- 1088 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
EDEBİYAT DEFTERİ OLİMPİYATLARI-2
Sevgili N.B.Ç. birinci bölüme yaptığı yorumda soruyor;
"Peki kazanan kim...?" diye
Haklı...
Ben o yazımda sadece güreşi başlattım. Gerisini anlatmaya dilim varmamıştı. Ama şart oldu şimdi. Güreşi de anlatayım da dinleyin...
Taco pehlivan ile, Toynak pehlivan çim alana çıktılar. Yağlı güreşin adetlerinden peşrev yapmaları gerek.Taco pehlivan bacağını kaldıramıyor ki, dizine vurabilsin...O üç adım dahi atamadan Toynak pehlivan çim alanı üç sefer dolandı. Allah için iyide peşrev atıyor.Alkışlar göğü tuttu. Taco hırstan mosmor...
El enselerle güreşin başlaması gerek. Ama Toynak yaklaşmıyor ki Tacoya...Uzaktan olmadık hareketler yapıyor. Bir taraftan da bağırıyor;
"Tacooo... Ben Muhammed Ali gibi kelebek gibi uçar, arı gibi sokarım."
Taco;
"Hele gel yanıma yaklaş... Sana kelebeği de , arıyı da göstereyim..."
Toynak akıllı pehlivan. Yanına yaklaşsa, Taco onu bir tutsa sıkıp suyunu çıkaracak. Hiç yaklaşır mı?
Taco pehlivan o bünyesine rağmen çok koşturdu. Ama Toynağı tutamadı. Nefes nefese oturdu kaldı. Bir ara yakalayacak gibi oldu. Ama nafile... Toynak bacak arasından kaydı.Kurtuldu. Bir kasnağı ele geçirseydi. Toynağın imanını gevretecekti. Ama Toynağı yakalamanın mümkünü yok...
Ne paça kasnak, ne keçi dikmesi yaşanmadı bu güreşte...
Böyle... Böyle saatler geçti. Dile kolay 80.000 seyirci var. Kimi Tacoyu tutuyor, kimi Toynağı.
" Hadiii Tacom... Hadi Toynak..."
Sesler birbirine karışıyor.
Bu güreşte yenişme olmayacağı belliydi. Çaresiz güreş ağası ANSIZIN a koştum.
" Ben elli yaşıma kadar güreştim. Kırk yıldır da hakemlik yapıyorum. Böyle güreş görmedim."
(Dediğine göre doksan olması gerekiyordu.Ama ancak 24-25 yaşında gösteriyordu.
" Peki ne yapacağız ağam...?"
" Sen bana mikrofonu getir..."
Mikrofondan seslendi.
" Arkadaşlarrr..."
Önce kimse duymadı.
"Arkadaşlarrr... Beni dinleyin. Ağanız konuşuyor..."
Sesler kirp diye kesildi.
" Bu iki pehlivanda sitemizin yetiştirdiği iki aslan... Saatlerdir güreşiyorlar. Karar veremedik. Kim galip, kim mağlup? Sonucu ben açıklıyorum..."
Alanın ortasına geldi. Nefes nefese oturup kalmış Taco pehlivanın kolunu kaldıracak.Toynak pehlivan bir sıçrayışta Taconun omuzuna kondu.
ANSIZIN yine de Taconun kolunu galip diye kaldırırken, Toynak Taconun omuzunda ;
" Galip benim " diye bağırıyor, iki kolunu birden kaldırıyordu.
Bir alkış tufanı koptu. Ses göğe ağdı. Taa uzaklardaki bulutlara ulaştı.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Tam her şey tatlıya bağlandı, hayırlısı ile bu işi de hallettik diye dağılırken Toynak ayağımdan tutup beni yere düşürdü. Yorgunluğuna rağmen Tacoya can geldi. Üzerime çöktü. Gözlerime yuvaları dar geliyor, kaburgalarım çatırdıyordu. Çaresiz Toynağa baktım. O aldırış etmiyor ;
" Bana ne sen kendin kaşındın"
Dercesine hınzır hınzır gülüyordu...
Taco fazla kıyamadı bana ne de olsa gardaştık. Üzerimden kalktı. Toynakla kol kola uzaklaştılar. Ben meydanın ortasında kala kaldım.
O an için ;
" Bir daha bunların güreşine karışmam" diye düşünsem de...
Karışmazlık yapamam her halde...
Onlara cazgırlık yapmak yeni bir tutku bende...
YORUMLAR
Sitenin üç sevilen kalemşörü ne diyeyim. Yaşasın dostluk ve güzellikler. Saygılarımla..
Bedri Tokul
her ikisini, de tanıdığım için herşeyi gözlerimde canlandırarak okudum
k o p t u m :)
birileri de bir adil davrana bilse iyi oalcak ama neyse :)
daimi kardeşlik ve teşekkürlerimle :)
Bedri Tokul
kurgu.....muhteşem...mizah......harika....resim örtüşmüş.....toynak galiba sahtekar güreşçi....atletizm yapıyor.....hep kaçıyor....ansızın.....toynağın sahtekarlıklarına benide karıştırıyor... .o zaten hep konuşuyor....heleki öğleden sonra.....
sen yazmayı bilensin gülüm....her daim yaz....bir elime geçersen.....kaburgaların.....hiç olmayacakki.....
Bedri Tokul
gÖZLERİNİZDEN HASRETLE ÖPÜYORUM... bENİ ANLAYIŞLA KARŞILADIĞNIZ İÇİN...SİZ CANSINIZ GARDAŞSINIZ...
Nermin Kaçar
Bedri Tokul
Sevgiyle gözlerinden öpüyorum gardaşım benim...
Mizah yönü ağır basan bir kalemsiniz.
Okudukça gülmekten kırılıyorum.
Tebrikler.
Sevgilerimle...
Bedri Tokul
Gülmkten kırıldım inan Bedri Abim. Çok güzerldi. Önemli olan dostluk. Bunu çok güğzel işlemiş
sin. Saygılarımla
Bedri Tokul
Esprili bir dille anlattığınız güreş çok hoşumuza gitti.
Her zaman olduğu gibi dostluk kazandı, saygılarımla.