- 1311 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tokat gaziosmanpaşa Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Bölümü Öğrencisi Ümit Korkmaz ile söyleşimiz
TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTRESİ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ ÜMİT KORKMAZ “TOKAT’A İLK GELDİĞİMDE KÜÇÜK BULMUŞTUM AMA ŞU AN TOKAT’A ADETA AŞIK OLDUM” DEDİ
SORU- Sevgili Ümit Tokat’ımıza hoş geldiniz. Sizi Tokat’ta görmekten mutlu olduk. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ?
ÜMİT KORKMAZ- Kendimi sevmeye çalışan ve kendime özeleştiri yapan bir insanım. Sıcakkanlı ve hassas bir mizacım var. Sivas’ın Zara ilçesi 1990 doğumluyum. İlkokulu Zara Gazi ilköğretim Okulunda tamamladım. Liseyi ise Zara çok programlı lisesinde tamamladım Türkçe Matematik bölümü öğrencisiydim. Şu an Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik ve Danışmanlık Bölümü 1. sınıfta okumaktayım.
SORU- Neden Psikolojik ve Danışmanlık Bölümünü tercih ettiniz ? Bu bölümü yazmadan önce ve şu anki duygularınız arasında ne farklar var ?
ÜMİT KORKMAZ- Bu bölümü iş imkanı fazla olduğu için seçtim. Bu bölümü tercih ettikten sonra nasıl bir bölüm olduğunu ancak o zaman anladım.Bu bölümü tercih etmeden önce başka düşüncelerim vardı . Ama bu bölümü yazdıktan ve okumaya başladıktan sonra hayatım 180 derece değişti. Bu bölüme kendimi alıştırmaya çalışıyorum.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu çabalarınıza bakış açısı nedir ?
ÜMİT KORKMAZ- Babam inşaat işçisi annem ev hanımı. Babam ilkokul mezunu ama annem okumayı bile bilmiyor. Onun için beni çok zaman anlamakta güçlük çekiyor. Biz 7 kardeşiz . Üç ablam evli ve iki kız kardeşim ilköğretim okulunda, bir kız kardeşim ise lisede okuyor. Yani 6 kız kardeşin tek erkek kardeşiyim ve Üniversite okuyan tek kişiyim şu an ailemizde. Bu konuda tabii ki ailem bana destek vermekte. Gelişmem için.
SORU- Psikolojik Danışmanlık seçtiğinize göre okumayı çok seviyorsunuz . Okumak sizin için ne ifade etmekte ve bunun ne faydasını gördünüz hayatınızda?
ÜMİT KORKMAZ- Psikolojik Danışmanlığı bilinçli olarak seçmedim ama zaten okuma alışkanlığım vardı zaten. Okumanın sadece okul hayatında değil, hayatın tüm aşamalarında faydalı olacağına inanmaktayım. En azından hayata eleştirel açıdan bakmamıza faydası olacak.
SORU- Arkadaşlıkları çok rahat kurmaktasınız. Bunu neye borçlusunuz? Arkadaş sizin için ne ifade eder?
ÜMİT KORKMAZ- Sıcakkanlı bir insanım ve ilişkilerimde empati yapmaya çalışmaktayım. Herkese doğal davrandıkça çevremiz genişliyor. İnsan doğası gereği sosyal varlıktır. Arkadaşlıkta bir çeşit sosyalleşmedir. Fakat doğru bir arkadaşla sosyalleşmek önemli.
SORU- Psikolojik danışmanlıkta nereye gelmek istiyorsunuz ? Nerede çalışmak istiyorsunuz ?
ÜMİT KORKMAZ-Psikolojik danışmanlık çok geniş bir alan. İnsanların çok büyük bir kısmı kendini geliştirmek istiyor. Fakat bunun yöntemini bilmedikleri için başarılı olamıyorlar. Biz onlara bu konuda kapı aralayacağız. Bu kapı aralama işini de lise çağındaki gençlerle yapmak isterim. Çünkü en çok bu çağda insanlar rehbere ihtiyaç duymaktalar.
SORU- Gençliğin genel sorunları neler? Çözüm yolları nedir sizce?
ÜMİT KORKMAZ-Gençliğin en önemli sorunu kendilerini iyi ifade edememeleri ve seçimlerini iyi yapamamaları. Bu sorunları çözmek için önce aileden başlamak gerekiyor.Çünkü insanın birey oluşundaki ilk adım ailede başlar. Aile ne kadar çocuklarının birey olmasına çaba gösterirse çocukları da o kadar birey olduklarının farkına varırlar. Kendi tercihleri doğrultusunda yaşantılarına yön verirler. Kendileri oldukları içinde kendilerini daha iyi ifade edebilirler.
SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin gelişmesi için neler önereceksiniz ? Bu okul sizce nasıl bölgenin lideri olur?
