KALELER YIKILIYOR !
Çekirdek aile,anne,baba ve çocuktan oluşan en küçük topluluktur.
Aile,yaşamımızın bel kemiği, sağlıklı bir birey olmanın sevginin, saygının, kardeşliğin,arkadaşlığın,dostluğun,birlik ve beraberliğin tohumunun atıldığı başlangıç noktasıdır.
Geniş aile de,bundan yüz, iki yüz yıl önce yeni evliler, damadın ya da gelinin ailesin yanında otururlardı. Anne, baba, kızlar, damatlar, oğullar, gelinler ve torunların aynı çatı altında yaşardı.
Daha çok tarıma dayalı gelenek ve göreneklerini koruyan bir yaşam biçimi. Birçok toplumda da halen daha sürmektedir.
Çağdaş toplumlarda, şehirlerde geniş aileler yerini giderek küçük ailelere bırakmıştır. Şehirlerde ki çekirdek aile, yaşam ve üretim koşullarına bağlı olarak yapısal değişikliklere uğramıştır.Artık kazançlar bireyselleştiği için eşitlik oluşumunu sağlamıştır.
Eşitlik oluşumunu sağlarken de gelenek,görenekler ve alt üst ilişkileri değişikliğe uğramıştır…
Çağdaş bir toplumun gerekliliği olarak benimsetilmiştir…Bu gereklilik de aile içinde sorunlar baş göstermiştir. Çekirdek aile artık boşanmaların günümüzde çoğalmasıyla daha da parçalanmaktadır. Anne-çocuk,baba-çocuk kavramı yer almıştır…
Eskiden boşanmış çiftler çok az sayıdaydı…Çünkü mücadeleci ve sabırlı insanlardık…Teknolojinin ilerlemesi hayatımızı da kolaylaştırmasıyla sabır ve tahammül gücünü de azalttı.
Şimdi günümüzde ise evli çiftler çok az sayıda…
Artık Türk toplumumuzda Aile kavramı yer değiştirmektedir. Aile sadece kavramsal olarak soyadlarımızda görünüyor ama içeriği boş durumda.
Şehir hayatına, çağdaş topluma ayak uydurmak için artık her birey kendinden sorumludur kavramı yerleşmiş durumdadır…
Biz derken Ben olmuştur…
Çağdaşlığın yanlış anlaşıldığı toplumumuzda en çok zedelenen aile oluyor.
Görsel ve yazılı basındaki haberler de dağılmış aileler ,evden kaçan,kaçırılan çocuklar,sevmediği insanlarla evlendirilenler,birbirlerine karşı tahammülsüz çiftler,aile içindeki cinayetler…
Aile içi şiddet, otorite kurmak ve aile içindeki bireylerin kendini ifade edememesi ne yazık ki toplumun bel kemiğini zedelemeye başlıyor.
“Aile,kralların bile giremediği bir kaledir”.der, Emerson fakat birçok toplumda kaleler çökmeye başladı…
Güçlü bir ülke sağlıklı bilinçli toplumlardan,sağlıklı bilinçli bir toplum ise sağlıklı ailelerden oluşur…
Dilek AKINCILAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.