NELER OLUYOR HAYATTA
Şair ve yazar Salim Taşçı, bir şiirinde şöyle demekte:
“Kanadı kırık bir turnayım
Yâr küsmüş çok dardayım
Gülü solmuş kuru daldayım
Yalancı dünya’ya küser giderim.”
Aman küsme yalancı dünya’ya değerli kardeşim Taşçı. Sakın küsme hiçbir zaman.
Bak bu yalancı dünya’yı essah yapanlar var. Kanatları kırılmayanlar,küsmeyenler var.
Köklerine vitamin vererek dallarını kurutmayanlar var. Sakın küsme yalan dünyaya sırtını dönme,gözlerini dört aç bak etrafa neler olmakta.
“Dünyayı sözcükler idare eder” demiş eskilerde bir devlet adamı.
Sözler sözler, bitmeyen ucu açık, anlamı kapalı sözler.
İşini gücünü bırakarak “dedi ki demiş ki” ile uğraşan bir toplum. Sabah tan başlayarak akşama ,geceden başlayarak sabahlara kadar toplumu çalkalayan,oyalayan,üretime,huzura hiçbir katkısı olmayan ve hiçbir sorunu çözmeyen-çözemeyen savurgan sözler.
“Yiğit muhtaç olmuş kuru soğana” türküsünü söyleyerek “ ah’ınan vah’ınan,tüh’ünen ömür” geçirenler.
Organik yapısı değiştirilen gıdalar, bir yandan insanların ve toplumun organik yapısını değiştirmekte.
Katar katar uçan turnalar ,ılık ılık esen seher yelleri,sabahları doğan güneş ve akşamları aydınlatan ay ve yıldızlar, insanlara heyecan ve umut vermiyorlarsa, neler oluyor diye düşünmek gerekir.
Dünya gerçekleri, yokluk,sıkıntı, üzüntü, umutsuzluk çözümsüzlükler gibi sorunlar bir dağ gibi insanların omuzlarına yüklenmiş.
Değerli şair Salim Taşçı’nın dediği gibi : gel de “ Yalancı dünya’ya küsme !”
Küsmeden,kızmadan,kendimize yazık etmeden, akıl ve mantık ile sorunları çözmek için alışmalıyız.
Çok israf eden birisi, Bilge Sokrat’a gelip,hiç parası kalmadığından dert yanmış
ve biraz borç para vermesini istemiş.Sokrat, adama şu cevabı vermiş :
“Masrafları kısarak kendinizden borç alın.”
Kızdığımız insanlara “ aynaya bak “ deriz .Aynalar, görüntüleri kimi zaman bozuk düzen yansıtırlarmış. İnsanlar ,ön yargılardan,art niyetlerden arınmadan aynalarda kendilerini tam göremezlermiş. Görmek istediklerini aynada, toplumda, hayatta yaşamın her anında arayanlar, iç dünyalarına dönerek kendi akıl ve mantıları ile gerçekleri daha doğru görebilir ve sorgulayabilirler.
Yanlışlık yapmanın tek nedeni acelecilik değildir. Bir de “ön yargı” vardır.
Siyasi liderlerin söylemlerine, gazetelerin lehte ve aleyhte yazılarına göre devlet adamlarına karşı duyulan sevgi yada nefret şekillenmekte,çıkarlarımız da ön yargılara neden olmaktadır.
Düşünür Çiceron diyor ki :”Büyük işler, geniş ölçüde fikirlerle,otoriteyle,sağduyuyla başarılır.”
Ülkemizde ve dünyada neler oluyor,niçin oluyor,neden oluyor,kim ne sağlayacak ve bizler neler yapmalıyız ?
İşte bizim kafa yormamız gereken durum budur.
Filanca kişi senin aleyhine konuşuyor diyenlere ünlü düşünür Sokrates şu yanıtı vermiş:
“O zaman iyi konuşmasını hiçbir zaman öğrenememiş.”
Güzel bir dünya için haydi iyi konuşmaya.
YAHYA AKSOT
YORUMLAR
Çok ama çok haklısınız...
Kutluyorum sizi bu değerli dakikadan dolayı...
Saygılarımla.
ipekyolu
İlgi ve katkılarınız için çok teşekkür ederim.
İpek Yulu
yine harika bir yazı çıkmış kaleminizden...bu yazılarda bir hazine saklı.
Yahya Aksoy bir kültür hazinesi demek...
ne mutlu bize ki, bu kocaman kültür hazinesinden faydalanma imkanı buluyoruz. çok ama çok değerli bir kalem, çok değerli bir insansınız...iyiki varsınız. bu ülkenin sizin gibi fikir adamlarına çok ihtiyacı var. yazınızdan ötürü kutluyorum sizi.
ve ayrıca Salim Taşçı beyefendiyi de burada tanıma imkanı bulduk. o da çok değrli bir şahsiyet. bu gönüller bu kalemler susmasın.
bu iki yazar ve şairede tebrikler tebrikler tebrikler.
ipekyolu
Kültür, şamın özü,sözü,sesi ve kendisidir.Yazarlar ve şairler bu gerçekleri değişik pencerelerden yansıtır ve yaşatırlar.
Yaşam hazinese ışık tutan, renk ve ilham veren şairler ve yazarlardır.
Bunların içinde değerl kaleminiz ve kişiliğinizle siz de varsınız.
Varolasınız, sağolasınız...
İpek yolu