- 1563 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK MUTFAGI ALAMAN OKULLARINA GiRDi;TÜRK ÖGRENCiLERiN HAYSiYETi YÜKSELDi
Yillar önce cocuklarimizi okula götürünce bize sanki gülyabani gibi bakardi alaman helgalar,olgalar vede hanslar.Onlarla dil yüzünden muhabbet edemedigimiz icin,afedersiniz bizi MAL sanyiorlardi kanimca.Ne degerimiz vardi, nede bizim icin ayrilmi$ bir yer vardi.Cocuklarimizlada okadar cok ilgilenmezlerdi.Bakdi cocukda bi sakatlik var,yani sorun var hemen ENGELLiLER okuluna yollarlardi mühürü basip pulu yapi$dirip.Almancanin A sina iyice ali$amadan cocuk sahibi oluyoruz ve onlarla ilgilenmekden dil ögrenemyioruz.Dil kurslarina gitsekde farketmiyor.Eve gelip Almanca konu$acak kim vardiki?.Soyunup yemege bula$iga girmekle Almanca ilerlemiyor.Tabak tas ,tencere malesef Almanca konu$muyorlar.Cikarttiklari sesler anca TANGUR TUNGUR ayni bizim Alamanlarin kar$isinda cikarttigimiz ilginc sesler gibi yani.Ala Almancayla kari$ik Türkce salatasi yapilmi$ bir sohbet kimi acarki.Birde serde korku var.YA YANLI$ KONU$UP HATA YAPARSAM!! dü$üncesi insani öldürüyor valla.
Günümüze gelirsek artik her i$in degimin tam anlamyila bir rajonu var artik.Mesela Türkiyeden buraya ital gelecek KOBAY GELiNLERE VE DAMATLARA ilkönce Türkiyede Almanca kursu görme zorunlulugu koydular.$ÜKÜRLER OLSUN VE DiYORUMKi HELAL OLSUN ONLARA!!!..Dilsiz di$siz elin garibanlarini getirin ondan sonrada DÜNYASINI BiTiRiN MODASI TARiHE KARI$DI zannimca.Enazindan derdini anlatacak kivama gelinceye kadar yabanci dil almak zorunlulugu konulmu$.Umarim bundan sonra acilar ya$anmaz..
Gelgelelimizin benim ba$ligin aciklamasina.5 senedir bizim cocuklarin okulunda Anneler Cafesi diye bir yer var oraya devam ediyoruz.Her sali orda bulu$up konu$uyoruz,arada doktor geliyor,uzman geliyor.Aslinda deli kizin boncuk ördügü gibi bi $amdan,birde Halepden takilip gidiyoruz.Neyse derdimiz ona yardimci olacak vatanda$i bulup getiriyor arkada$lar.Yilardir böylece devam etti ve bugüne geldi.Alaman okuluna bi girdik PiR girdik vala.Cafeye gelen Türk hanimlar pasta börek tatli kapip geliyorlar.Zorla degil ama bilirsiniz iki Türk haniminin oldugu yerde muhakkak puaca,KISIR,salata,vede Pasta vardir.Politikamiz buya bunu helgalar olgalar hatta hanslar eyice ezberine almi$.Cafe ba$layinca ne hikmetse okul sel olup sanki bizim yanimiza akyior.Tabagi alan LECKERRR LECKERRRR(HARiKA,yada nebim cok leziz) diyen yiyor.Eskiden sogan sarimsak bize parfüm olarak adlandirmi$di bu olgalar.Ama $imdi koridorda sarimsak sogan kokusunu alinca burunlari ,aman bi hallerini görün.ES DUFTETTTTTT!! SOO LECKERRRRRRRRRRRRRR!!!cok güzel kokuyo cok lezizzz..Tadlarini bildikleri icin kokudan anlyiorlar artik ymeinle.Bu birazda bizim cocuklarin i$ine geldi.KISIR;PUACA;TATLI;BÖREK sayesinde HAYSiYETLERi YÜKSELDi.Amanin öle bi ilgileniyorlar sorman gitsin.Bir ara gözlerim ya$aracak gibi oluyor ama cakdirmiyorum:))))Varsin olsun KISIRLA PUACANIN ALAMAN OKULLARINA CIKARTMASI DÜNYA DURANA KADAR SÜRSÜN :)))tavsiye edilir egerki bi sorun varsa okuldaKAPIN KISIRI;PUACAYI verelini müdür odasi..dermi$imde irezilden malamat olurmu$sunuz.Benden demesi BU ALAMANLAR BOGAZLARINI ANA BABALARINDAN DAHADA COK SEViYORLAR.