Kitap Fuarı (Yazar fışkırıyor abiler, ablalar !)
Bu gece mesaj kutusuna düştü ’’... yayıncılık Tüyap Kitap Fuarı’nda...’’
Yayınevinden kitap çıkaran yazarların imza günleri ve saatlerini göndermişler.
Bir yandan günlere saatlere bakıyorum, diğer yandan da yazarları saymaya çalışıyorum.
Bugün bu ülkede bir yayınevinden 40 yazar İstanbul Kitap Fuarında imza günü düzenliyorsa...
Bir yayınevinden 40 yazar çıkıyorsa;
Yer altı zenginlikleriyle dolu ülkemizin bir köşesinden yazar kaynağı buldular galiba !
Eskiden bu ülkeden yazar çıkardı da, geçim sıkıntısından yazdıklarını yayınevlerine götüremezlerdi...
Ta ki yayınevleri yazarın kapısını çalıp ’kitabınızı yayımlamak istiyoruz,’ diyene kadar.
Yazar, kitap basımı için yayınevine cebinden bir lira para vermezdi.
Yayınevi kitabın basımı yapar, satışından gelen gelirle yazara Ülkeyi gezdirirdi...
İstanbul’dan yola çıkıp Akdeniz’e Cemal Süreya’nın evine giden yayınevleri gibi.
Eskiden bu ülkede yayınevleri vardı da, mahalle sokak dolaşır yeni yazarlar kazandırırlardı bu ülkeye...
Paranın kiri mürekkebe bulaşmamıştı!
Yayıncılık, kaypaklaşmamıştı!
’Paran varsa kitabın hazır’ sözünün üstüne renkli mürekkep döküp ’... yayınevi yeni yazarlar kazandırmaya devam ediyor’ sözüne dönmezdi...
O zamanlar yayınevlerinde yazar ruhu vardı.
Şimdiki gibi opurtunist ruh sahibi değillerdi...
Bu ülkede domatesin kilosu 10 lirayı görmüşken
Hele ki ’paran hazırsa kitabın elbet çıkar, kitap fuarında yerin hazır... ’ diyen yayınevi sahipleri tipoloji editörleri olduktan sonra;
Bu ülkenin varoşlarından,
Bu ülkenin garibanından yazar-şair çıksa da, not defterine yazdıklarını sadece mahalle kahvesinde okuyabilir...
Bu ülkenin edebiyata ihtiyacı var... Bu ülkenin acı çekmiş, geçim sıkıntısı çekmiş yazarlara ihtiyacı var...
Beş yıldızlı otel barlarında yazılan mısralar Domates’in fiyatını düşürmez...
Bir edebiyatımız vardı onu da safsatacılar aldı!
Koray Demirkılıç
YORUMLAR
Yayın evleri riske giremiyor her kitap yazan için. Riski yazara yüklüyor.
Bu çok kötü bir durum değil. Yazar dolandırılmadıkça bir fırsat da olabilir.
Bir orman gibi gür ve zengin olmaktan zarar gelmez.
Yazıda çok haklı noktalar da vardı.
Yargılayarak zevkle okudum bu güzel yazıyı.
Tebrik ederim.