YORUMLAR
" EDİTÖR TASLAĞI ŞAİRLER:
Kıytırık dergilerin editörleri de dahil, çoğunun sahte asaletten ve gururdan başı dönmüştür. Dergilerinde yazmanız için sizi baştan bir güzel yağlayıp ballarlar. Ne derseniz deyin “kahve dövücünün hınk deyicisi” gibi başlarını sallarlar. Özgür ve demokratik bir ortamda yazdığınız yanılsamasını yaşatırlar size bir süreliğine. Geçici ve kandırıcı bir mutluluktur bu. Çok sürmez, dergi birkaç sayı çıkmış ve hatırı sayılır bir okur kitlesine ulaşmıştır. Birkaç dost mahfilde de adı geçmiştir. Yazı ve şiir sağlama sıkıntısını da görece atlatmıştır. Editörün biti kanlanır, çehresine taktığı maskeyi indirir ve size ihtiyacının kalmadığını hissettirmeye başlar. Her yazdığınıza maydanoz olmaya başlar, muradı “ben dergi patronuyum, bir statüm var artık, yanısıra şairim de” görüntüsünü meşrulaştırmaktır. Bunu başarır da nitekim. Hepi-topu üçbuçuk şiir yazmıştır ama, sizin yıllardır edindiğiniz birikimin üstüne, bu üçbuçuğu sıvamasını da becerir. Şiirinizin haysiyeti vardır, çeker gidersiniz ordan. Hayır, siz özgür iradenize göre kopmamışsınızdır dergiden; o sizin şiirlerinizi beğenmemiş ve size “yol göstermiştir”! Şairdir ya bir yandan da, kibarlığına halel gelmesin diye, kovdum demeyebilir, bunu bir iyi niyet belirtisi sanmayın sakın; görgüsüzlüğünün ve ahde vefasızlığının kılıfıdır."
26 Ekim'de bizimle paylaştığınız bir yazınızdan küçük bir alıntı ile başlamak istedim
Edebi ortamların sürekli boğazlandığı(darbecisi,komünist-faşist kavgacısı,caiz değilcisi eliyle) bir ülkede, bir hevesle kendisini ifade etmeye çalışan yazar ve şairlerimizi okuyorum bu sitede.
Yaşı kariyeri ne olursa olsun.Sürekli okuyoruz ve gelişiyoruz.Yeri geliyor birbirimizi yüreklendirmek ve desteklemek için
(buyurduğunuz gibi) bol bol alkışlıyoruz da.Ayrıca tek renk de değiliz.Herkese "herkez" diyenler bile var burada.Mazallah birileri duyarsa çok utanırsınız
Siz dergilerinize ve antolojilerinize geri dönün.Fildişi kulelerinizde entelektüel(?)sohbetler sizi bekliyor.Sahi yazılarınızı neşrettiğiniz O dergi ve antolojilerde "işlerin nasıl döndüğünü biz biliyoruz" desek kendinizi nasıl hissedersiniz?
Veda yazınızda sizce eleştiri bence.. rağmen gitmemenizi tercih ederdim.
SelamiSevinç tarafından 10/28/2010 11:10:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Düşüncelerinize saygı duyuyorum ama özeleştiri kısmındaki arkadaşınız gönderdiği e-posta'da belirtilen noktaları yanlı ve acımasız bulduğumu da belirtmeden edemeyeceğim. İnternet ortamında bulunan araştırma ve öğrenme imkanını sunabilecek işlevsel bir kütüphanecilik sistemimiz yok ki tüm gelişmişliğiyle bize hizmet edebilsin. Bu anlamda paylaşımlarınız kimi insanların şiire ve edebiyata bakış açısında etkili olacaktı. Bunların sayısı üçü beşi geçmeyecek olsa bile göze alınabilir bir faydaydı.
"Sanal âlemdeki yolun açık olsun… Umarım en çok tıklanan, en çok puan alan sen olursun" hele bu cümle sizin dostluğunuz sebebiyle sizi incitmemiş olabilir ama beni incitti doğrusu. Çok rica ederim, pornografik bir çalışmamı yapıyoruz burada. Ne münasebet en çok tıklanan olursun en çok puanı sen alırsın umarım!? Hakarete uğramış hissediyorum. Keşke bizimle paylaşmasaymışsınız. Bir gün sayfanızdan bu kadar kırılmış olarak çıkacağımı hiç akıl edememiştim. Evet edebiyat defteri sanal ortamda bir paylaşım sitesi ama doğru olanı üretebilmek adına birbirine sıkı sıkıya sarılmayı öğrenmeye çalışan sayılı insanın bir araya gelmeye uğraştığı bir paylaşım sitesi. Başarılı olacak mıyız gerçekten ben de bilmiyorum ama en azından birileri başarabilsin bu bile bize yeter.
Güle güle Durali Bey.