- 712 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Evrimini Tamamlayamamış İnsansı Varlık Nasıl Davranır?
Evrimini Tamamlayamamış İnsansı Varlık Nasıl Davranır?
İnsan bu Dünya’ya terakki etmek için tamamlanmak için geldi. Yani soyutta mevcut olan ruhunun somutta şahadeti için… Biraz daha açarsak potansiyelini açığa çıkarmak için. Başka bir deyimle kendi risaletini ortaya çıkarmak için. Kendini tanımak ve kendine şahit olmak için. Bu şahadeti onun gelecekteki seyrine ana kaynak olacak. “Dünya Ahretin mezrası (Tarlası)” sırrı…
O halde Dünya’da kullanılan her “an” değerli, getirisi açısından….
Burada terakki edemeyenin geleceğini düşünmek bile istemiyorum.
Bu terakki insanın aslını bulmasıdır. “Adem” hakikatini bulmasıdır.
Yüksekten (Ruhlar aleminden) aşağıya (Dünyaya) inmesi bu yüzdendir.
Cehennem olarak insana terakki edememek yeterlidir. Cennet için ise terakki yeterli. “Bana seni gerek” sırrı.
Evrimini tamamlamak hedef olduğuna göre bu yoldan bizi alıkoyan şeylere de “Günah” ve “Şeytan” olarak bakabiliriz. Doğal olarak evrimsel sürece zararı olan her şeyden uzak kalmak gerek … Besmele sırrı.
Şimdi konuya girebiliriz.
Evrimini tamamlayamayan insansı eksiklerini görmek istemez çünkü egosunu yenemez. Durumunun iyi olmadığını bir şekilde gördüğünde telaşa kapılır ve hemen geri adım atar. Gözlerini ve kulaklarını tıkayıp düşüncesini daha önceden ezberlediklerine odaklar; böylece içinde bulunduğu vahim halden kurtulacağını sanır. Kendince teselli bulur.Tahammül edemez aynadaki görüntüsüne. Düzeltmek için gerekli cesareti de gösteremez. Kendine bir yol arar. Çıkış yolu… Kendinde olan sınırlı ezber yeteneklerle avunmak ister. O halleri abartır,kendini üstün hissedeceği şeylere yönelir. Bu şeyler çok fazla yetenek istemeyen ve daha önceden toplumsal ve genetik olarak ona aktarılmış olan şeylerdir. Din, ırk, İdeoloji konularında çok iddialı olması bu yüzdendir. Bu konuları bildiği için bunlarla prim yapmak ister. Çünkü gelişim ve değişim için çabası yoktur. Şevki de kalmamıştır.
Şu dine mensubum ; üstünüm!
Şu ırktanım ; üstünüm!
Şu ideolojiye tarafım; üstünüm!
Mantığıyla aldanır durur…
Çünkü sınırlıdır aklı ve vicdanı. Geçmiş öğretilerle sınırlıdır, açılım yapamaz. Potansiyelini kullanamaz.
Bu halinin kendine zararı açık olarak görülebilir; şuur sahibi olanlarca...
Önemli olan toplumsal zararıdır. Çünkü insansı olmasına rağmen toplumda insan olarak hak sahibidir. Bunun farkında olanlar ise bunları çok güzel kullanır. Yukarda saydığımız din, ırk ve ideolojilerle bu insansılar çok kolay yönlendirilir ve kullanılır.
Sonuç;
Kulaktan dolma ve eski ezber bilgiler acilen silinmeli.
Din, ırk ve ideolojilere taraf olmanın gerçek insan olmak için yeterli olmadığı anlaşılmalı.
İnsanların kendiyle yüzleşmesi.
En önemlisi de özgün olma yolunda ciddi adım atması gerekir diye düşünüyorum.
Selamlar, saygılar.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Ahmet Bektaş
Selamlar.
İdeoloji: Siyasal veya toplumsal bir öğreti oluşturan, bir hükûmetin, bir partinin, bir grubun davranışlarına yön veren politik, hukuki, bilimsel, felsefi, dinî, moral, estetik düşünceler bütünü:
Doğru bir tanım ama tüm bu öğretiler savaşları, kavgaları tetikliyorsa ben bu ideoloji terimine sıcak bakamam yani bana göre bu tanımda yer alan ( bir hükûmetin, bir partinin, bir grubun davranışlarına yön veren politik) bu öğretilerden uzak dururum. Peki herkesin bir idelojisi bireysel mi yoksa toplumsal mı olmalı? bu da kafamı karıştıran başka bir sorudur.
Sonuç;
Kulaktan dolma ve eski ezber bilgiler acilen silinmeli.
Din, ırk ve ideolojilere taraf olmanın gerçek insan olmak için yeterli olmadığı anlaşılmalı.
İnsanların kendiyle yüzleşmesi.
En önemlisi de özgün olma yolunda ciddi adım atması gerekir diye düşünüyorum.
Doğru tespitlerdi hocam
Saygılarımla
Ahmet Bektaş
Aslında bütün öğrenilenler insan için olumlu yönde kullanımla evrime fayda sağlıyor. İnsanlar kurnazlık edip sınırlıyor kendini. Geniş açıdan bakamıyor. Selamlar.