- 1198 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Fotoğraf Ustası “DENİZ KOÇAK”
Türkiye’nin genç başarılarından, daha önce çok gurur duyduğumu söylemiştim. Her geçen gün yeni yeni isimler keşfetmekteyim. Görmek, bilmek, karşılaşmak çok onur verici. Şimdi ise, dünyaya pencerelerini daha geniş açan ve rengarenk desenleriyle karşıma çıkan bir isimle karşılaştım. Fotoğrafçılık devriminde yeni bir çığır açan isim “Deniz Koçak”
Deniz Bey’le uzun bir diyaloğum oldu ve sırrını sordum fotoğrafçılığın. Eline o makineyi alıp, flaşa dokunduğumda alabileceğim hazzı anlatmaya çalıştı, bu harika bir şey. Kimdir Deniz Koçak? Nasıl ulaşmıştır bu başarıya? Ve, hem kendi araştırmam hem de kendisinin diliyle Deniz Koçak:
1979 İstanbul doğumlu bir fotoğraf sanatçısı olan Deniz Koçak; ilk, orta ve lise öğrenimini İstanbul’da tamamladıktan sonar, 1997’de Kırıkkale Üniversitesi Keskin Meslek Yüksek Okulu’na Elektrik Bölümü’ne girdi. Değişik yerlerde 2 yıl çalıştı ve ardından 2001 yılında İstanbul Üniversitesi Avcılar Kampüsü Mühendislik Fakültesi Kimya Bölümü’ne girdi.
5 yıl İstanbul Üniversitesi Beyazıt Kampüsü Fotoğraf Klubü (İSÜF) ‘nde, daha sonra bir yıl da kurucu başkanlığını yaptığı İstanbul Üniversitesi Avcılar Kampüsü Fotoğraf ve Sinema Odası (FSO)’ da fotoğraf alanında çalışmalar yürüttü. Temel fotoğraf seminerleri ve derleri verdi, söyleşilere katıldı. Birçok sergi ve dia gösterisine katıldı.
2005 yılı Eylül ayında İFSAK I. Genç Fotoğrafçılar Festivali’ne ESKİ(MEYEN) HAYATLAR projesi ile katıldı. GÖÇ ve ÇOCUK adlı proje ile Ekim 2006’da NICOS ECONOMOUPOULOS ve GÖLGE FOTOĞRAF GRUBU SOSYO-BELGESEL FOTOĞRAF PROJESİ BURSU’ nda Türkiye ikinciliği kazandı. 2007 Eylül, GÖÇ ve ÇOCUK İstanbul’da sergilendi. Mc Donalds 2010 takvimi (halen tüm Türkiye bayilerinde satılmaktadır) hazırladı. 2008’den beri Türkiye BMW, Vehbi Koç Vakfı, Garanti Bankası gibi kurumlara fotoğrafçılık yapmaktadır. Dördü kişisel olmak üzere birçok sergi, dia gösterisi ve söyleşiye katıldı, yarışmalarda seçici kurullarda görev aldı. Halen Milli Eğitim Fotoğraf Eğitmenliği yapmakta, çeşitli dernek ve kültür merkezlerinde temel fotoğraf dersleri vermektedir. Ayrıca belgesel sinema alanında yapmakta, ortak ve kişisel ve sözlü tarih projelerine destek vermektedir. 1999’da başladığı fotoğrafçılık mesleğini yapmaktadır.
Freelens fotoğrafçı olarak özel ve kurumsal fotoğraf işleri yapmaktadır. Şuanda Milli Eğitim’de fotoğraf eğitmenliği, Divriği Kültür Derneği’nde temel fotoğraf eğitmenliği, Rengarenk Sanatevi’nde fotoğraf eğitmenliği, Ayışığı Kültür Merkezi’nde fotoğraf eğitmenliği devam eden eğitmenlikleridir.
Sayın Koçak’ın geniş ve bir o kadar da başarılı öyküsünü, kendi dilinden dinlemek güzel doğrusu. Başarılı bir hayat tarzı ve çevresinde başarılara imza atmaya hazır bir sürü genç fotoğrafçı. En büyük isteklerden çok en büyük mutluluğu, fotoğraf karelerinde arayan başarılı sanatçının, muhteşem görsellerini inceleme fırsatım olduğu içinse çok mutluyum. Yakaladığı her rengin çarpıcılığını gözler önüne seren bir başarısı ve bunu göstermeyi başaran, mucizevi bir yaklaşımı vardır hayata karşı. Çarpıcılığında ötesinde çektiği her karede bir gülümseyişi ifade eden üslubu hayran bıraktırdı.
Başlangıçta sadece fotoğraflar dikkatimi çekiyorken, bu başarının sırrının da esrarengizliği dikkatimi çekmeye başladı. Farklı açıdan bakmak budur dedim, asıl bakılması gereken budur. Karelerin de ötesinde, altındaki imzanın neleri sağladığı ve nerelere kadar gelebildiğiydi görülmesi gereken büyük unsur. Ben de öyle yaptım ve bu kez köşemde büyük bir çerçeve ustasına, ünlü fotoğraf sanatçısına, Deniz Koçak’a büyük bir gururla yer verdim. Gençlerde başarıyı yakalamak ve bunu ifade etmek, yani tüm okuyanlara göstermek görevimdir. Ülkemizde imzası kalın olanlar kağıt üzerinde değildir sadece hayatın üzerine bir başarının imzasını atanlara yöneliyoruz. Emeklerinden ve çalışmalarından dolayı Sayın Deniz KOÇAK’a sevgi ve saygılarımı sunuyorum. En büyük başarılara daha imza atması ve hayatın çerçevesini her daim böyle açık tutması dileğiyle…
Genç yazardan sevgilerle…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.