ÜMİT KORKMAZ- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin öncelikle öğrencileri ile barışık olması gerekiyor.Bana göre Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğrencilerini fazla sevmiyor ya da yeterince ilgilenmiyor. Onların sosyalleşmesi için fazla ortam sağlamıyor. Gerçi bu konuda biz öğrencilerin de yapması gerekenler var. Bu şehir öğrencileri fazla sevmiyor, onlara ev bile kiralamıyor. Öğrencilerde bu durumda bu şehirden ve Üniversiteden soğuyor.Eğer bu şehir ve Üniversite öğrencileri ile empati kurar ve sonra da kol kola olursa değil bölgede , ülkede bile sayılı Üniversiteler arasına girer bence.
SORU- Gençlik sorunları ve sosyal gelişmişlik açısından memleketin Sivas ve Tokat arasında ne farklar var?
ÜMİT KORKMAZ- Tokat ve Sivas sosyolojik olarak bakarsak kardeş şehirler.Gençliğin sorunları aslında ülke genelinde birbirine benzer. Ben ilçede ikamet ettiğim için çoğu insan tanıyorum. Fakat sosyal ortam olmasa da insanın sıcaklığı yetiyor. Ama burada fazla insan tanımadığım için sosyal ortamlara katılamadım henüz.
SORU- Lise ve Üniversite yaşamı arasında ne farklar var?
ÜMİT KORKMAZ-Lise yıllarında fazla sınav olduğundan dolayı fazla geniş çevrem olmadı. Bu çok yanlış bir davranıştı. Hem ders çalışarak hem de iyi dostluklar kurabilirdim. Şimdi bu eksikliğimi tam sosyal bir ortam olan Üniversitede gidermek istiyorum. Bir de Üniversitede Türkiye’nin her yanından insanlarla tanışmak imkanımız oluyor. Bu çok hoş bir durum. Lisede bu ortamı bulmak çok zor.
SORU- KPSS ve ALES sınav sistemini nasıl bulmaktasınız? Bu sınavlara çalışıyor musunuz ?
ÜMİT KORKMAZ-Bu sınavlar eğer kişinin birikimini ölçmek istiyorsa bireyin uzmanlık alanı ile ilgili sorular sormalı fakat bu sınavlar kişi hangi bölümde olursa olsun herkese aynı soruyorlar. Tabii ki sınavlarda eleme olmalı fakat bu yapılırken kişinin uzmanlık alanından sorular sorulmalı.
SORU- Üniversite gençliği genelde çekingen ama siz bayağı girişken ve aktif insansınız . İnsanlarla tanışmayı ve kaynaşmayı seven insansınız. Bu tutum bugüne kadar size ne kazandırdı? Psikolojik danışmanlık seçmenizde bu özelliğinizin de rolü var mı ? Gençler sizin gibi olsa neler kazanır?
ÜMİT KORKMAZ- Doğrusunu söylemek gerekirse ben de bazı durumlarda çok çekingen oluyorum.Çekingen insanlar kendilerine güvenemedikleri zaman ya da kendilerini ifade etmekte zorlandıkları zaman sorunlar yaşadıkları için çekingen oluyorlar. Ama kendilerini ifade ederlerse son derece girişken olurlar. Daha önce belirttiğim gibi çekingen olmak bilinçli bir tercih değildir insan için .Fakat Psikolojik Danışmanlık okuyan ve yapanlar insanlarla iyi ilişkiler kurmak için son derece aktif ve iyi ilişkiler kurmak zorundadırlar. Kendisini iyi ifade edemeyen tabii ki başkasına da faydası olmaz. Gençler benim yerimde olsalar kendilerini daha çok severlerdi herhalde.
SORU- Psikolojik ve Danışmanlık bölümü kazanmak isteyenlere neler önereceksiniz?
ÜMİT KORKMAZ- Öncelikle bu seçim kendilerinin seçimi olsun. Bu bölümü yazmada önce iyice araştırsınlar. Bölümün amacını ve mezun olanların ne tür çalışmalar yaptıklarını araştırsınlar sonra seçsinler. Bol bol kendilerine zaman ayırsın ve kendilerini tanısınlar. Çünkü kendilerini iyi ifade edebilmeleri için kendilerini iyi tanımaları gerekmektedir. Tabii kİ bolca da kitap okusunlar.
SORU- Dışardan gelen Bir Üniversite öğrencisi olarak Tokat halkından ve Tokatlılardan neler beklemektesiniz ?
ÜMİT KORKMAZ- Tokat halkı genelde sıcak insanlar. Fakat esnaf dışardan gelen öğrencileri ekonomik bir varlık olarak görmekteler. Bence bu konuda esnafımızın kendilerine öz eleştiri yapmaları gerekiyor. Bazı öğrencilerin maddi durumu iyi değil. Yöneticilerimiz de öğrencilere burs konusunda yardımcı olmaları gerekir.
SORU- Bu konuda başka neler anlatacaksınız ?
ÜMİT KORKMAZ- Tokat ‘a ilk geldiğimizde çok küçük bulmuştum . Alışamadım uzun zaman. Fakat bir süre geçtikçe ben bu şehre adeta aşık oldum. Burası memleketimiz Sivas’a nazaran daha ılık ve daha çok ağaç var. Bunun için Tokat’ı kutlarım.
Teşekkür ederim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.