniz de hoştu doğrusu şiirlerin yayınlandığı kısımda yayınlayıp değerlendirilseydi diye düşündüm. Saygımla...